Twórcy Stron

Początek lat dwudziestych zapoczątkował nową erę w handlu i handlu detalicznym. Wynikało to przede wszystkim z pandemii Covid-19, która bardziej wymuszała zmianę zachowań konsumenckich niż organiczny trend. Zmusiło to więcej osób do korzystania z technologii. e-commerce bardzo skorzystał na tej zmianie. 

Ponieważ duzi i mali detaliści przeznaczali więcej zasobów na poprawę komfortu użytkowania i cyberbezpieczeństwa, handel elektroniczny stał się pożywką dla innowacji. W poniższym przewodniku omówimy niektóre z najbardziej oszałamiających innowacji, jakie istnieją we współczesnym e-commerce.

1. Wdrażanie Chatbotów

Chatboty nie są nową technologią. Pochodzą z lat 60. XX wieku . Jednak teraz możemy używać chatbotów w bardziej znaczących aplikacjach i przypadkach użycia. Wynika to w dużej mierze z ostatnich postępów w dziedzinie sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego. Teraz tworzenie i integrowanie wyrafinowanego chatbota za pośrednictwem platform takich jak Botnation jest łatwiejsze niż kiedykolwiek . Dzięki temu integracja z chatbotem jest łatwiej dostępna dla większej liczby placówek.  

Możemy się spodziewać, że ta funkcja stanie się bardziej rozpowszechniona, ponieważ liczne badania wykazały, że większość milenialsów i pokolenia X woli pisać SMS -y zamiast dzwonić. Oczywiście wiele firm nie może pozwolić sobie na zaangażowanie siły roboczej wymaganej do utrzymania spójnej korespondencji tekstowej z klientami. Chatboty mogą pomagać w zapytaniach klientów lub służyć jako narzędzia marketingowe. Niemniej jednak jeszcze bardziej imponujące w nowoczesnej technologii chatbotów jest to, jak dobrze naśladuje ona ludzką interakcję. Wystarczy wywołać niesamowity efekt doliny.            

2. Zakupy według obrazu (integracja z obiektywami Google)

Wiele różnych witryn e-commerce wdrożyło funkcję „Shop the Look”. Pozwala wybierać i kupować produkty ze zdjęcia (takiego jak zrzut ekranu z popularnego programu telewizyjnego), po prostu najeżdżając na nie i klikając.

Jednak ta funkcja zwykle używa pewnego rodzaju nakładki. W związku z tym informacje i wyszukiwania nie są generowane dynamicznie. Głęboka integracja z aplikacją Google Lens umożliwia witrynom tworzenie dynamicznych wyszukiwań produktów przy użyciu obrazów dostarczonych przez użytkowników. Technologia jest tak zaawansowana, że ​​użytkownicy mogą wyszukiwać i znajdować więcej informacji na temat zdjęć, które zrobili za pomocą swoich aparatów.

Po raz kolejny ta technologia jest napędzana przez sztuczną inteligencję, głównie Computer Vision . Usługi i sklepy eCommerce nie muszą nawet integrować tej funkcji ze swoimi aplikacjami. Wszystko, co muszą zrobić, to upewnić się, że Twoje produkty pojawiają się na listach produktów Google (sekcja Zakupy w ich SERP). 

Najłatwiej to zrobić, korzystając z Google Merchant Center. Oczywiście Twoje produkty będą musiały konkurować z innymi listami produktów. W związku z tym zaleca się korzystanie z recenzji online w celu podniesienia poziomu swoich ofert. Dzięki temu Twoje produkty będą jednymi z pierwszych wyników uzyskiwanych przez Google Lens z zapytań.        

3. VR i AR

Zakupy online często mogą wydawać się bezosobowe. Zapewnienie klientom możliwości fizycznej oceny produktów jest przewagą większości tradycyjnych sklepów nad sklepami internetowymi. Jednak jednym ze sposobów na obejście tego jest wykorzystanie mocy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. 

W miarę jak sprzęt stojący za VR i AR staje się przystępny cenowo , coraz więcej konsumentów będzie miało do niego dostęp. Widzieliśmy, jak wielcy gracze technologiczni, tacy jak Meta i Microsoft, poświęcają dużą część swoich zasobów, aby zdobyć przyczółek w przyszłości Metaverse.

