Jeśli jesteś właścicielem firmy, który planuje stworzyć witrynę dla swojej firmy, prawdopodobnie słyszałeś o witrynach zorientowanych na urządzenia mobilne. Ale co to jest? Czy ma to znaczenie w budowaniu Twojej obecności w Internecie? Jeśli Twoi klienci są online, a prawdopodobnie są, musisz skupić się na budowaniu witryn mobilnych.
Witryny zorientowane na urządzenia mobilne wpływają na Twoją strategię marketingu online. Może pomóc Ci uzyskać pozycję w różnych wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. W ten sposób skutkuje szerszym zasięgiem odbiorców, zwiększa sprzedaż, dodaje wiarygodności Twojej marce i pomaga klientom łatwo znaleźć potrzebne informacje.
Odkąd Google przestawił się na indeksowanie zorientowane na urządzenia mobilne, kilka firm zastosowało się do podejścia do projektowania zorientowanego na urządzenia mobilne, aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Ale czego potrzeba, aby stworzyć witrynę zorientowaną na urządzenia mobilne? Oto krótki przewodnik dotyczący projektowania z myślą o urządzeniach mobilnych.
Mobile-first koncentruje się na zapewnieniu zasadniczo efektywnego doświadczenia użytkownika na urządzeniach mobilnych. Aby być skoncentrowanym na urządzeniach mobilnych, musisz skoncentrować swoje wysiłki związane z transformacją cyfrową na opracowywaniu środowiska użytkownika, które działa równie dobrze na urządzeniach mobilnych. Celem jest upewnienie się, że witryna wygląda świetnie na urządzeniach mobilnych, jest łatwa w nawigacji i nie ma żadnych problemów z przeciążeniem lub spowolnieniem przetwarzania.
Odkąd Google przestawił się na indeksowanie zorientowane na urządzenia mobilne, zastosowanie podejścia do projektowania zorientowanego na urządzenia mobilne zwiększyło Twoje szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Bycie zorientowanym na urządzenia mobilne oznacza, że Twoja witryna powinna świetnie działać na smartfonach.
W dzisiejszych czasach urządzenie mobilne to jeden z początkowych punktów styku Twojej firmy z potencjalnym klientem. Tak więc wolno ładujące się strony internetowe mogą wystąpić, jeśli witryna nie jest prawidłowo zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Same smartfony mają około połowę ruchu internetowego na całym świecie. W trzecim kwartale 2020 r. urządzenia mobilne wygenerowały 50,81 proc. globalnego ruchu na stronach internetowych. Oznacza to, że ponad połowa Twoich klientów przegląda Twoją witrynę z urządzenia mobilnego. Krótko mówiąc, posiadanie strony internetowej zaprojektowanej wyłącznie na komputery nie wystarczy, aby wyróżnić się spośród wszystkich innych firm.
Połącz swoją witrynę zorientowaną na urządzenia mobilne z tymi strategiami optymalizacji obrazów internetowych.
Dawno minęły czasy, kiedy jedyną rzeczą, o którą musieliśmy się martwić, ponieważ właściciele firm projektowali stronę internetową, która wyglądała tylko świetnie. Ponieważ ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, zapewnienie bezbłędnego działania witryny na smartfonach jest ważniejsze niż kiedykolwiek. W ten sposób marketing mobile-first wyprzedza konkurencję o jeden lub dwa kroki.
Większość internautów przynajmniej przez pewien czas korzysta z urządzeń mobilnych. Jednak 40% użytkowników przejdzie na konkurenta po okropnym doświadczeniu mobilnym. W ten sposób przyjęcie podejścia mobile-first pozwoli Ci dotrzeć i zadowolić więcej osób, a także potencjalnie wprowadzić Twoją firmę do nowych odbiorców.
Strategia mobile-first wyróżnia Cię na tle konkurencji i buduje wartość marki. Jeśli projektujesz swoją stronę internetową z myślą o urządzeniach mobilnych, możesz maksymalnie uprościć procedurę zakupu lub rezerwacji. To znacznie ułatwia transakcje. W rezultacie możesz przekonwertować więcej leadów, co prowadzi do wyższych dochodów.
Kompresowanie i upraszczanie treści witryny do niewielkich, łatwiejszych do konsumpcji części to świetna strategia, aby skoncentrować się na urządzeniach mobilnych. Może to zapewnić znacznie lepsze wrażenia użytkownika, powodując, że ludzie czytają i konsumują Twój materiał.
Ludzie coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do Internetu. Oznacza to, że zamiast skupiać się na określonych porach dnia, kiedy ktoś siedzi przy komputerze, telefony komórkowe dają nam większe okno, przez które możemy kontaktować się z naszymi idealnymi klientami.
Projekt z myślą o urządzeniach mobilnych zapewnia dobre wrażenia użytkownika (UX) na prawym ekranie. Oto więcej powodów, dla których musisz skupić się na strategii zorientowanej na urządzenia mobilne.
Strategia mobile-first wymaga większego nacisku i uwagi na potrzeby użytkownika i najważniejsze treści. Dlatego musisz unikać krzykliwych widżetów, funkcji próżności i wypełniaczy. Zamiast tego musisz skupić się na testowaniu użyteczności, aby dostarczyć odpowiedni materiał i odpowiednią ilość treści. Co więcej, pomogłoby, gdybyś nauczył się, jak dostarczać więcej treści w razie potrzeby – i coś łatwiejszego w użyciu na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych.
Strona internetowa z mniejszą liczbą elementów i zoptymalizowaną treścią ładuje się szybciej pod względem szybkości sieci. Czasy ładowania strony mają kluczowe znaczenie dla użyteczności i SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Co więcej, ponieważ większość internautów uzyskuje teraz dostęp do wyszukiwarki Google za pośrednictwem urządzenia mobilnego, Google przemierza i indeksuje treści zgodnie ze strategią mobile-first. Dlatego posiadanie responsywnej strony internetowej staje się coraz bardziej istotne.
Ogólnie rzecz biorąc, współczynniki odrzuceń na urządzeniach mobilnych będą o 20 do 30 procent wyższe niż współczynniki odrzuceń na komputerach stacjonarnych. Dzieje się tak dlatego, że osoby korzystające z urządzeń mobilnych są bardziej skłonne do szybkiego wyszukiwania informacji podczas podróży.
Jednak każdy miał dostęp do strony internetowej na swoim telefonie i natychmiast ją porzucił ze względu na kiepski projekt strony. Na szczęście możesz utrzymać niski współczynnik odrzuceń dla urządzeń mobilnych, stosując strategię projektowania zorientowaną na urządzenia mobilne. W rezultacie zaoszczędzi to większy odsetek użytkowników i zapewni lepsze ogólne wrażenia użytkownika.
Oto kilka dodatkowych wskazówek, które pozwolą zachować spójność z podejściem do tworzenia witryn zorientowanych na urządzenia mobilne.
Wybór podejścia zorientowanego na stronę mobilną będzie korzystny dla Twojej firmy. Ponieważ ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, zapewnienie bezbłędnego działania witryny na smartfonach jest ważniejsze niż kiedykolwiek.
Jeśli chcesz samodzielnie zaprojektować swoją witrynę, poświęć trochę czasu na naukę tworzenia witryny zorientowanej na urządzenia mobilne. Jeśli nie masz na to czasu, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o naszych pakietach do projektowania stron internetowych.
Twórcy Stron