Twórcy Stron

Co by było, gdyby jedno proste narzędzie mogło umieścić Twoją lokalną firmę na mapie — dosłownie?

Lokalne firmy potrzebują czegoś więcej niż tylko dobrego SEO, aby przyciągnąć odwiedzających. Muszą korzystać z pełnej gamy produktów i usług Google Moja Firma – obecnie znanych jako profil Google Business.

Niestety przeciętny właściciel firmy nie wie zbyt wiele na temat konfiguracji profilu firmy Google lub optymalizacji profilu firmy Google. A te firmy nieuchronnie przegrywają z konkurencją.

Dla Twojej firmy to się kończy dzisiaj . Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o profilu firmy Google (Google Moja Firma)!

Co to jest profil firmy Google?

Z naszego przewodnika dowiesz się, jak skonfigurować i zoptymalizować profil firmy w Google . Zanim jednak do tego przejdziemy, musimy odpowiedzieć na bardzo podstawowe pytanie: czym jest profil firmy Google?

Pomyśl o profilu firmy Google jako o profilu lokalnym Twojej firmy powiązanym z zapytaniami w wyszukiwarce Google. Gdy podasz informacje o swojej firmie (które zwykle zawierają takie szczegóły, jak adres, numer telefonu, godziny pracy itp.), Google ułatwia lokalnym klientom znalezienie Cię, zwłaszcza gdy szukają czegoś konkretnego, takiego jak produkty i usługi, które oferujesz.

Taka funkcjonalność jest bardzo przydatna dla klientów korzystających ze smartfona. Mogą po prostu kliknąć numer telefonu w profilu firmy Google, aby do Ciebie zadzwonić. Za jednym kliknięciem mogą wyświetlić wskazówki dojazdu w Mapach Google, które zaprowadzą ich bezpośrednio do Twoich drzwi.

Aby lepiej zrozumieć możliwości profilu firmy Google, przyjrzyjmy się bliżej korzyściom, jakie oferuje.

Jakie korzyści przynosi to mojej firmie?

Prawdopodobnie największa zaleta profilu firmy Google jest również najprostsza: korzystając z profilu firmy Google i optymalizując informacje, możesz docierać do większej liczby potencjalnych klientów w Twojej okolicy. Chociaż koncentracja na organicznym SEO jest nadal ważna, profil firmy Google to najlepszy sposób na konkurowanie o uwagę lokalnych klientów na SERPach i aplikacjach mapowych.

Google pomaga również klientom odkryć Twoją firmę na kilka zaskakujących sposobów. Na przykład zoptymalizowany wpis może pomóc Twojej firmie pojawić się w Panelu wiedzy, gdy klient szuka czegoś w Google.

Podoba nam się również łatwość i intuicyjność analizy profilu firmy Google. Możesz dowiedzieć się, czego szukają klienci, aby dotrzeć do Twojej firmy, co robią z wizytówką Twojej firmy i inne aspekty interakcji klientów z Twoją firmą online.

Wszystkie te informacje są bezcenne, ponieważ mogą pomóc w dostosowaniu marketingu, produktów i usług do gustów klientów. Dodatkową korzyścią jest to, że tego typu dane lokalne są znacznie łatwiejsze do zrozumienia niż dane dostępne w Google Analytics.

Google moja firma analityka

Instrukcje konfiguracji profilu firmy Google dla początkujących

Jeśli interesują Cię opisane powyżej korzyści, czas dokończyć konfigurację profilu firmy Google.

Konfiguracja profilu lokalizacji jest dość prosta. Jednak im więcej podasz informacji, tym większy będziesz miał wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania, dlatego podzielimy się również kilkoma wskazówkami dotyczącymi optymalizacji, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Krok 1: Utwórz konto profilu firmy Google

Musisz utworzyć konto Google, jeśli jeszcze go nie masz, a następnie się zalogować. 

Kliknij „Zarządzaj teraz” na stronie profilu firmy Google i podaj nazwę swojej firmy. Twoja firma może automatycznie pojawić się w systemie na tym etapie, ale jeśli tak się nie stanie, kliknij „Utwórz firmę pod tą nazwą”.

