Twórcy Stron

Ostateczne wygaśnięcie Universal Analytics (UA) zbliża się wielkimi krokami 1 lipca 2023 r., ponieważ ustąpi miejsca Google Analytics 4 (GA4). Jeśli jeszcze nie wiesz, GA4 będzie zupełnie inną platformą analityczną i nie będzie kompatybilna z obecną wersją Universal Analytics, więc po tej dacie nie będzie można przenieść danych z UA do GA4.

To może brzmieć niepokojąco, ale nie martw się. Istnieją kroki, które należy podjąć już teraz, aby przygotować się do tego przejścia, ale czas ucieka. Czym więc jest GA4, czym różni się od UA, co to oznacza dla Ciebie i jak możesz się teraz przygotować na tę zmianę? Rozbijmy to wszystko.

Co to jest GA4?

GA4 ucieleśnia nową erę pomiarów, która będzie działać w środowisku opartym na prywatności, bez plików cookie i wykorzystywać model danych oparty na zdarzeniach do śledzenia. Stoi to w wyraźnej sprzeczności z Universal Analytics, który jest zależny od plików cookie i mierzy niezależne sesje i odsłony stron. Zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem Google, Google Analytics 4 zastosuje zaawansowane modele uczenia maszynowego, aby zapewnić „pełniejsze zrozumienie interakcji klientów z Twoją firmą”.

Czym GA4 będzie się różnić od Universal Analytics? 

Google Analytics 4:

  • Połącz sieć i aplikację w jedną usługę, aby uzyskać lepszą analizę różnych urządzeń, czego obecnie brakuje w UA.
  • Zapewnij głębszą integrację z Google Ads.
  • Usuń niektóre kluczowe wskaźniki, takie jak współczynnik odrzuceń, zastępując je wskaźnikami zaangażowania.
  • Mierz działania oparte na zdarzeniach zamiast na sesjach, aby zapewnić lepszą ścieżkę użytkownika na różnych platformach.
  • Rozszerz możliwości uczenia maszynowego, aby przezwyciężyć świat bez plików cookie i wykorzystaj to do uzupełnienia brakujących danych. Uczenie maszynowe będzie również wykorzystywane do przewidywania zachowań użytkowników na potrzeby marketingu.
  • Zapewnij wbudowane automatyczne śledzenie zdarzeń z większą dokładnością zdarzeń i konwersji.
  • Wykorzystaj integrację BigQuery, aby wyodrębnić i posiadać dane analityczne. Ta opcja była wcześniej dostępna tylko w płatnej wersji analityki, Google 360, z wysoką ceną 150 000 USD rocznie.
  • Mieć inny kod śledzenia i tag szablonu w GTM. Nie można po prostu „migrować” ani „zaktualizować” usługi z Universal Analytics do GA4; raczej musisz utworzyć całkowicie oddzielną właściwość. Dotyczy to również odbiorców reklam (ich również trzeba będzie odtworzyć w GA4).

Co muszę zrobić, aby przygotować się do GA4?

Po pierwsze, bardzo ważne jest, aby pamiętać, że dane w GA4 nie działają wstecz. Oznacza to, że nie będziesz mieć możliwości przeglądania danych sprzed dnia zainstalowania nowej instancji GA4. Oto kilka rzeczy, które należy zrobić, aby przygotować się na ostateczną zmianę:

  • Uruchom GA4 już dziś i prowadź je równolegle z Universal Analytics. Ponieważ dane będą aktualne od dnia zainstalowania GA4, nie pozwoli to na historyczne porównywanie okresów w raportach z danymi UA, dlatego warto jak najszybciej rozpocząć gromadzenie danych w GA4.
    • Wskazówka : Google radzi klientom, aby wyodrębnili swoje dane UA i przechowywali je w bazie danych (np. BigQuery).
  • Interfejs użytkownika i tradycyjne raporty zostały zmienione, dostosowane lub mogą być trudne do znalezienia w okresie przejściowym, więc spodziewaj się krzywej uczenia się. Dlatego im szybciej zaczniesz uczyć się funkcji GA4, tym lepiej.
  • Połącz UA z Google Search Console (i zrób to również podczas konfigurowania GA4). Dzięki temu marketerzy mogą przeglądać dane, takie jak pozycja ich witryny i zapytania, które doprowadziły do ​​kliknięć, z poziomu Google Analytics 4. Rozszerza to możliwości analizowania ruchu związanego z wyszukiwaniem i umożliwia bezpośrednie porównywanie danych wyszukiwania z danymi analitycznymi witryny, co może pomóc w uzyskaniu lepszy wgląd w podróż użytkownika i identyfikację korelacji.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.