Twórcy Stron

SEO vs. SEM jest częścią marketingu w wyszukiwarkach lub marketingu w wyszukiwarkach. Oba procesy mają na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach. Zmieniło się również słownictwo, którym posługujemy się jako reklamodawcy. Wszyscy jesteśmy winni rzucania żargonem i akronimami, które często dezorientują naszych klientów. Powiedzmy to szczerze. Prawdopodobnie jako reklamodawcy jesteśmy zdezorientowani tym, co niektóre słowa i akronimy często mówią przez połowę czasu!

SEO polega na optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego, podczas gdy SEM wykracza poza SEO. Obejmuje inne metody, takie jak reklama PPC, które mogą zwiększyć ruch w wyszukiwarkach. Metody te mają na celu zwiększenie świadomości wyszukiwarek. Pozycjonowanie polega na ulepszaniu strony internetowej w celu uzyskania wyższych pozycji w analizie wyników wyszukiwania organicznego, podczas gdy SEM wykracza poza SEO poprzez płatności za kliknięcia.

SEO vs. SEM to dwa pojęcia i akronimy, które są często używane zamiennie, bez jasnego zrozumienia, w jaki sposób są połączone i jak się różnią. Przyjrzyjmy się głębiej i lepiej zrozummy SEO i SEM. Potraktuj ten artykuł jako wyczerpujący przewodnik po różnicy między SEO a SEM.

Co to jest marketing w wyszukiwarkach?

Marketing w wyszukiwarkach ma zastosowanie do wszelkich strategii, które pomagają firmie przyciągnąć uwagę poprzez umieszczanie jej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Wymaga prób uzyskania wyższych pozycji w rankingu i zwiększenia świadomości zadania, dzięki czemu możesz zwiększyć ruch na stronie lub określonych stronach internetowych. W Search Marketing znajdują się dwie główne kategorie:

  • SEM, który wyszukuje za pomocą strategii PŁATNYCH.
  • SEO, które szuka podejść ORGANICZNYCH.

SEM vs. SEO Główna różnica polega na tym, że SEM jest taktyką marketingową, podczas gdy SEO jest podejściem swobodnym. Koncepcje marketingu cyfrowego uległy zmianie, podobnie jak większość produktów w biznesie internetowym. Niektórzy reklamodawcy mogą postrzegać SEM jako koncepcję, która obejmuje zarówno strategie płatnicze, jak i organiczne.

Niemniej jednak zalecamy podzielenie słów na te odrębne kategorie, aby plan marketingowy był przejrzysty. Porozmawiaj z partnerami marketingowymi o definicjach, aby upewnić się, że podchodzisz do strategii z takim samym zrozumieniem.

Co to jest SEO?

SEO to metoda projektowania witryny, która zapewnia bezpłatny dostęp z wyszukiwarek. SEO jest niezbędne, ponieważ roboty wyszukiwarek mogą łatwo zrozumieć zoptymalizowaną witrynę, a to zwiększa szanse na wyższą pozycję w SERP (stronach wyników wyszukiwania).

  • Trzy główne elementy SEO. 
    • SEO techniczne odnosi się do procesu konfigurowania witryny internetowej do etapu przeszukiwania i indeksowania. Dzięki pozycjonowaniu technicznemu wiesz, że witryna może bez problemu przeszukiwać i indeksować wyszukiwarki.
    • SEO na stronie to wytyczne, które można rozszerzyć na poszczególne strony i treści, aby dostosować je za pomocą popularnych słów kluczowych. Na początek potrzebujesz uporządkowanych nazw, jasnych wyjaśnień, dobrze sformatowanych adresów URL, dostosowanych nagłówków (H1, H2), tekstu alternatywnego i wielu innych.
    • SEO poza witryną odnosi się do procesu pozyskiwania referencji (linków zwrotnych) z innych witryn w celu zwiększenia zaufania w oczach wyszukiwarek w Twojej witrynie. Może to być frustrujące dla nowicjuszy, ale spróbuj myśleć o tym jako o systemie rankingowym, w którym wyższe pozycje to strona z największą liczbą odnośników

Co to jest SEM?

SEM to strategia marketingu cyfrowego mająca na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach poprzez ruch organiczny za pośrednictwem SEO lub pobieranie opłat za ruch za pośrednictwem reklam PPC. Kupujesz głównie powierzchnię reklamową w wynikach wyszukiwania za pośrednictwem płatnych reklam w wyszukiwarce. Więc zamiast próbować umieścić organicznie przez SEO na jednej z najwyższych pozycji i uzyskać bezpłatny dostęp, pobierasz opłatę za pokazywanie się przed wynikami wyszukiwania.

