SEO vs. SEM jest częścią marketingu w wyszukiwarkach lub marketingu w wyszukiwarkach. Oba procesy mają na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. Zmieniło się również słownictwo, którym posługujemy się jako reklamodawcy. Wszyscy jesteśmy winni rzucania żargonem i akronimami, które często dezorientują naszych klientów. Powiedzmy to szczerze. Prawdopodobnie jako reklamodawcy jesteśmy zdezorientowani tym, co niektóre słowa i akronimy często mówią przez połowę czasu!
SEO polega na optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego, podczas gdy SEM wykracza poza SEO. Obejmuje inne metody, takie jak reklama PPC, które mogą zwiększyć ruch w wyszukiwarkach. Metody te mają na celu zwiększenie świadomości wyszukiwarek. Pozycjonowanie polega na ulepszaniu strony internetowej w celu uzyskania wyższych pozycji w analizie wyników wyszukiwania organicznego, podczas gdy SEM wykracza poza SEO poprzez płatności za kliknięcia.
SEO vs. SEM to dwa pojęcia i akronimy, które są często używane zamiennie, bez jasnego zrozumienia, w jaki sposób są połączone i jak się różnią. Przyjrzyjmy się głębiej i lepiej zrozummy SEO i SEM. Potraktuj ten artykuł jako wyczerpujący przewodnik po różnicy między SEO a SEM.
Marketing w wyszukiwarkach ma zastosowanie do wszelkich strategii, które pomagają firmie przyciągnąć uwagę poprzez umieszczanie jej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Wymaga prób uzyskania wyższych pozycji w rankingu i zwiększenia świadomości zadania, dzięki czemu możesz zwiększyć ruch na stronie lub określonych stronach internetowych. W Search Marketing znajdują się dwie główne kategorie:
SEM vs. SEO Główna różnica polega na tym, że SEM jest taktyką marketingową, podczas gdy SEO jest podejściem swobodnym. Koncepcje marketingu cyfrowego uległy zmianie, podobnie jak większość produktów w biznesie internetowym. Niektórzy reklamodawcy mogą postrzegać SEM jako koncepcję, która obejmuje zarówno strategie płatnicze, jak i organiczne.
Niemniej jednak zalecamy podzielenie słów na te odrębne kategorie, aby plan marketingowy był przejrzysty. Porozmawiaj z partnerami marketingowymi o definicjach, aby upewnić się, że podchodzisz do strategii z takim samym zrozumieniem.
SEO to metoda projektowania witryny, która zapewnia bezpłatny dostęp z wyszukiwarek. SEO jest niezbędne, ponieważ roboty wyszukiwarek mogą łatwo zrozumieć zoptymalizowaną witrynę, a to zwiększa szanse na wyższą pozycję w SERP (stronach wyników wyszukiwania).
SEM to strategia marketingu cyfrowego mająca na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach poprzez ruch organiczny za pośrednictwem SEO lub pobieranie opłat za ruch za pośrednictwem reklam PPC. Kupujesz głównie powierzchnię reklamową w wynikach wyszukiwania za pośrednictwem płatnych reklam w wyszukiwarce. Więc zamiast próbować umieścić organicznie przez SEO na jednej z najwyższych pozycji i uzyskać bezpłatny dostęp, pobierasz opłatę za pokazywanie się przed wynikami wyszukiwania.
Google Ads (formalnie Google Adwords) to najpopularniejsza reklama w formie procesu Pay-per-click lub PPC. Możesz sprawić, by Twoje reklamy wyświetlały się w wynikach wyszukiwania Google za pośrednictwem Google Ads, a płacisz tylko za kliknięcia reklam.
SEO kładzie podwaliny pod SEM poprzez dobrze zoptymalizowany materiał, który jest przydatny dla potencjalnych klientów i konsumentów. Słabo zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania strony docelowe, strony internetowe i posty na blogach, próby SEM spadną z powodu niskiej wydajności.
