marketing internetowy

„Internet staje się placem miejskim globalnej wioski jutra”.

~ Bill Gates, założyciel Microsoft

Tak, Internet to plac miejski, na którym gromadzi się większość odbiorców docelowych. Czy jesteś gotowy, aby dotrzeć do nich, zaadresować i przyciągnąć ich za pomocą marketingu internetowego?

Według   magazynu Forbes (czerwiec ’15), „ szacuje się, że jeden na czterech Amerykanów dokonuje co najmniej jednego zakupu online tygodniowo, 70% użytkowników Facebooka korzysta z Facebooka codziennie, a przeciętny użytkownik smartfona odbiera telefon około 1500 razy w tygodniu. 

To wystarczające powody, aby firmy (B2C lub B2B) wiedziały, że bycie online jest ważne. Nie możesz dłużej ignorować marketingu internetowego, jeśli chcesz skutecznie łączyć się z konsumentami lub innymi firmami.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy (znany również jako marketing online, marketing zintegrowany lub marketing cyfrowy) jest jednym z najskuteczniejszych i najpotężniejszych narzędzi do promowania, marketingu i sprzedaży usług lub produktów w sieci.

Marketing internetowy obejmuje:

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO):

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek Rodzaje marketingu internetowego

Ważne jest, aby Twoja witryna była łatwa do zrozumienia zarówno dla odwiedzających, jak i robotów wyszukiwarek. SEO pomaga wyszukiwarkom rozszyfrować, o czym jest każda strona i jak może być przydatna dla wyszukiwarek. Utrzymywanie aktualnych i trafnych treści i nawigacji w witrynie jest niezbędne, aby pozostać na szczycie wyników wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana witryna składa się z:

  • trafna i oryginalna treść,
  • słowa kluczowe związane z biznesem,
  • prosta nawigacja (dla użytkowników jak i wyszukiwarek),
  • wyraźne metatagi,
  • przyjazny układ i design,
  • zaktualizowane mapy witryn XML i HTML,
  • niski czas ładowania strony,
  • projektowanie przyjazne dla urządzeń mobilnych,
  • uporządkowane dane oraz
  • minimalne (lub żadne) niedziałające linki.

Witryna firmy jest kluczem do jej działalności, a dobrze zaplanowana strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest kluczem do sukcesu witryny.

Marketing w mediach społecznościowych (SMM):

social-media-marketing Rodzaje marketingu internetowego

Marketing w mediach społecznościowych odnosi się do procesu pozyskiwania ruchu w witrynie lub uwagi za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Kiedy potencjalny klient chce dokonać zakupu lub potrzebuje informacji, recenzje i media społecznościowe są zazwyczaj jednymi z pierwszych miejsc, na które spojrzy. Recenzje pomagają klientom zdecydować, czy kupić produkt, czy usługę. Te kanały komunikacji lub „zaangażowanie użytkowników” mogą budować pozytywne lub negatywne wrażenia na temat Twojej marki.

Ponieważ posty w serwisach społecznościowych pojawiają się w wynikach wyszukiwania, ważne jest, aby mieć obecność online w mediach społecznościowych ze zaktualizowanymi profilami, odpowiednią treścią i znaczącym zaangażowaniem w grupę docelową.

Ważnymi platformami mediów społecznościowych, których firmy nie powinny ignorować, są Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+, Pinterest i Instagram (tak, Instagram też!). W zależności od niszy biznesowej może być konieczne użycie wszystkich tych kanałów.

Jak ujął to Scott Cook (współzałożyciel Intuit), „ Marka nie jest już tym, co mówimy konsumentowi, że jest. To jest to, co mówią sobie konsumenci. 

Płatność za kliknięcie (PPC):

pay-per-click Rodzaje marketingu internetowego

Pay Per Click to model marketingu internetowego, w którym firmy (reklamodawcy) płacą opłatę za każde kliknięcie jednej z ich reklam online, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden z najszybszych sposobów kierowania ukierunkowanego ruchu do Twojej witryny.

Częstotliwość wyświetlania reklam PPC w wynikach wyszukiwania zależy od wybranych słów kluczowych i typów dopasowania. Również sposób licytowania słów kluczowych wpłynie na częstotliwość w porównaniu z konkurencją, która najprawdopodobniej licytuje te same słowa kluczowe.

Najważniejszymi czynnikami sukcesu Twoich kampanii PPC są trafność słów kluczowych, tekst reklamy, strona docelowa z treścią adekwatną do reklamy oraz wyraźne wezwanie do działania. Wyszukiwarki przypisują Wynik Jakości Twojej witrynie na podstawie słów kluczowych, strony docelowej i kampanii reklamowych.