Google Ads (formalnie Google Adwords) to najpopularniejsza reklama w formie procesu Pay-per-click lub PPC. Możesz sprawić, by Twoje reklamy wyświetlały się w wynikach wyszukiwania Google za pośrednictwem Google Ads, a płacisz tylko za kliknięcia reklam.

Kiedy skupić się na SEO?

SEO kładzie podwaliny pod SEM poprzez dobrze zoptymalizowany materiał, który jest przydatny dla potencjalnych klientów i konsumentów. Słabo zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania strony docelowe, strony internetowe i posty na blogach, próby SEM spadną z powodu niskiej wydajności.

W końcu bardzo trudno będzie zdobyć uznanie w SERP. Na dłuższą metę organiczne SEO jest tańsze i pomaga budować wiarygodność w dążeniu. Jednak nadążanie za spójną jakością tworzenia treści i udostępnianiem w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie.

Kiedy skupić się na SEM?

Po prostu uruchom swoją pierwszą stronę internetową i zbuduj swój pierwszy ślad online, aby reklamować swój produkt lub usługę? Wtedy będziesz potrzebować natychmiastowej ekspozycji, zanim zbudujesz swoją organiczną reputację. Będziesz w stanie to osiągnąć dzięki udanemu planowi PPC. Jednak na dłuższą metę nie powinieneś skupiać się wyłącznie na PPC, jednocześnie unikając organicznego SEO.

Nadal musisz tworzyć świetne treści, z którymi ludzie będą chcieli się połączyć po odwiedzeniu Twojej witryny. Oceń, co jest lepsze dla Twoich konkretnych potrzeb; jednak upewnij się, że dokładnie rozumiesz różnice między SEM i SEO oraz sposób, w jaki będziesz kontynuować swoje wysiłki w przyszłości.

Co jest lepsze – SEO czy SEM?

Podczas gdy SEO jest jednym z dwóch elementów marketingu w wyszukiwarkach, wielu marketerów oczekuje reklam PPC, gdy odnoszą się do SEM. Generalnie uważają płatne reklamy w wyszukiwarce za jedyną część SEM. Następnie możesz utworzyć porównanie między nimi w tej sytuacji.

Kolejną istotną różnicą między SEO a SEM jest to, że SEO wymaga dużo czasu na pracę i generowanie wydajności, gdy PPC jest prawie natychmiastowe. Tak więc, w oparciu o twoje całkowite strategie marketingu cyfrowego, co jest łatwiejsze w zarządzaniu.

Jeśli chcesz szybko przyciągnąć odwiedzających, możesz kontynuować korzystanie z SEM (płatnych reklam w wyszukiwarce) i jednocześnie skoncentrować się na SEO. SEO to Twoje rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować długotrwały biznes online bez skupiania się na ruchu płatnym.

Czy SEM pomaga w SEO?

SEM nie wspiera SEO, w świetle tego, co myśli wiele osób. Jeśli używasz PPC do kierowania określonych słów kluczowych i uzyskiwania ruchu w wyszukiwarkach, nie wpłynie to pozytywnie ani negatywnie na Twoje działania SEO. Rankingi SEO są ustalane po uwzględnieniu setek czynników, a promocje SEM czy PPC NIE są jedną z nich.

SEM a SEO: podobieństwa

  • Zarówno SEM, jak i SEO pomagają marce pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oba te komponenty mają na celu promocję marki, która pojawia się w SERP na eksponowanych pozycjach. Celem każdej strategii jest sprawienie, by marka pojawiała się w wynikach wyszukiwania, gdy konsumenci szukają określonych terminów związanych z rynkiem, firmą lub produktami marki.
  • Zarówno SEM, jak i SEO służą do generowania większości ruchu w sieci. Każda strategia wykorzystuje taktyki, aby zwiększyć współczynniki klikalności (CTR) i zachęcić więcej użytkowników do klikania wyników wyszukiwania.
  • Aby być skutecznym w obu podejściach, potrzebujesz dobrego zrozumienia odbiorców i ich zachowania. Możesz poznać swoich odbiorców, dowiedzieć się, jakie są ich oczekiwania i czego szukają, wykorzystując persony klientów i segmentację psychograficzną. Następnie możesz budować wartościowe treści, które pojawiają się, gdy szukają rozwiązań związanych z marką.
  • Zarówno analiza wykorzystania SEM, jak i SEO wykorzystuje słowa kluczowe do wykrywania popularnych fraz wyszukiwania. Zarówno w przypadku SEM, jak i SEO, pierwszym krokiem jest przeprowadzenie badania słów kluczowych w celu zidentyfikowania najlepszych słów kluczowych do wypróbowania. Obejmuje to również obserwowanie słów kluczowych, których używa konkurencja, aby pomóc Ci w tym, czego używają konkurenci.
  • Wszystkie słowa kluczowe celu. Zarówno SEO, jak i SEM używają słów kluczowych, aby zająć pierwsze miejsce w wyszukiwarce na pierwszej stronie. Słowa kluczowe są sercem każdej strategii.
  • Wymagają ciągłych badań i optymalizacji. Rozważając SEM vs. SEO, zdasz sobie sprawę, że nie jest to technika, którą powinieneś stworzyć i zapomnieć. Aby zwiększyć wydajność, wymagają ciągłego testowania, śledzenia i optymalizacji.