W końcu bardzo trudno będzie zdobyć uznanie w SERP. Na dłuższą metę organiczne SEO jest tańsze i pomaga budować wiarygodność w dążeniu. Jednak nadążanie za spójną jakością tworzenia treści i udostępnianiem w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie.
Po prostu uruchom swoją pierwszą stronę internetową i zbuduj swój pierwszy ślad online, aby reklamować swój produkt lub usługę? Wtedy będziesz potrzebować natychmiastowej ekspozycji, zanim zbudujesz swoją organiczną reputację. Będziesz w stanie to osiągnąć dzięki udanemu planowi PPC. Jednak na dłuższą metę nie powinieneś skupiać się wyłącznie na PPC, jednocześnie unikając organicznego SEO.
Nadal musisz tworzyć świetne treści, z którymi ludzie będą chcieli się połączyć po odwiedzeniu Twojej witryny. Oceń, co jest lepsze dla Twoich konkretnych potrzeb; jednak upewnij się, że dokładnie rozumiesz różnice między SEM i SEO oraz sposób, w jaki będziesz kontynuować swoje wysiłki w przyszłości.
Podczas gdy SEO jest jednym z dwóch elementów marketingu w wyszukiwarkach, wielu marketerów oczekuje reklam PPC, gdy odnoszą się do SEM. Generalnie uważają płatne reklamy w wyszukiwarce za jedyną część SEM. Następnie możesz utworzyć porównanie między nimi w tej sytuacji.
Kolejną istotną różnicą między SEO a SEM jest to, że SEO wymaga dużo czasu na pracę i generowanie wydajności, gdy PPC jest prawie natychmiastowe. Tak więc, w oparciu o twoje całkowite strategie marketingu cyfrowego, co jest łatwiejsze w zarządzaniu.
Jeśli chcesz szybko przyciągnąć odwiedzających, możesz kontynuować korzystanie z SEM (płatnych reklam w wyszukiwarce) i jednocześnie skoncentrować się na SEO. SEO to Twoje rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować długotrwały biznes online bez skupiania się na ruchu płatnym.
SEM nie wspiera SEO, w świetle tego, co myśli wiele osób. Jeśli używasz PPC do kierowania określonych słów kluczowych i uzyskiwania ruchu w wyszukiwarkach, nie wpłynie to pozytywnie ani negatywnie na Twoje działania SEO. Rankingi SEO są ustalane po uwzględnieniu setek czynników, a promocje SEM czy PPC NIE są jedną z nich.
Optymalizacja wyszukiwania to ważna strategia marketingowa dla firm, które starają się przyciągać zainteresowanie, zwiększać ruch w witrynach internetowych i rozwijać swoją działalność. Jeśli nie wiesz, jak zrównać SEM z SEO, optymalizacja stron internetowych może być jednak trudną techniką.
Porównując SEM z SEO, nie ma szybkiego sformułowania ani prostej odpowiedzi. Jest wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę. Niektóre firmy mogą zdecydować się na skupienie się na SEO, podczas gdy inne mogą zdecydować się na skupienie się na SEM. Czasami zastosowanie mieszanki SEO, więc podejście SEM jest właściwym podejściem.
Wszystko zależy od Twoich celów i firmy. Teraz, gdy znasz już podobieństwa i różnice między SEM i SEO, będziesz lepiej przygotowany do określenia, w jaki sposób każdy z nich pomoże marce osiągnąć jej cele.
Strategie mogą brzmieć tak samo, ale metody optymalizacji wyszukiwania to dwa nieco różne podejścia. Kiedy używasz zamiennie słów SEM i SEO i nie rozpoznajesz różnic między nimi, nie będziesz w stanie sformułować jasnego i praktycznego planu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce.
Skontaktuj się z naszym zespołem już teraz, aby omówić Twój plan content marketingowy, a pomożemy Ci dowiedzieć się więcej o SEM i SEO. Ponadto pomoże Ci znaleźć najlepsze podejście do optymalizacji marketingu dla Twojej unikalnej marki i celów.
Twórcy Stron