Marketing treści:

content-marketing Rodzaje marketingu internetowego

Marketing treści polega na tworzeniu i udostępnianiu treści w różnych mediach. To jest o:

  • publikowanie wartościowych, istotnych treści
  • dotrzeć do właściwych odbiorców we właściwym czasie (na ścieżce kupującego)
  • we właściwym miejscu (platforma internetowa).

Niektóre przykłady content marketingu to infografiki, oficjalne dokumenty, filmy, podcasty i e-booki. W celu skutecznego marketingu treści należy najpierw jak najdokładniej zdefiniować grupę docelową. Następnie musisz określić, jakie formy treści będą rezonować z tą publicznością. Obejmuje to rodzaj treści, ton i osobowość. Odpowiednio wykonany marketing treści może być jednym z najbardziej wpływowych kanałów generowania ruchu, tworzącego rozpoznawalność marki.

Marketing bloga:

blog-marketing Rodzaje marketingu internetowego

Blogowanie jest ważnym elementem marketingu internetowego. Weblog (blog) Twojej firmy pomaga przyciągnąć ruch (z potencjalnymi potencjalnymi klientami) do Twojej witryny. Blogi zapewniają platformę do komunikacji z odbiorcami zarówno w sposób formalny, jak i nieformalny. Pomaga dodawać strony, a co najważniejsze, ustanawia autorytet i wiarygodność.

Marketing e-mailowy:

email-marketing Rodzaje marketingu internetowego

Poczta elektroniczna pozostaje tym, do czego zdecydowana większość konsumentów i firm korzysta z Internetu. Jest jednym z najstarszych i pozostaje niezwykle skutecznym kanałem marketingu internetowego. E-mail jest jedynym kanałem, który oferuje naprawdę możliwość komunikacji jeden na jednego. Pozwala na tworzenie wysoce spersonalizowanej komunikacji, która łączy się z odbiorcą wiadomości e-mail. Ogólnie rzecz biorąc, możesz korzystać z poczty e-mail na cztery sposoby:

  • Pozyskiwanie klientów:  obejmuje kupowanie list e-mailowych i wysyłanie e-maili do zupełnie nowych odbiorców, którzy nic o Tobie nie wiedzą.
  • Zaangażowanie klienta:  biuletyny wysyłane pocztą e-mail do obecnych klientów lub byłych odwiedzających Twoją witrynę to potężny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami, zaangażowanie się z nimi i zapewnienie, że Twoja marka nie zostanie zapomniana.
  • Utrzymanie klientów:  szczególnie w przypadku firm, które mają model subskrypcji, poczta e-mail może odgrywać ogromną rolę w utrzymaniu subskrybentów.
  • Wzmocnienie:  istnieje wiele sposobów, w jakie poczta e-mail pozwala wzmocnić Twoją firmę wśród klientów. Pomoże Ci edukować klientów o nowościach w branży. Może pomóc w sprzedaży innych produktów lub usług, o których klienci mogą nie wiedzieć. Umożliwia również ustanowienie przywództwa myślowego, jeśli używasz go jako kanału marketingu treści.

Marketing afiliacyjny:

marketing afiliacyjny Rodzaje marketingu internetowego

Podmioty stowarzyszone to inne witryny, które za opłatą promują Twoje produkty lub usługi. Czy kiedykolwiek wylądowałeś na stronie z recenzjami książek lub filmów, która mówi: „kup to na Amazon?” To jest przykład marketingu afiliacyjnego. Istnieje wiele platform, które pomogą Ci zbudować sieć afiliacyjną i przyciągnąć potencjalnych partnerów do promowania Twoich produktów lub usług. Aby był skuteczny, musisz rozwinąć swój program marketingu afiliacyjnego.

  • Jaka jest propozycja wartości?  Dlaczego inna firma miałaby promować Twoje produkty lub usługi?
  • O co chodzi?  Jak i ile wynagrodzisz swoim partnerom? Czy byłoby to dla nich atrakcyjne, a jednocześnie opłacalne dla Ciebie?
  • Jakie działanie chcesz, aby użytkownicy wykonali?  Czy to sprzedaż, subskrypcja, pobieranie czy coś innego? Twoje pożądane działanie określi, jak skonstruowany jest Twój program partnerski.
  • Jak przyciągnąłbyś partnerów?  Niektóre platformy afiliacyjne promują Twój biznes w swojej sieci afiliacyjnej. Jednak nawet z tym chcesz się upewnić, że Twoja własna strona internetowa ma sekcję partnerską, która przyciąga partnerów stowarzyszonych.