SEM a SEO: różnice

  • Miejsca docelowe zadań SEM mają etykietę o nazwie „Reklama”. SEO też nie. Wyniki wyszukiwania, które pojawiają się w SERP w wyniku SEM lub SEO, wyglądają inaczej. 
  • Wynikiem zapytań SEM są połączenia reklam. Wyniki wyszukiwania SEO zawierają próbki. Porównując SEM z SEO, pojawiają się również różnice w wynikach wyszukiwania; wyniki zapytań SEM mogą składać się z rozszerzeń reklam, numerów telefonów i objaśnień. Z drugiej strony, wnioski z SEO pojawią się w wyszukiwarce wraz z polecanymi fragmentami.
  • Za każdym razem, gdy użytkownik wybierze test SEM, płacisz. Testy SEM są płatnymi miejscami docelowymi i za każdym razem, gdy użytkownik kliknie element, zapłacisz za to. Dlatego musisz mieć budżet na ciągłe wyświetlanie reklam SEM i korzystać z tego typu generowania leadów PPC. Z drugiej strony, gdy użytkownik kliknie żądanie bezpłatnego wyszukiwania, nigdy nie otrzymasz zapłaty.
  • Wpływ SEM jest natychmiastowy.Możesz zacząć umieszczać swoje wyniki przed odbiorcami za pomocą zaledwie kilku kliknięć za pośrednictwem płatnych reklam SEM. Twoje reklamy zaczynają pojawiać się w SERPach, gdy tylko uruchomisz kampanię. Reklamy można włączyć w dowolnym momencie, aby zwiększyć zasięg, lub wyłączyć je, aby przestać się wyświetlać. Alternatywnie, SEO to coś, czego uczysz się z biegiem czasu i zwykle przez długi czas. Wdrożenie kampanii SEO zajmie miesiące, zanim firma zacznie pojawiać się w wyszukiwarkach.
  • SEM radził sobie lepiej niż SEO. Ponieważ możesz wyłączyć i włączyć SEM płacenie za reklamę automatycznie, jest to doskonała technika badawcza. Aby sprawdzić nowe taktyki, możesz łatwo zaktualizować tekst reklamy, dotrzeć do nowych odbiorców i dostosować układ strony docelowej. Taka wszechstronność pozwala od razu dostrzec różne warianty taktyki. Nie możesz tego osiągnąć za pomocą SEO, ponieważ wprowadzanie zmian i śledzenie rozbieżności w wydajności trwałoby zbyt długo.
  • Z biegiem czasu SEO dodaje wartości. SEM jest aktywny tylko tak długo, jak płacisz za pokazanie swoich wyników. Twoja strategia SEM kończy się, gdy tylko wyłączysz reklamy. Wręcz przeciwnie, SEO jest. Z biegiem czasu strategia SEO rośnie, łączy i pozostawia trwałe wyniki.

Ostatnie słowa

Optymalizacja wyszukiwania to ważna strategia marketingowa dla firm, które starają się przyciągać zainteresowanie, zwiększać ruch w witrynach internetowych i rozwijać swoją działalność. Jeśli nie wiesz, jak zrównać SEM z SEO, optymalizacja stron internetowych może być jednak trudną techniką.

Porównując SEM z SEO, nie ma szybkiego sformułowania ani prostej odpowiedzi. Jest wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę. Niektóre firmy mogą zdecydować się na skupienie się na SEO, podczas gdy inne mogą zdecydować się na skupienie się na SEM. Czasami zastosowanie mieszanki SEO, więc podejście SEM jest właściwym podejściem.

Wszystko zależy od Twoich celów i firmy. Teraz, gdy znasz już podobieństwa i różnice między SEM i SEO, będziesz lepiej przygotowany do określenia, w jaki sposób każdy z nich pomoże marce osiągnąć jej cele.

Strategie mogą brzmieć tak samo, ale metody optymalizacji wyszukiwania to dwa nieco różne podejścia. Kiedy używasz zamiennie słów SEM i SEO i nie rozpoznajesz różnic między nimi, nie będziesz w stanie sformułować jasnego i praktycznego planu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce.

Skontaktuj się z naszym zespołem już teraz, aby omówić Twój plan content marketingowy, a pomożemy Ci dowiedzieć się więcej o SEM i SEO. Ponadto pomoże Ci znaleźć najlepsze podejście do optymalizacji marketingu dla Twojej unikalnej marki i celów.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.