Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz rozwijać swoją firmę online, oto trzy ważne fakty:
W dzisiejszym ekosystemie mobile-first responsywne projektowanie stron internetowych (RWD) zwiększa przepływ ruchu, ranking w wyszukiwarkach i sprzedaż online. Maksymalizuje również zwrot z inwestycji (ROI) dla firm działających w Internecie. Czytaj dalej, aby zrozumieć, czym jest RWD, jak działa i jak wdrożyć je w swojej firmie, aby uzyskać przewagę nad konkurencją, która z niego nie korzysta.
RWD zapewnia użytkownikom płynne wrażenia podczas odwiedzania tej samej witryny z wielu urządzeń. Oznacza to, że ktoś może odwiedzić Twoją witrynę na komputerze, niż uzyskać dostęp do tej samej witryny z urządzenia mobilnego. Eliminuje potrzebę utrzymywania witryny na komputery i witryny mobilnej. Tożsamość marki i wrażenia użytkownika pozostają spójne, ponieważ zawartość jest skalowana do rozmiaru odpowiedniego dla platformy, rozmiaru ekranu i orientacji urządzenia.
Responsywne projektowanie stron internetowych wykorzystuje różne elementy, aby osiągnąć tę płynność, w tym:
Dzięki temu użytkownicy mogą przełączyć się z laptopa na tablet na smartfona bez narażania integralności projektu lub wyglądu strony internetowej.
W przypadku standardowego projektowania stron internetowych użytkownicy przechodzący z laptopa na urządzenie mobilne muszą zostać przekierowani na drugą, mobilną witrynę. To przekierowanie dzieli ruch z komputerów i telefonów komórkowych na tę samą stronę i komplikuje analizę. W przypadku RWD, wiele arkuszy stylów CSS jest używanych do tworzenia punktów przerwania dla każdego urządzenia. Oznacza to, że użytkownicy urządzeń mobilnych i komputerów PC odwiedzają tę samą witrynę. Tożsamość marki i estetyka witryny pozostają spójne w obu wersjach, ponieważ witryna automatycznie przełącza się między stylami w zależności od urządzenia użytkownika, rozmiaru ekranu, rozdzielczości i przeglądarki.
Aby stworzyć responsywną witrynę, potrzebujesz pewnej wiedzy na temat kodowania kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Jeśli nie znasz języka programowania, możesz zatrudnić firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych z doświadczeniem w programowaniu. Niezależnie od tego, czy inwestujesz w naukę podstawowych umiejętności programowania, czy zatrudniasz programistę, nadal musisz znać zasady projektowania responsywnego. Te informacje pomogą Ci sformatować treść i skutecznie komunikować Twoje potrzeby. Skorzystaj z tych wskazówek, aby zoptymalizować punkty przerwania, czcionkę i zawartość.
Punkt przerwania to szerokość w pikselach, przy której Twoja witryna przełączy się z CSS na większy komputer na mniejszy na mobilny CSS lub na odwrót. Aby ustawić główne punkty przerwania, najpierw upewnij się, że Twoja witryna wygląda dobrze na najmniejszym ekranie mobilnym, a następnie skaluj formaty urządzeń. Wybór głównego punktu przerwania jest nieco subiektywny, ale poznasz go, gdy go zobaczysz. Zbyt duża spacja między elementami wskazuje, że konieczny jest punkt przerwania.
Główne punkty przerwania koncentrują się na jednym przejściu, więc pomyśl o przejściu z laptopa na tablet. Możesz odkryć, że Twoja witryna traci spójność, gdy przekroczysz 600 pikseli. W takim przypadku należy skonfigurować większy arkusz stylów dla ekranów powyżej 600 pikseli i mniejszy dla ekranów urządzeń poniżej progu.
Drobne punkty przerwania nie zawsze są konieczne, ale mogą być pomocne. Na przykład, gdy masz wystarczająco dużo miejsca, zwiększenie rozmiaru czcionki i powiększenie ikon poprawia czytelność i ułatwia interakcję. Jeśli Twoja witryna zawiera sklep internetowy, te elementy są jeszcze bardziej znaczące.
Ponownie zacznij od małych i pracuj w górę. Drobne punkty przerwania dotyczą kilku przejść, więc możesz skupić się na powiększaniu czcionki na bardzo małych rozmiarach ekranu, a następnie dostosować rozmiar ikon, jeśli masz więcej miejsca na innym urządzeniu. Możesz także bawić się marginesami i białą przestrzenią, aby upewnić się, że wrażenia użytkownika są optymalne.