Google moja firma utworzeniekonta

Krok 2: Dodaj podstawowe informacje biznesowe

Następnie musisz wprowadzić adres swojej firmy i poinformować Google, czy tworzysz profil dla firmy Brick & Mortar czy firmy z obszaru usług. W dalszej części naszego przewodnika wyjaśnimy różnice między nimi a tym, który z nich jest najlepszy dla Twojej firmy. Ale jedną rzeczą, którą musisz od razu ustalić, jest to, czy będziesz podawać swój adres, czy nie.

Zasadniczo, jeśli chcesz, aby klienci znali Twój adres i odwiedzali fizyczną lokalizację, musisz wprowadzić dane adresowe. W przeciwnym razie możesz usunąć adres ze swojego profilu, aby nie wyświetlał się w Mapach Google. Ta opcja jest najlepsza dla firm, które podróżują do lokalizacji klienta, takich jak ślusarz lub hydraulik.

Google Maps

Następnie musisz wprowadzić główne i dodatkowe kategorie swojej firmy. Pomaga to klientom odkryć Twoją firmę, gdy szukają czegoś takiego jak „lokalny elektryk”. Google wyświetla różne profile w wybranych kategoriach, więc pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie opcje, które są istotne dla Twojej firmy (i które chcesz znaleźć w wyszukiwarce).

Prawie skończyliśmy! Następnie musisz podać firmowy numer telefonu, jeśli chcesz, aby klienci mogli dzwonić w godzinach pracy. Następnie musisz wejść na swoją witrynę (choć jeśli jej nie masz, możesz to określić w Google).

Krok 3: Zweryfikuj swój profil firmy w Google

Po wprowadzeniu wszystkich podstawowych informacji biznesowych, które klienci będą musieli znaleźć i skontaktować się z Tobą, nadszedł czas, aby zweryfikować Twoją firmę.

Może to potrwać kilka dni, ponieważ Google zazwyczaj weryfikuje Twoją firmę, wysyłając pocztówkę z numerem weryfikacyjnym. W niektórych przypadkach mogą jednak próbować zweryfikować Twoją firmę przez telefon, e-mail lub SMS-a.

Wszystko to jest dość proste, chociaż możesz napotkać pewne problemy. Pamiętaj, że profesjonalna agencja może Ci pomóc w razie potrzeby.

Google Moja Firma Weryfikacja

Teraz, gdy nie mamy już podstaw, przyjrzymy się różnym sposobom optymalizacji profilu firmy w Google.

Wskazówki dotyczące optymalizacji profilu firmy w Google

Możesz rozpocząć optymalizację swojego profilu jeszcze przed zweryfikowaniem Twojej firmy. Aby rozpocząć, powinieneś najpierw zrozumieć, jak Google traktuje wyszukiwania lokalne.

Zasadniczo, jeśli Google uważa, że ​​ktoś szuka produktów lub usług na podstawie swojej lokalizacji, wyszukiwarka wyświetli trzy lokalne firmy, które według niego klient może chcieć sprawdzić. Podczas optymalizacji profilu GMB Twoim celem jest pojawienie się w tych wynikach (często nazywanych „pakietem 3”, „paczką lokalną”, a nawet „pakietem przekąsek”).

Rozpocznij, klikając sekcję „informacje” na pulpicie nawigacyjnym Google Moja Firma. Dzięki temu możesz dodać dodatkowe informacje, w tym zdjęcia, godziny pracy, usługi i produkty, opis firmy i wiele więcej. Wystarczy kliknąć ikonę ołówka, aby dodać lub edytować informacje, które Twoim zdaniem są ważne.

Większość naszego przewodnika skupi się teraz na tym, jak zoptymalizować swój profil. Zanim jednak to zrobimy, wróćmy do różnicy między firmami stacjonarnymi a firmami świadczącymi usługi.

Zrozumienie różnicy między cegłami i zaprawą, a firmami w obszarze usług

W oczach Google istnieją dwa rodzaje firm z profilem Google Business. Są to firmy, które klienci mają odwiedzać i firmy, które nie są przeznaczone do odwiedzania.