Remarketing:

remarketing Rodzaje marketingu internetowego

Remarketing ma miejsce wtedy, gdy użytkownicy widzą Twoją markę w wielu kanałach. Pomaga tworzyć przypomnienia i budować wiarygodność. Kiedy tak się dzieje, użytkownicy częściej wracają do Twojej witryny i stają się klientami. Gdy odwiedzający wchodzi do Twojej witryny z dowolnego kanału marketingowego, możesz go śledzić za pomocą plików cookie lub kodów śledzenia dodanych do adresów URL w Twojej witrynie. Po śledzeniu gościa możesz promować swoje reklamy i wiadomości w innych witrynach lub kanałach, do których odwiedza go. Na przykład, gdy odwiedzasz stronę produktu na Amazon, często widzisz reklamę produktu przy następnej wizycie na Facebooku. To jest przykład remarketingu.

Analityka:

analityka Rodzaje marketingu internetowego

Analityka internetowa to zbieranie, mierzenie, raportowanie i analiza danych z Internetu w celu zrozumienia i optymalizacji korzystania z sieci. Ruch w sieci jest mierzony za pomocą Analytics, ale nie ogranicza się to tylko do ruchu i liczb. Analityka jest ważnym narzędziem do badania rynku, do oceny skuteczności Twoich internetowych kampanii marketingowych (organicznych i płatnych), do rejestrowania zmian w witrynie, które wpływają na zachowanie użytkowników w Twojej witrynie oraz do opracowywania kluczowych wskaźników wydajności (KPI) i strategii online, aby spełnić Twoje cele marketingu cyfrowego.

Public Relations

Tak jak zwykły biznes czerpie korzyści z promowania swojej działalności przez lokalną gazetę, tak publikacje internetowe mogą promować firmy internetowe. Organizacja zbiórki pieniędzy lub konkursu to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi publikacji internetowej.

Sieć

Networking jest powszechny wśród właścicieli firm, którzy widzą okazję i wykorzystują ją. Nawiązywanie kontaktów biznesowych polega na tym, że każda firma dzieli się swoimi potencjalnymi klientami lub poleceniami, aby zdobyć szerszy rynek. Ta praktyka to doskonały sposób, aby właściciele firm mogli spotkać się z innymi właścicielami firm i pomóc sobie nawzajem. Networking może mieć miejsce w lokalnej społeczności lub na całym świecie za pośrednictwem Internetu.

Płatne reklamy

Metody marketingu internetowego to zazwyczaj marketing przychodzący, taki jak opisane powyżej rodzaje marketingu internetowego. Różnica w przypadku reklam płatnych polega na próbie konwersji użytkowników Internetu, którzy nie chcą w danym momencie dokonać zakupu lub podjąć decyzji. Banery reklamowe są powszechną formą płatnej reklamy. Banery są krzykliwe w nadziei, że przyciągną wzrok potencjalnych klientów.

Dlaczego marketing internetowy?

Oto niektóre zalety marketingu internetowego:

Opłacalne:

Korzystając z marketingu internetowego, możesz rozpocząć kampanię (lub kilka kampanii), aby dotrzeć do docelowych odbiorców, nawet przy ograniczonym budżecie. W zależności od grupy docelowej, nawet mieszanka o małym budżecie może obejmować PPC, SEO i media społecznościowe. Prawidłowo zrobione kampanie marketingu cyfrowego mogą zapewnić większy zasięg przy niższych kosztach w porównaniu z innymi tradycyjnymi kanałami marketingowymi.

Wymierny:

Marketing internetowy stał się niezawodnym narzędziem reklamowym i marketingowym do pomiaru skuteczności i postępów kampanii. Umożliwia firmom i osobom prywatnym śledzenie, monitorowanie i analizowanie wszystkich aspektów kampanii marketingowej online i jej działań.

Dający się przystosować:

Kampanię marketingową online można dostosować i dostosować do celów biznesowych, zgodnie z wydajnością i sukcesem wdrożonej metody marketingowej. W razie wątpliwości użyj strategii marketingu internetowego.

Marketing internetowy staje się coraz bardziej zróżnicowany i wymagający w erze ekscytujących postępów technologicznych. Szybko ewoluuje i stale się rozwija, a najlepsze wykorzystanie marketingu internetowego to droga naprzód.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.