Idealnie, kolumna tekstu powinna zawierać 70-80 znaków w wierszu, czyli w przybliżeniu 8-10 słów w wierszu w języku angielskim. Rozważ utworzenie mniejszych punktów przerwania, aby utrzymać wiersze tekstu o idealnej szerokości. Ta technika nie tylko poprawia wygląd Twojej witryny, ale także ułatwia odwiedzającym śledzenie i czytanie. Wiele zachowań związanych z przeglądaniem odbywa się na autopilocie. Innymi słowy, instynktownie będziemy skłaniać się ku treściom, które są łatwe do przeanalizowania, i odejdą od treści, które są trudniejsze do śledzenia. Poprawa czytelności pomaga zatrzymać użytkowników, poprawiając sprzedaż i współczynniki akceptacji.
Dostęp do treści na stronie internetowej jest frustrujący, niż odkrywanie, że nie można uzyskać dostępu do tej samej treści z urządzenia przenośnego. Znajdź sposoby na utrzymywanie łączy i innych elementów umożliwiających nawigację w tych samych pozycjach względnych, gdy tylko jest to możliwe. W niektórych przypadkach brak informacji może powodować inne problemy. Jeśli odwiedzający nie mogą szybko i łatwo znaleźć informacji, których szukają w Twojej witrynie, pójdą gdzie indziej.
Pamiętaj też, że użytkownicy mobilni są przyzwyczajeni do przewijania w górę lub w dół. Zmuszanie ich do przewijania z boku na bok lub szczypanie i powiększanie skutkuje negatywnymi wrażeniami; co przekłada się na negatywne wrażenie Twojej firmy.
Statystyki wskazują, że ponad połowa konsumpcji mediów społecznościowych odbywa się na urządzeniach mobilnych. Aż 80 procent konsumentów robi zakupy online za pomocą telefonu komórkowego. Przy takich statystykach nic dziwnego, że Google zaleca projektowanie stron internetowych przyjaznych dla urządzeń mobilnych, aby zwiększyć optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO). Przyjrzyj się innym korzyściom, jakie oferuje responsywne projektowanie stron internetowych dostosowane do urządzeń mobilnych.
Jako właściciel firmy ważne jest, aby inwestować w pomysły, które przynoszą najwięcej pieniędzy. Responsywna witryna obniża koszty w dwóch obszarach: tworzenie aplikacji mobilnych i zarządzanie witryną. Mając dwie strony internetowe, ponosisz podwójne koszty. Korzystanie z RWD oznacza, że musisz utrzymywać tylko jedną stronę internetową.
Oszczędzasz również czas dzięki responsywnemu projektowi strony internetowej. Ponieważ wszystko jest zawarte w jednej witrynie, możesz użyć jednego interfejsu do administrowania witryną. Zmiana szablonów, treści lub układu jest znacznie łatwiejsza, gdy nie musisz żonglować między witryną komputerową i mobilną.
Wiele witryn może tworzyć bariery dla spójności marki pod względem funkcjonalności, estetyki i wydajności. Responsywny projekt witryny internetowej umożliwia korzystanie z CSS w celu stworzenia standardowego wyglądu i stylu witryny. Gdy Twoja marka utrzymuje spójną tożsamość na wielu platformach, użytkownikom łatwiej jest przeglądać i robić zakupy w Twojej witrynie.
Jeśli masz witrynę mobilną i witrynę na komputery, musisz zaprojektować różne ścieżki kliknięć dla każdej witryny. Trudno jest również zintegrować analizy z obu źródeł, aby rozpoznać wzorce ruchu. Ponieważ RWD łączy obie wersje w jednej witrynie, nie ma potrzeby prowadzenia oddzielnych kampanii marketingowych. Dowiesz się również, w jaki sposób odwiedzający wchodzą na Twoją witrynę i co robią bez zbędnego chrupania numerów.
Responsywne projektowanie stron internetowych to opłacalna inwestycja, ponieważ oferuje wiele korzyści. Od wszechstronności i funkcjonalności po lepszą sprzedaż i SEO, RWD zapewnia lepszą wydajność i niezawodność stron internetowych. Usługi responsywnego projektowania stron internetowych Twórców Stron mogą pomóc w zaplanowaniu i wdrożeniu strony internetowej, która zapewnia spójne wrażenia użytkowników niezależnie od urządzenia — komputera, telefonu komórkowego i tabletu.
Twórcy Stron