Twórcy Stron

Budowanie linków ma kluczowe znaczenie dla działań SEO każdej witryny. Jednak tak zwani eksperci SEO i dezinformacje zrodziły wiele mitów na temat najlepszych praktyk budowania linków. Nawet po Google Penguin mity na temat budowania linków tylko rosły, zamiast się zmniejszać. W tym artykule omówiono niektóre z najczęstszych mitów dotyczących budowania linków i wyjaśniono, dlaczego nie mają one żadnego logicznego sensu.

Co powoduje mity na temat budowania linków SEO?

Chociaż wytyczne dotyczące wyszukiwarek mówią, czego NIE należy robić, wyszukiwarki nie zapewniają zasad najlepszych praktyk dotyczących budowania linków. Większość błędnie poinformowanych SEO zastanawia się nad informacjami zawartymi w blogach i narzędziach dla webmasterów i błędnie interpretuje wytyczne. To rodzi wiele mitów dotyczących budowania linków SEO, takich jak te, które rozwialiśmy poniżej.

Mit 1 budowania linków: Zgłoszenia do katalogu nie działają

To chyba największy krążący mit. Prawdą jest, że masowe przesyłanie katalogów nie działa, ale katalogi nadal należą do najsilniejszych kanałów budowania linków. Należy pamiętać, że liczy się zarówno ilość, jak i jakość linków przychodzących. Katalogi to doskonały sposób na rozpoczęcie budowania ilości linków. Musisz upewnić się, że katalog nie jest częścią sieci linków, nie został ukarany i nie jest spamem. Wymaga to wysiłku i staranności, których wielu SEO stara się unikać, a odrzucanie katalogów jako nieskutecznych jest wygodnym sposobem na uchylanie się od wysiłku, którego wymaga.

Mit 2 budowania linków: Wzajemne linkowanie to Black Hat SEO

Wzajemne łączenie ma miejsce, gdy dwie strony internetowe łączą się ze sobą, aby zapewnić klientom łatwy dostęp do powiązanych informacji. Wyszukiwarki mają tendencję do patrzenia w przeszłość na tworzenie wzajemnych linków, gdy witryny należą do tej samej branży lub zawierają dla siebie odpowiednie informacje. Nie daj się jednak zwieść łączeniu ze stronami internetowymi, które są połączone z Twoją. Wyszukiwarki nie lubią, gdy linki zwrotne nie mają odpowiedniej treści, do której można by się odnieść. Katalogi z wzajemnymi linkami są przykładem rodzaju wzajemnych linków, których należy unikać.

Mit 3 budowania linków: nie umieszczaj linków do innych witryn

Czasy gromadzenia soku linków już minęły. W erze nowożytnej bycie częścią społeczności jest ważniejsze niż bycie tylko celem przychodzących linków.

Mity na temat budowania linków w zakresie wzajemnych linków


Gdy oferujesz wysoką jakość swoim odwiedzającym, inne witryny są zachęcane do umieszczania linków do Ciebie, zapewniając wysokiej jakości linki przychodzące. Częścią jakości, którą zapewniasz odwiedzającym, jest polecanie innych autorytetów, które odwiedzający uznają za przydatne. Wyszukiwarka rozpoznaje wartość przebywania w odpowiednim klastrze i zapewniania wartości odwiedzającym poprzez tworzenie linków do innych przydatnych witryn. To nie zaszkodzi Twojemu SEO. W rzeczywistości może to pomóc w lepszej pozycji w rankingu, jeśli naprawdę łączysz się z witrynami o wysokiej jakości treści.

Mit 4 budowania linków: Uzyskaj linki tylko z witryn o wysokim rankingu stron

To nie jest takie proste, jak się wydaje. Kiedy otrzymujesz linki, działa wiele czynników. Czynniki rankingowe, takie jak liczba linków przychodzących, tekst linku, trafność linkowanej witryny do Twojej witryny i autorytet domeny – wszystko to odgrywa rolę. Ponadto to, że witryna ma wysoki Page Rank na stronie głównej, nie oznacza, że ​​strona, która prowadzi do Ciebie, ma również wysoki autorytet domeny. Nawet jeśli tak jest, jeśli link jest linkiem nofollow, nie odniesiesz korzyści z wysokiej pozycji strony, która prowadzi do Ciebie. Skoncentruj się na trafności linku, a nie na pozycji strony linkującej.

Mit 5 budowania linków: Linki z nieistotnych witryn się nie liczą

Ci, którzy twierdzą, że linki z nieistotnych stron internetowych się nie liczą, muszą wyjaśnić, dlaczego przesyłanie katalogu, linki z serwisów społecznościowych i serwisów informacyjnych mają znaczenie. Z pewnością wszystkie firmy nie są katalogami, serwisami społecznościowymi ani serwisami informacyjnymi. Linki z tych stron zostaną uznane za nieistotne dla większości stron. Co więcej, są to jedne z najpotężniejszych linków, jakie możesz uzyskać.