Na przykład, jeśli masz fizyczną lokalizację, która służy jako witryna sklepowa, masz „biznes z cegły i zaprawy”. Ale jeśli masz inny rodzaj działalności (może taką, którą prowadzisz z domu, albo dostarczasz towary klientom, albo jesteś profesjonalnym wykonawcą, który naprawia rzeczy w domach klientów), masz „działalność w obszarze usługowym”.

Google Maps Moja Firma
Przykład firmy na obsługiwanym obszarze wyświetlany w Mapach Google.

Pamiętaj, aby zaznaczyć odpowiednie pole dla swojej firmy. Jeśli wskażesz, że prowadzisz działalność gospodarczą na obsługiwanym obszarze, będziesz mógł ukryć adres zamiast ręcznie usuwać go później, co nie jest zalecane.

Właściwie można wybrać oba pola. Jest to powszechne w przypadku firm, takich jak restauracje, które dostarczają żywność klientom, ale także obsługują klientów w samej restauracji.

Właściwa kategoria robi wielką różnicę

Wspomnieliśmy wcześniej, w jaki sposób Google Moja Firma pozwala wybrać główne i drugorzędne kategorie dla Twojej firmy. Częścią optymalizacji powinno być sprawdzenie dokładności tych kategorii.

Możesz wybrać tylko jedną kategorię główną. Co ciekawe, możesz wybrać maksymalnie dziewięć kategorii drugorzędnych, które mogą opisywać ofertę Twojej firmy.

Tak więc dla elektryka podstawową kategorią może być „elektryk”. Ale jeśli ten sam elektryk sprzedaje sprzęt, może wybrać „dostawcę sprzętu elektrycznego” jako kategorię drugorzędną. A jeśli firma naprawia przedmioty, które klienci mogą przywieźć, może mieć „warsztat napraw elektrycznych” jako kolejną kategorię drugorzędną.

Wpisywanie wielu kategorii dotyczących różnych spraw, którymi zajmuje się Twoja firma, może wydawać się trochę dziwne. Jednak lokalni klienci zazwyczaj szukają firm, które mogą im pomóc w rozwiązaniu problemu. Wchodząc w wiele kategorii, poważnie zwiększasz szanse, że klient znajdzie i skontaktuje się z Twoją firmą.

Nie zapomnij o usługach

Usługi dodane do profilu Twojej firmy w Google informują lokalnych klientów (i wyszukiwarkę Google), jakie usługi masz do zaoferowania.

Gdy po raz pierwszy skonfigurujesz swój profil, Google doda kilka usług, które uzna za odpowiednie dla Twojej firmy. Zwróć uwagę na te sugestie i edytuj je w razie potrzeby. Niektóre sugestie mogą być zalecane na podstawie opinii klientów.

Pamiętaj, że w razie potrzeby możesz dodać dodatkowe usługi, więc dalsze optymalizacje mogą nastąpić, gdy będziesz mieć dane klientów, które pokierują podejmowaniem decyzji. Jeśli chcesz, możesz również podać ceny różnych oferowanych usług, co pomoże klientom w podjęciu decyzji bez konieczności opuszczania lokalnego profilu.

Użyj atrybutów, aby przyciągnąć klientów

Optymalizując profil firmy w Google, łatwo przeoczyć pole „atrybuty”. Jednak właściwe atrybuty mogą mieć wpływ na to, czy klient przegląda profil Twojej firmy, czy wybiera profil konkurencji.

Atrybuty to albo informacje o właścicielu firmy, które mogą przyciągnąć klientów, albo ważne informacje o samej firmie. Na przykład w społeczności przyjaznej dla wojska dodanie „prowadzonego przez weteranów” do profilu może pomóc weteranom w zwiększeniu działalności. Lub dodanie, że jesteś przystosowany do wózków inwalidzkich, może sprawić, że niektóre osoby niepełnosprawne będą wystarczająco wygodne, aby je odwiedzić.

Google Moja Firma atrybuty
Wybór atrybutów, których można użyć do optymalizacji profilu firmy Google w Kierunku lokalnym.

Pamiętaj, te atrybuty zwykle określają, czy ktoś odwiedza Twoją firmę, czy sprawdza konkurencję. Więc nie oszczędzaj na tych ważnych szczegółach!

