Dane są sercem i duszą biznesu online . Informuje algorytmy, napędza podejmowanie decyzji i opowiada niezliczone historie zarówno o firmach, jak i klientach. Każde działanie, które podejmuje użytkownik, generuje dane, a każdy fragment danych dostarcza bezcennych informacji.
A więc przy nieustannym strumieniu danych przesyłanych strumieniowo przez sieć, jak nasze systemy mają to wszystko zrozumieć? A co ważniejsze, w jaki sposób możemy wpłynąć na te systemy, aby połączyć właściwych klientów z naszą firmą? Jest to centralne pytanie lokalnej strategii SEO , a jej kluczowa część sprowadza się do agregatorów danych.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak cytaty biznesowe rozciągają się w Internecie lub jak lokalne firmy pojawiają się w katalogach bez przesyłania swoich ofert, to już zauważyłeś niektóre z potężnych efektów, jakie mogą mieć agregatory danych.
Według niedawnej ankiety dotyczącej cytowań 90% ekspertów ds. marketingu zgadza się, że cytowania są kluczowe dla rankingu lokalnego SEO . Jednak ręczne tworzenie wszystkich tych lokalnych cytatów może spowodować kilka problemów:
Agregatory danych to systemy, które wydobywają, prezentują i formatują dane w czasie rzeczywistym. Następnie kompilują te dane dla głównych wyszukiwarek, takich jak Google czy Bing.
To robi ogromną różnicę, jeśli chodzi o budowanie cytatów. Agregatory danych przyspieszają tworzenie cytatów i zwiększają ich dokładność. Skrócili również czas potrzebny na zbudowanie ogromnej liczby cytatów dla firmy. Tak więc, za pomocą agregatorów danych, Twój 5-gwiazdkowy wpis o firmie można znaleźć na dowolnej platformie wyszukiwania.
Ponadto agregatory danych mogą pomóc markom szybko i skutecznie angażować klientów. Zagłębiają się w zachowania i profile konsumentów, aby tworzyć spersonalizowane treści dla każdego kupującego online – wielka wygrana dla marek szukających informacji.
Chociaż istnieje wiele sposobów zarządzania danymi przez współczesnych marketerów, wiele z nich wciąż nie spełnia swoich oczekiwań. Jak podkreślono w Harvard Business Review , „średnio mniej niż połowa ustrukturyzowanych danych firmy jest aktywnie wykorzystywana w podejmowaniu decyzji, a mniej niż 1% nieposortowanych danych jest używanych lub nawet w ogóle analizowanych”. Szokujące, prawda?
Agregatory danych są w dużej mierze odpowiedzialne za propagację większości danych, które istnieją w lokalnym środowisku wyszukiwania. Przekazują dane firmy do różnych wydawnictw, w tym:
Agregatorzy danych są właścicielami przestrzeni znanej jako lokalny ekosystem wyszukiwania, w którym lokalne wyszukiwania wyławiają wszystkie swoje dane. Są podstawą tego, co tworzy unikalne cytaty w większości głównych witryn.
Korzystanie z agregatorów danych może pomóc w zwiększeniu lokalnego SEO w następujący sposób:
Gdy cytaty są trafne, Twoja firma z pewnością wspina się w rankingu lokalnych grup . Oznacza to, że Twoje cytaty muszą być wiarygodne, uporządkowane, wysokiej jakości i spójne z podstawowymi źródłami danych. Inne czynniki przyczyniające się do wysokich rankingów SEO to:
Agregatory danych mogą być szybkim i opłacalnym sposobem na zbudowanie wszystkich tych czynników i poprawę pozycji w rankingu.
Jak wspomniano, ręczne budowanie cytowań to zadziwiające i czasochłonne zadanie. Jest również prawdopodobne, że przegapisz kilka cennych okazji do umieszczenia na aukcjach. (Pomyśl o tym jako o straconej szansie biznesowej za każdym razem, gdy przegapisz prawidłowo skonstruowany cytat). Jednak dzięki agregatorom danych możesz utworzyć wszystkie potrzebne cytaty w zaledwie ułamku czasu.
Google jest znane z tego, że preferuje prawidłowe i spójne informacje. Tak więc, jeśli w Twoich cytatach jest błąd, Twoja firma ucierpi, zarówno pod względem zaufania, jak i wiarygodności.
Według Rio SEO około 73% konsumentów nie może znieść błędnych informacji z witryn katalogowych. Bardziej niepokojący jest fakt, że 80% konsumentów twierdzi, że strona internetowa traci u nich wiarygodność, jeśli zauważą niezgodność z kontaktami biznesowymi lub nazwami.
Niektóre problemy, które mogą wynikać ze złych danych, obejmują:
Bądź jednak ostrożny. Chociaż agregatory danych doskonale radzą sobie z tworzeniem ustrukturyzowanych danych, nie ograniczają ich, jeśli chodzi o rozróżnianie między dokładnymi a nieaktualnymi informacjami. Dlatego niezwykle ważne jest, aby agregatory dysponowały dokładnymi informacjami na liście, w szczególności nazwą, adresem i numerem telefonu (NAP) Twojej firmy.
Podanie dokładnych i kompletnych danych biznesowych jest istotną częścią osiągnięcia najwyższego lokalnego rankingu SEO. Agregatory danych, duże czy małe, to świetny sposób na zmaksymalizowanie wpływu Twojej obecności w Internecie i nawiązanie kontaktu z klientami lokalnymi i związanymi z oferowanymi przez Ciebie usługami.
Źródło: direction
Twórcy Stron