Jako efekt uboczny pomogło to ulepszyć technologię AR i VR. Sklepy internetowe mogą teraz tworzyć całe sklepy wirtualnej rzeczywistości lub scenariusze, które naśladują tradycyjne zakupy. Klienci mogą skorzystać z rozszerzonej rzeczywistości, aby zobaczyć, jak będą na nich wyglądać stroje lub jak meble będą pasować do pomieszczeń. Ponadto są świetnym sposobem na unowocześnienie sklepów internetowych i aplikacji. 

4. Handel głosowy

To, co sprawia, że ​​e-commerce jest tak atrakcyjny, to jego wygoda i dostępność. Jest z natury bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych niż tradycyjne sposoby robienia zakupów. Sprzedawcy internetowi mogą jednak zrobić więcej, aby ich usługi były bardziej dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Inteligentni asystenci głosowi i wirtualni mogą być niezwykle przydatnymi narzędziami zarówno dla osób pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych. Zazwyczaj technologia ta jest szeroko stosowana do sterowania inteligentnymi domami i wyszukiwania informacji w Internecie. Możesz odtwarzać muzykę, wyszukiwać najtańsze konta czekowe w Internecie, tworzyć listy rzeczy do zrobienia i tak dalej. 

Teraz możesz robić zakupy za pomocą tej samej technologii. Dodatkowo tę funkcję można połączyć z inteligentnymi funkcjami wyszukiwania, w których produktom przypisywany jest specjalny identyfikator lub kod. Możesz następnie użyć tego kodu z katalogu, aby wyszukiwać i kupować przedmioty za pomocą sterowania głosowego . Nie musi to być jednak jedyna opcja.

Użytkownicy mogą określić rozmiar, markę itp. produktów, które chcą, dając użytkownikom bardziej elastyczne opcje zakupów online. Sprzedawcy e-commerce mogą zintegrować funkcje wyszukiwania głosowego i poleceń ze swoimi aplikacjami mobilnymi. W związku z tym nie muszą bezpośrednio polegać na technologii dostarczanej przez Amazon, Google itp. w celu ułatwienia możliwości handlu głosowego.

5. Innowacyjne rozwiązania płatnicze

Udowodniono, że kryptowaluta jest niestabilna. Jednak nadal mają potencjał, aby stać się godną alternatywą dla pieniędzy fiducjarnych lub komercyjnych. Niektórzy sprzedawcy internetowi, co zrozumiałe, niechętnie uwzględniają opcje płatności za pośrednictwem kryptowalut. 

Niemniej jednak Blockchain, technologia stojąca za kryptowalutą, okazała się być dobrodziejstwem dla bezpiecznych płatności i handlu. Może służyć do weryfikacji produktów, pomagać w zarządzaniu łańcuchem dostaw, działać jako część procesora płatności i chronić klientów podczas transakcji dzięki bezpiecznym portfelom do przechowywania i przesyłania kryptowalut.

Sprzedawcy i sprzedawcy internetowi zaczęli również integrować funkcje eWallet ze swoimi ekosystemami usług. Portfele elektroniczne to konta przedpłacone, które umożliwiają klientom bezpieczne dokonywanie płatności cyfrowych. Ponadto ułatwiają dokonywanie płatności i realizacji transakcji, jednocześnie chroniąc handlowca przed oszustwami. Mają również potencjał do zwiększania przychodów poprzez pielęgnowanie lojalności klientów.

Ponieważ podejścia do projektowania sklepów internetowych, takie jak jednoetapowa płatność , stają się coraz bardziej powszechne, zarówno projektanci, jak i sprzedawcy muszą mieć na uwadze wpływ na bezpieczeństwo. eWallets i Blockchain mogą zapewnić możliwe rozwiązania. 

Wniosek

Większość innowacji w e-commerce można zawdzięczać postępom w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Niezależnie od tego, czy mówimy o inteligentnych rozwiązaniach wysyłkowych , spersonalizowanym marketingu, czy o cyberbezpieczeństwie, sztuczna inteligencja ma duży wpływ na przyszłość tych technologii. Dlatego jeśli chcesz pozostać w czołówce nowych rozwiązań w e-commerce, dobrym pomysłem jest śledzenie innowacji w AI.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.