Istnieje wiele sposobów na poprawę widoczności swojego e-commerce w Google; w rzeczywistości całe działy kariery i marketingu opierają się na optymalizacji stron internetowych pod kątem lepszych pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SEO) i zarządzaniu kampaniami Google Ads w celu generowania ruchu (SEA).
Ale jest inny sposób na uzyskanie widoczności w Google, gdy jesteś sprzedawcą internetowym.
Rzeczywiście, od października 2020 r. Google oferuje bezpłatne oferty na dedykowanej karcie Zakupy. Jeśli jest to świetny i łatwy sposób dla firm e-commerce na przyciągnięcie większej liczby klientów, oznacza to również dodatkową konkurencję ze strony innych sprzedawców. Aby być bardziej konkurencyjnym i umożliwić sprzedawcom promowanie swoich produktów w różnych reklamach w różnych sieciach, w tym w wyszukiwarce Google, YouTube czy Gmailu, Google oferuje również możliwość uruchamiania inteligentnych kampanii zakupowych.
Ponieważ kupujący mają większe niż kiedykolwiek doświadczenie w kupowaniu online – 98% konsumentów na całym świecie robi zakupy online , co obejmuje przeglądanie, wyszukiwanie i kupowanie – Twoja firma musi dostosować się i spotykać klientów tam, gdzie się znajdują.
Google ułatwia umieszczanie produktów z katalogu w odpowiednich wyszukiwaniach, a także umożliwia wyświetlanie ich zdjęć wraz z ich nazwą i ceną nad zwykłymi wynikami wyszukiwania. Ten format został stworzony, aby poprawić wrażenia kupujących podczas wyszukiwania produktów i porównywania ich od różnych sprzedawców internetowych, i jest obsługiwany przez Google Merchant Center .
Google Merchant Center umożliwia sprzedawcom synchronizację produktów z ich katalogu, dzięki czemu mogą one ostatecznie pojawić się jako produkty do kupienia w wynikach wyszukiwania, co ułatwia znajdowanie produktów w różnych sieciach, takich jak wyszukiwarka Google, YouTube czy Gmail.
Zanim zaczniesz wyświetlać swoje produkty zainteresowanym kupującym, pierwszym krokiem do uzyskania dostępu do usług zarówno bezpłatnych, jak i płatnych jest utworzenie konta Google Merchant Center dla Twojej firmy, na którym znajdziesz intuicyjny zestaw przewodników, dzięki którym zaczniesz optymalizować swoją widoczność i wykrywalność na Sieć Google .
Drugim krokiem jest przesłanie katalogu produktów na swoje konto. Zawsze możesz to zrobić za pomocą arkuszy Google lub pliku lokalnego, ale dla maksymalnej wygody i łatwości użytkowania sugerujemy, abyś zrobił to za pomocą modułu współpracującego z API, takiego jak zupełnie nowy moduł PrestaShop Marketing z Google .
W przypadku bezpłatnych informacji każde trafne wyszukiwanie będzie organicznie wyświetlać Twój produkt na karcie Zakupy, aby kupujący mogli go znaleźć i kupić.
Korzystanie z bezpłatnych ofert ma wiele zalet, a większość z nich nic Cię nie kosztuje, ponieważ są one dostępne za darmo. Dla użytkowników i klientów ta integracja między sklepem internetowym a Google przełoży się przede wszystkim na szybki i łatwy sposób porównywania cen konkretnego produktu.
Dla handlowców jest to dodatkowy wzrost wartościowej widoczności, ponieważ w przeciwieństwie do „klasycznych” wyników wyszukiwania, nie są wyświetlane strony ich witryny, ale bezpośrednio pozycje i produkty z ich katalogu, ze zdjęciem i ceną , na karcie Zakupy (zaraz po zatwierdzeniu produktów).
Widząc zalety bezpłatnych aukcji, możesz się zastanawiać, jak uzyskać jeszcze większą widoczność w tym formacie wyników wyszukiwania przeznaczonym dla e-commerce. Tutaj pojawiają się inteligentne kampanie produktowe z 3 głównymi komponentami i korzyściami:
PrestaShop Marketing ułatwia i ułatwia synchronizację Twojego sklepu z Google Merchant Center i rozpoczęcie promowania swoich produktów milionom kupujących w różnych sieciach, takich jak wyszukiwarka Google, YouTube czy Gmail. Bez opuszczania pulpitu PrestaShop możesz włączyć bezpłatne wykazy swoich produktów na karcie Zakupy, tworzyć inteligentne kampanie produktowe do promowania swoich produktów i uzyskiwać cenne informacje na temat konwersji i wydajności.
Teraz, jeśli zmodyfikujesz stronę produktu w swojej witrynie e-commerce, synchronizacja nastąpi od razu, dzięki integracji modułu z Google Content API for Shopping, dzięki czemu zmiany pojawią się natychmiast w wynikach wyszukiwania, zawsze pokazując aktualną cenę, stan magazynowy poziom oraz aktualne informacje o produkcie.
Jako sprzedawca internetowy możesz teraz zauważyć, że zwiększenie widoczności Twoich produktów w Google jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek, wykraczając poza zwykłe i ugruntowane metody SEO i SEA. Aby zoptymalizować Twoją widoczność w Google i promować Twoje produkty, nowy moduł PrestaShop Marketing z Google jest tutaj, aby pomóc Ci w kilku prostych krokach dotrzeć do potencjalnych kupujących, którzy już szukają online produktów takich jak Twoje.
Dzięki PrestaShop Marketing with Google , dostępnym na PrestaShop Addons Marketplace , bardzo łatwo jest synchronizować swój katalog z Google, włączać bezpłatne wykazy swoich produktów oraz tworzyć i zarządzać inteligentnymi kampaniami zakupowymi bezpośrednio z zaplecza. Zacznij dziś!
Twórcy Stron