Wybierz zdjęcie, które się wyróżnia

Ta stara rada, że ​​„zdjęcie mówi tysiąc słów” jest nadal bardzo aktualna, zwłaszcza w przypadku lokalnego biznesu. Jeśli więc chcesz, aby Twój profil firmy w Google się wyróżniał, musisz użyć odpowiednich zdjęć.

Musisz użyć zdjęć w formacie JPG lub PNG, które muszą mieć co najmniej 10 KB i mieć minimalną rozdzielczość 720px × 720px. Ale ponieważ zdjęcia mogą mieć do 5 MB, zalecamy korzystanie z profesjonalnie wykonanych zdjęć wysokiej jakości, aby wyróżnić swój profil.

Pierwszy rodzaj zdjęcia to zdjęcie profilowe.

Dzięki temu klienci mogą zobaczyć, jak wygląda Twoja firma. Chcesz, aby ten obraz był pochlebny, ale nie był fałszywy, a to oznacza brak ciężkich filtrów lub używania Photoshopa.

Zdjęcie profilowe ma maksymalną rozdzielczość 5200 x 5300 i powinno mieć proporcje 1:1. Chociaż na zdjęciu profilowym możesz umieścić prawie wszystko, zalecamy pokazanie, czym faktycznie zajmuje się Twoja firma, aby klienci mogli zobaczyć Cię w akcji.

Możesz także dodać zdjęcie na okładkę w formacie 16:9.

Maksymalna rozdzielczość to 2120 x 1192. Pamiętaj, że zdjęcie na okładkę jest zwykle pierwszą rzeczą, jaką widzą klienci, gdy odkryją Twoją firmę przez Google.

To, co umieścisz na tym obrazie, zależy od Ciebie, ale wielu właścicieli firm koncentruje się na pokazywaniu sklepu z zewnątrz, ponieważ pomaga to w znajdowaniu drogi w Mapach Google. Opcjonalnie możesz również chcieć dołączyć siebie i/lub pracowników.

Możesz także dodać udostępnione obrazy od klientów.

Udostępnione obrazy mają proporcje 497:373 i maksymalną rozdzielczość 2048 x 2048. To świetny sposób na pokazanie konkretnych produktów (np. restauracja z jedzeniem). 

Jeśli naprawdę chcesz zostawić konkurencję w kurzu (zwłaszcza w okresie świątecznym ), rozważ dodanie filmu do swojego ogłoszenia. Klipy wideo muszą trwać maksymalnie 30 sekund i mieć minimalną rozdzielczość 720p oraz maksymalny rozmiar 100 MB. Biorąc pod uwagę, jak bardzo klienci kochają usługi takie jak YouTube i TikTok, klip wideo to świetny sposób na przyciągnięcie ich uwagi. 

Korzystanie z produktów i usług związanych z profilem firmy Google

Wielu właścicieli firm uwielbia korzystać z funkcji Edytor produktów i Katalog produktów w profilu firmy Google. Jednak zwykle nazywają to inną nazwą: „Produkty profilu firmy Google”.

Ta funkcja umożliwia połączenie różnych produktów z Twojej witryny z profilem Google Moja Firma. Jest to przydatna funkcja zarówno dla użytkowników komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych, którzy odwiedzają Twój profil, ale może nie być dostępna, jeśli kategoria Twojej działalności sugeruje, że nie sprzedajesz produktów. Jeśli naprawdę potrzebujesz tej funkcji i nie masz do niej dostępu, może być konieczna zmiana kategorii dla swojej firmy.

Niektóre firmy odnoszą się również do „Usług profilu firmy Google” jako sposobu na zaprezentowanie usług, jakie oferuje Twoja firma. Jeśli postępowałeś zgodnie z naszym przewodnikiem powyżej, już wymieniłeś odpowiednie usługi. Zalecamy sprawdzenie, jak to wygląda w wyszukiwaniach użytkowników ( szczególnie na urządzeniach mobilnych ) i edytowanie tych usług, aż wszystko będzie wyglądać „w porządku”.

Twój następny ruch

Teraz już wiesz, jak działają usługi i produkty związane z profilem firmy Google i jakie korzyści może to przynieść Twojej firmie. Ale czy wiesz, kto może przenieść Twoje lokalne SEO na wyższy poziom? Skontaktuj się z nami.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.