Twórcy Stron

Blogi są jak nieformalne platformy, na których ludzie dzielą się informacjami i komunikują. Wiele razy wyszukiwarki indeksują blogi szybciej niż strony internetowe. Dlatego blog będzie miał większą szansę na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania niż jakakolwiek strona internetowa. To z kolei oznacza, że ​​wszystko, co opublikujesz na swoim blogu, będzie miało lepszą pozycję. Jeśli Twój blog jest połączony z Twoją witryną, to dzięki temu Twoja witryna również będzie miała lepszą pozycję w rankingu. Dzięki tej funkcji blogi stały się bardzo ważne dla SEO, ponieważ mogą odegrać istotną rolę w poprawie wyników witryny w wynikach wyszukiwania.

Porady SEO dla blogerów

To, że blogi są faworyzowane przez wyszukiwarki i zyskują na popularności, nie oznacza, że ​​każdy blog będzie dobrze działał w wyszukiwarkach. Są pewne rzeczy, które musisz wykonać lub zrobić, aby upewnić się, że Twój blog działa dobrze. Ten artykuł zawiera kilka wskazówek dotyczących SEO blogowania, które mogą sprawić, że Twój blog będzie dobrze działał w wyszukiwarkach:

Zrozum, o czym jest Twój blog

Jednym z najważniejszych kroków jest określenie, o czym będzie Twój blog. Zdecyduj, jakie treści zamierzasz umieścić na swoim blogu i czy będzie to platforma firmowa, czy blog osobisty. Gdy już zdecydujesz, o czym będzie blog, łatwo będzie Ci go utworzyć, skategoryzować zawarte w nim treści i zarchiwizować wszystkie poprzednie wpisy na blogu.

Zdecyduj się na platformę blogową i projekt

Jeśli chcesz mieć blog dla swojej firmy, może Ci się przydać, jeśli stworzysz platformę dostosowaną do potrzeb Twojej firmy. Jednak nie każdy, kto jest właścicielem małej i rozwijającej się firmy, będzie mógł stworzyć platformę na zamówienie. Platforma, którą wybierzesz dla swojej firmy, może mieć ogromny wpływ na jej wydajność. Niektóre z najpopularniejszych platform do blogowania to WordPress, Blogger, MovableType itp. Możesz także wybrać płatny system CMS do blogowania lub jego bezpłatną wersję. Płatny będzie miał więcej funkcji.

Podobnie jak platforma, projekt bloga również odgrywa ważną rolę i wiele mówi o właścicielu bloga. Twój blog musi być dobrze zaprojektowany, mając na uwadze rodzaj wykonywanej pracy i potrzeby Twojej firmy. Zawsze pomaga, aby ktoś stworzył niestandardowy projekt Twojego bloga, ponieważ większość szablonów blogów będzie podobna i sprawi, że Twój blog będzie wyglądał jak kolejny blog.

Wybierz lokalizację swojego bloga

Istnieje wiele bezpłatnych platform blogowych, takich jak WordPress i Blogger. Chociaż są one bezpłatne, mogą nie być dla Ciebie tak korzystne na dłuższą metę, jak blog hostowany pod Twoją własną nazwą domeny. Założenie bloga na własnej nazwie domeny zwiększy wiarygodność Twojego bloga i pomoże Ci na dłuższą metę.

Publikowanie na swoim blogu

Chociaż jest traktowany jak nieformalna platforma do wyrażania swoich poglądów i pomysłów, musisz pomyśleć o grupie docelowej, gdy publikujesz cokolwiek na swoim blogu. Musisz zadać sobie pytania, na przykład, kto będzie czytał te posty i w jakich wyszukiwaniach powinien pojawić się ten post? Tworząc post na blogu, musisz postawić się w sytuacji swoich odbiorców. Pomoże również przeprowadzić trochę badań nad słowami kluczowymi przed utworzeniem postu, aby w znaczący sposób dodać słowa, które są związane z Twoim postem i najczęściej wyszukiwane przez ludzi.

Spraw, aby Twój blog był inny

Istnieje wiele podobnych blogów w Internecie, na których zamieszczane są informacje z różnych branż. Po co ktoś miałby odwiedzać Twojego bloga i czytać go, skoro może znaleźć te same informacje gdzie indziej? Musisz wymyślić sposób na odróżnienie swojego bloga od innych. Twój blog powinien być wystarczająco inny, aby przyciągnąć uwagę użytkownika i nadal podawać odpowiednie informacje, które użytkownik musi znać. Możesz to zrobić, dodając osobisty akcent do postu lub mówiąc o rozwoju branży z perspektywy użytkownika.

Różnorodność postów na blogu

Nie dodawaj tylko treści na swoim blogu. Wiele treści do przeczytania może znudzić czytelników i zmusić ich do opuszczenia Twojego bloga. W miarę możliwości łącz swoje posty na blogu z obrazami, a nawet filmami. To urozmaici Twój blog, a także uwolni czytelników od wszelkich treści, które w przeciwnym razie musieliby przeczytać.

