Sprzedaż na Amazon to oczywistość. Dzięki międzynarodowej sieci kupujących i sprzedających oraz 150 milionom globalnych subskrybentów Prime, Amazon jest efektywną i lukratywną maszyną eCommerce.
Biorąc to pod uwagę, korzystanie z platformy innej firmy oznacza oddanie części swoich zysków. Płacisz za każdy wystawiony produkt, procent od każdej dokonanej sprzedaży i ponosisz pełną stratę na zwrotach, zgodnie z filozofią Amazona „najpierw klient”. Jeśli chcesz utrzymać wysokie zyski, musisz skierować swoich klientów na swoją stronę internetową i pominąć długą listę opłat od sprzedawców Amazon.
Co więcej, wzmacnianie wyników oznacza konsekwentne powiększanie listy e-mailowej , remarketing do utraconych klientów i śledzenie podróży klientów przez cały proces sprzedaży. Nic z tego nie jest możliwe w tradycyjnym sklepie Amazon.
Na szczęście, dzięki odpowiednim technikom merchandisingowym i odrobinie kreatywności, możesz wykorzystać Amazon jako narzędzie e-commerce o dużym natężeniu ruchu, jednocześnie stale zwiększając sprzedaż organiczną. Gdy Twój sklep Amazon i sklepy eCommerce będą ze sobą współpracować, będziesz mieć ogólnie zdrowszy proces.
Jedną z największych wad sprzedaży na Amazon jest utrata możliwości zbierania e-maili klientów i tworzenia strategii remarketingowych. Posiadanie silnej listy e-mailowej może pomóc w personalizacji kampanii marketingowych i tworzeniu silniejszych, bardziej dostosowanych ścieżek dla klientów.
Na szczęście masz możliwość pobrania informacji o zakupie od swoich klientów Amazon. Chociaż nie będzie zawierać ich adresów e-mail, będzie zawierać ich imię i nazwisko, adres i numer telefonu. Możesz przesłać te informacje do Facebooka i Google, aby sprawdzić, czy możesz znaleźć dopasowanie. Jeśli to zrobisz, skieruj do nich remarketing i zachowaj ich e-maile na przyszłe kampanie.
Amazon warunki zakazać sprzedających od kierowania klientów od kanału sprzedaży Amazon. Oznacza to, że nie możesz dołączyć wkładki, która prosi klienta o odwiedzenie Twojej witryny lub wykonanie działania przed użyciem jego produktu. Możesz jednak zaoferować instrukcje, samouczki lub dodatkowe funkcje w ulotce produktu.
Na przykład możesz dołączyć fragment marketingu, który zachęca klientów do zarejestrowania swoich produktów w Twojej witrynie w celu uzyskania gwarancji lub rabatów na przyszłe zakupy. Możesz również podać informacje kontaktowe zespołu obsługi klienta w przypadku jakichkolwiek reklamacji dotyczących produktu.
Dobrym pomysłem jest również promowanie swoich kanałów w mediach społecznościowych w ulotkach do opakowań. Zachęcanie klientów do polubienia, obserwowania i subskrybowania Twoich kanałów otwiera ich na szerszy lejek. Upewnij się, że wszelkie linki eCommerce w Twoich kanałach społecznościowych prowadzą bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego, abyś mógł czerpać korzyści z ukierunkowanej sprzedaży. Przynajmniej zyskasz więcej odwiedzających witrynę, a jeśli masz zainstalowane odpowiednie narzędzie do śledzenia, ulepsz swoje stałe podróże.
Grupowanie produktów na Amazon zmniejszy liczbę jednostek SKU, które musisz przesłać, i zaoszczędzi pieniądze na listach produktów. Oferuje również bezpośrednią zachętę dla klientów do odwiedzenia Twojej witryny, jeśli chcą kupić produkty indywidualnie.
Przykładem tej taktyki może być oferowanie całego stroju w pakiecie, ale każdy element garderoby osobno na Twojej stronie internetowej. Lub sprzedaż produktu elektronicznego z bateriami, odpowiednimi przewodami do ładowania i dołączonymi kartami pamięci. Jeśli klient chce tylko jednego przedmiotu z Twojego pakietu, będzie musiał go kupić w Twoim sklepie eCommerce.
Pakiety dodają wartości do Twojego sklepu Amazon, tworząc bardziej uproszczony i wydajny proces zakupów dla Twoich klientów. Dodają również wartość Twojej witrynie handlu elektronicznego, kierując sprzedaż klientów z powrotem do indywidualnego ekosystemu, umożliwiając lepsze śledzenie, raportowanie i remarketing wśród potencjalnych klientów.
Klienci chcą czuć się widziani i słyszani, więc odpowiadanie na ich pytania, wątpliwości i oceny mogą jeszcze bardziej wzmocnić ich zaufanie do Twojej marki. Ponadto reagowanie na opinie może być skutecznym sposobem na doprowadzenie ich do Twojego sklepu. Spróbuj odpowiedzieć w ten sposób:
Jeśli zdecydują się na kontakt, zostaną poprowadzeni dalej w dół ścieżki z możliwością przekierowania do Twojej witryny detalicznej. Wszystko to jest możliwe bez naruszania warunków Amazona.
Ostatecznie Amazon jest świetnym źródłem przychodów i ważną strategią przyciągania nowych klientów. Niech będzie to Twoja pierwsza linia zaangażowania i zachęć stałych klientów do pozostania klientami Twojej witryny, aby poprawić ogólną kondycję przychodów.
Twórcy Stron