Mit 6 budowania linków: Liczą się tylko linki indeksowane

To kompletny mit dotyczący budowania linków. Możemy przytoczyć przykłady witryn z zerową indeksacją linków przychodzących w rankingu numer jeden w Google dla słowa kluczowego najbardziej związanego z witryną. Podobnie, tylko dlatego, że link jest indeksowany, niekoniecznie robi ogromną różnicę. Liczy się uzyskanie dobrych linków do Twojej witryny. To, czy jest indeksowane w Google, czy zgłaszane w Narzędziach Google dla webmasterów, ma drugorzędne znaczenie i nie wpływa na pozycję w rankingu.

Mit 7 budowania linków: Kupowanie linków to Black Hat SEO

Wiele wysokiej jakości katalogów, takich jak Yahoo! Katalog i Best of the Web wymagają uiszczenia opłaty za umieszczenie w katalogu. Podobnie, być może będziesz musiał zapłacić, aby znaleźć się w katalogu członków wielu wysokiej jakości forów branżowych. To wszystko są całkowicie uzasadnione przypadki kupowania linków. Jednak kupowanie linków musi być niezwykle selektywne i nie powinno być maskowane jako link bezpłatny lub redakcyjny. Ponadto, jeśli niewielka część linków do Twojej witryny to legalnie zakupione linki, nie powinno Ci to zaszkodzić. Jednak, gdy zbyt wiele jest zakupionych linków i zamaskowanych jako linki organiczne, może to zaszkodzić twoim wysiłkom.

Mit 8 budowania linków: Pozyskiwanie linków jest drogą do zrobienia

Wielu specjalistów SEO będzie polecać strony internetowe, w których pozyskuje się linki do e-maili. Jest to uważane za spamerskie linki i istnieje wiele powodów, dla których jest to po prostu błędne:

  • Spamujesz witrynę. Możesz zostać ukarany i oznaczony, niszcząc rankingi w wyszukiwarkach.
  • Ile razy odpowiadasz na niechciane wiadomości e-mail? Dlaczego oczekujesz, że inne strony internetowe będą tak chętnie zamieszczać linki do Ciebie, że odpowiedzą?
  • Nawet gdyby ktoś chciał połączyć, dlaczego nie oczekiwałby linku lub zapłaty w zamian?
  • Jest to strata czasu i wysiłku, za które płacisz bez wystarczającego sukcesu, aby uzasadnić wydatek.

Mit 9 budowania linków: Korzystanie z narzędzi do budowania linków

Na początku wyszukiwarki nie lubią niczego, co nie wydaje się organiczne. Gdy narzędzia wysadzają Twoje linki w tysiącach podejrzanych witryn, jest to najsilniejszy sygnał, jaki dajesz wyszukiwarkom, że nie praktykujesz organicznego budowania linków. Narzędzia do budowania linków również nie dokładają wystarczającej staranności w kwestii tego, czy witryna jest karana lub istotna. W rezultacie możesz budować mnóstwo złych linków, które nie pomogą w rankingu w wyszukiwarkach.

Mit 10 budowania linków: Twórcy linków powinni gwarantować aktywne linki

Większość witryn decyduje o tym, czy umieścić link do Twojej witryny, według własnego uznania. SEO, którzy gwarantują aktywne linki, mówią ci, że oszukują system lub mają jakiś sposób na manipulowanie i omijanie dyskrecji witryny. O ile korzystanie z narzędzi do automatyzacji procesów i badań jest w porządku, narzędzia, które automatycznie wykonują dowolną część SEO, głównie kampanię link buildingową, są niebezpiecznym pobłażaniem.

Usługi w zakresie etycznego budowania linków

Nie da się uniknąć faktu, że etyczne budowanie linków wymaga wysokiego poziomu ludzkich umiejętności, strategicznego planowania marketingowego, pracochłonnych badań i analiz konkurencji oraz czasochłonnego wysiłku. Tanie usługi budowania linków nie mogą tego wszystkiego robić. Głównym sposobem upewnienia się, że Ty i Twój linkujący partner ćwiczycie white hat SEO i utrzymujecie zrównoważone budowanie linków, jest rekompensowanie i rejestrowanie ludzkiego czasu, umiejętności i wysiłku oraz naleganie na przejrzyste raportowanie wykonanej pracy. Wymaga to pewnego zaufania i inwestycji w odpowiedniego partnera SEO, ale racjonalna ocena tego, co obiecuje, powinna pomóc w wyborze odpowiedniego dostawcy usług marketingu internetowego.

Twórcy Stron od ponad 13 lat dostarcza swoim klientom wysokiej jakości i profesjonalne usługi projektowania stron internetowych oraz marketingu internetowego. Porozmawiaj z nami już dziś, nie tylko o swoich potrzebach w zakresie budowania linków, ale także o potrzebach budowania silnej obecności w Internecie.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.