Czy pozyskiwanie blogerów gościnnych będzie przydatne?

Kiedy zakładasz nowego bloga, nie jesteś znany w branży ani w internecie. Przekonanie ludzi do odwiedzenia Twojego bloga i przeczytania Twoich treści może być trudne. Może to pomóc, aby blogerzy gościnni publikowali od czasu do czasu w Twojej witrynie, dopóki nie zbudujesz wiarygodności wśród czytelników. Nie musisz przerywać postów na blogach gościnnych, gdy staniesz się dobrze znany wśród swoich odbiorców. Wpisy na blogu gości mogą być kontynuowane, o ile stanowią tylko część treści bloga, a nie większość.

Pamiętaj o SEO podczas publikowania treści na swoim blogu

Postaraj się, aby posty na swoim blogu jak najbardziej różniły się od siebie. Unikaj podobnych tytułów swoich postów. Wiele razy nagłówki postów na blogu są używane jako tytuły strony. Postaraj się, aby te tytuły były proste i zorientowane na czytelnika, aby ludzie chcieli odwiedzać Twojego bloga, gdy będą czytać te tytuły. Staraj się, aby adres URL swojego bloga był prosty i unikaj używania w nim losowych znaków i symboli.

Spraw, aby Twój blog był interaktywny

To trudna sprawa dla wielu nowych blogerów. Jeśli Twój blog jest nowy, istnieje duża szansa, że ​​nikt nie będzie mógł początkowo komentować Twoich postów, co może sprawić, że Twój blog będzie wyglądał nudno i nieciekawie. Jeśli jednak wyłączysz funkcję komentowania, nie przyniesie to korzyści Twojemu blogowi. Musisz zdać sobie sprawę, że jeśli treść na Twoim blogu jest dobra, ludzie w końcu ją skomentują w formie opinii lub odpowiedzi na to, co zamieściłeś.

Promuj bloga w sensowny i skuteczny sposób

Samo posiadanie bloga i dodawanie do niego treści nie wystarczy. Musisz promować swojego bloga. Niektóre sposoby, aby to zrobić, to dodanie linku do swojego bloga w podpisie wiadomości e-mail lub w profilach FaceBook i LinkedIn. Ważne jest, aby ułatwić ludziom znalezienie Twojego bloga. Niewiele osób poświęci dużo czasu na jego znalezienie.

Weź udział na innych blogach

Każda branża ma swój zestaw blogerów. Nawet branża, o której piszesz na swoim blogu, będzie miała zestaw blogerów. Ważne jest, abyś brał udział w dyskusjach na innych blogach, ponieważ większość tych blogerów odwiedza inne blogi i śledzi inne blogi w swoich społecznościach. Im większa liczba postów, w których bierzesz udział, tym więcej osób zacznie Cię obserwować.

Oznaczanie postów na swoim blogu

Niezbędne jest oznaczanie swoich postów, jeśli chcesz, aby ludzie mogli je znaleźć na Twoim blogu. Oznacz je i dodaj do zakładek w innych serwisach społecznościowych. Dzięki temu Twój blog będzie widoczny dla osób w tych społecznościach, które z kolei go odwiedzą.

Wstawiaj linki mądrze w swoich postach na blogu

Ważne jest, abyś upewnił się, że umieszczasz linki na swoim blogu w sposób mądry, ponieważ to, do kogo linkuje Twój blog, a kto linkuje do Twojego bloga, może pomóc robotom wyszukiwarek zidentyfikować Twój obszar zainteresowań i wiedzy. Kilka znaczących i wysokiej jakości linków pomoże Twojemu blogowi bardziej niż wiele bezsensownych linków.

Nie próbuj zbyt wcześnie generować dochodów ze swojego bloga

Posiadanie reklam na swoim blogu może pomóc Ci na tym zarabiać. Jednak nie ma sensu trzymać reklam na swoim blogu, zanim wygenerujesz na nim znaczny ruch. Czytelnicy mogą się irytować, jeśli na blogu jest dużo reklam.

Regularnie śledź swojego bloga

Samo posiadanie bloga i regularne publikowanie na nim nie pomoże. Ważne jest również, aby śledzić wydajność swojego bloga, aby móc wprowadzać w nim zmiany w celu poprawy jego rankingów. Możesz zweryfikować swojego bloga za pomocą Narzędzia Google dla webmasterów. Możesz również użyć Google Analytics, który jest bezpłatny, do analizy ruchu w Twojej witrynie. Oba te narzędzia będą również pomocne w ustaleniu, czy na blogu są jakieś błędy i ich poprawie.

Usługi opracowywania blogów od Twórców Stron

Twórcy Stron to wiodąca firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych i usługami marketingu internetowego. Od ponad dwudziestu lat pomagamy klientom w zakresie ich potrzeb związanych z witryną, blogiem i marketingiem internetowym. Jeśli potrzebujesz profesjonalnego bloga lub strony internetowej i chcesz go promować, aby odnieść sukces i ruch, skontaktuj się z nami!

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.