facebook meta logos

Czy jesteś zdezorientowany tym, co rebranding Facebooka oznacza dla Twojej firmy? Nie martw się, nie jesteś jedyny. Dobrą wiadomością jest to, że nie masz się czym martwić, a poniżej szczegółowo opisaliśmy wszystko, co musisz wiedzieć o przejściu Facebooka na Meta i wszelkich konsekwencjach, jakie ma to dla Facebook Advertising.

Rebranding w pigułce 

W czwartek, 28 października 2021 r., gigant mediów społecznościowych zmienił nazwę swojej firmy macierzystej z Facebooka na Meta, firmę zajmującą się technologiami społecznościowymi. Ten ruch jest pierwszym krokiem w kierunku „ remontu, który zmniejszy nacisk na nazwę Facebooka i zmieni nazwę na Meta ”. Pojawił się wraz z nowym, lekko wypaczonym logo w kształcie nieskończoności, które pasuje do nazwy, ponieważ Meta oznacza po grecku „dalej”. Tak więc, jeśli Meta ma być początkiem „metawersu”, wypada myśleć o tym jako poza naszą obecną rzeczywistością.

Dyrektor generalny Mark Zuckerberg oświadczył, że planuje przenieść firmę na kolejną granicę cyfrową, co będzie wiązało się z unifikacją światów cyfrowych. Ale na razie rebranding oznacza po prostu, że firma rozpocznie handel pod oznaczeniem giełdowym „MVRS” pierwszego grudnia.

Meta and Mark

Co oznacza rebranding dla reklamy na Facebooku?

Krótka odpowiedź to nic.

W tej chwili zmiana nazwy Facebooka jest w dużej mierze kosmetyczna. Ma to wpływ na firmę macierzystą i nieznane firmy podrzędne, takie jak Facebook, Instagram, WhatsApp i tak dalej.

To znaczy że: 

  • Nie będzie żadnych zmian w obsłudze klienta i sposobie interakcji użytkowników z platformą
  • Nie będzie żadnych zmian w backendzie dla wygody reklamodawców
  • Nie zmieni się sposób, w jaki firmy korzystają z produktów reklamowych

Jedyną zmianą, jaką zauważyliśmy, jest to, że „Facebook po cichu zmienił nazwę swojej strony Facebook for Business na Meta for Business” – mówi Zeynep Kucukerol, strateg konta i ekspert Facebooka w Major Tom. Zrozumiałe, że może to cię zaniepokoić — w przeszłości zmiany w algorytmie Facebooka lub Instagrama zdziesiątkowały sprzedaż niektórych osób. Ale na razie nie ma zmian w sposobie, w jaki reklamodawcy mogą korzystać z platformy Facebooka.

Dlaczego więc to zrobili?

Facebook stwierdził, że ich nowa nazwa będzie lepiej obejmować to, co robią, co pozwoli im poszerzyć ich zasięg poza media społecznościowe na takie obszary, jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Chcą „zbudować kolejną ewolucję w technologii społecznej”. 

Zmiana nadchodzi jednak w odpowiednim czasie. Zmiana nazwy Facebooka, wraz z towarzyszącym jej naciskiem PR, może być postrzegana jako próba zdystansowania firmy od jakiejś znaczącej, ciągłej złej prasy wywołanej wyciekiem dokumentów od byłego pracownika. Ponieważ metaverse jeszcze nie istnieje, zmiana nazwy wydaje się wyprzedzająca.

Aktualizacja iOS 14

A więc: na razie nie ma nic nowego dla reklamodawców, którzy mogliby zajmować się rebrandingiem Meta. Jednak aktualizacja iOS 14 nadal stwarza wyzwania dla płatnych marketerów społecznościowych. Wcześniej przedstawialiśmy wskazówki dotyczące aktualizacji iOS 14 i ich wpływu na reklamy na Facebooku. Jeśli jednak nadal masz problemy z poruszaniem się po nowych ograniczeniach, nasz zespół ekspertów ds. mediów społecznościowych służy pomocą.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.