Twórcy Stron

Podstawy taniego marketingu: większość start-upów działa z ograniczonym budżetem marketingowym lub nie ma go wcale, co może utrudniać reklamę Twojej marki. Dobrą wiadomością jest to, że mamy wiele tanich technik marketingowych, z których możesz korzystać w dowolnej kolejności. Zareklamuj swoją firmę potencjalnym klientom za możliwie najniższe pieniądze. Sprawdź najtańsze, ale skuteczne metody marketingowe, jeśli nie szukasz żadnych lub niskobudżetowych rozwiązań.

Oto lista strategii promowania Twojego startupu przy ograniczonym budżecie:

  • Zadbaj o silną obecność w mediach społecznościowych
  • Gratisy
  • Weź udział w konkursach
  • Rozpocznij program poleceń
  • Zachęć swoich klientów, aby mówili o tobie
  • Napisz bloga i zwiększ swoje SEO
  • Zbierz pozytywne opinie

Niedrogie i bezpłatne strategie marketingowe

Niedrogi plan marketingowy pozwala firmom promować się bez wydawania fortuny, a jednocześnie uzyskiwać niesamowite wyniki. Dzięki temu mogą skoncentrować swoje zasoby na innych obszarach biznesowych, jednocześnie pozyskując nowych klientów z kampanii.

Chociaż ważne jest, aby skoncentrować się na rozwoju produktu, przyciągnięciu konsumentów i zweryfikowaniu koncepcji firmy, firmy powinny również poświęcić trochę czasu na marketing.

Im szybciej zaczniesz promować swoją firmę, tym szybciej uzyskasz ekspozycję marki.

Ale najpierw… Zadbaj o podstawy.

Zanim zaczniesz korzystać z niskobudżetowych programów reklamowych, poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że masz podstawy swojego planu marketingowego. Musisz być świadomy swojej USP (unikalnej propozycji sprzedaży) i „wysokości sprzedaży”.

Twój USP wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji. Może to być wyjątkowa cecha lub usługa, którą świadczysz tylko Ty, lub po prostu inny sposób pracy, który Cię wyróżnia. „Prezentacja windy” to krótkie, wiarygodne wyjaśnienie Twojej firmy, które podkreśla Twoją USP i sprawia, że ​​Twoja organizacja jest atrakcyjna dla potencjalnych klientów.

Mając te podstawy, możesz zacząć planować i realizować te niedrogie, ale niezwykle skuteczne strategie marketingowe.

Strategie promowania startupu przy ograniczonym budżecie są następujące:

1. Zadbaj o silną obecność w mediach społecznościowych

Aktywność w mediach społecznościowych i budowanie społeczności internetowej to darmowa metoda na rozwój firmy, wyrażanie osobowości marki i zdobywanie zaufania odbiorców.

Promuj treści na blogu, które przekierują ruch bezpośrednio na Twoją stronę.

Angażuj się w bezpośrednie rozmowy z potencjalnymi klientami, aby wyrazić swoją tożsamość korporacyjną i zwiększyć zaangażowanie.

Przeprowadzaj ankiety i proś o opinie.

Używaj fragmentów większych form materiałów do tworzenia krótkich, informacyjnych blogów, które są łatwiejsze do odczytania.

Niezależnie od celu, upewnij się, że jesteś regularnie aktywny w tworzonych przez siebie kanałach społecznościowych.

2. Gratisy

W jaki sposób rozdawanie gratisów może być strategią promowania startupu przy ograniczonym budżecie? Po pierwsze, nikt nigdy nie odmówiłby prezentu. W rezultacie byłoby to mądrzejsze podejście do przyciągania potencjalnych nowych klientów. Ponadto nikt nie oczekuje, że dasz coś, co wykracza poza twój przedział cenowy, w zamian za potencjalnie więcej potencjalnych klientów, ekspozycję, zwiększoną lojalność klientów i sprzedaż. Oto, co możesz wnieść:

Bezpłatne wersje próbne przez kilka dni

Kupony rabatowe lub kody promocyjne

Próbka Twojego produktu/funkcji

Jednodniowy login premium

3. Weź udział w Konkursach

 Korzystanie z mediów społecznościowych i rozszerzanie sieci cyfrowych jest konieczne, ale nie ignoruj ​​​​tradycyjnej sieci „twarzą w twarz”.

Sieć jest ważna. W końcu jest to jedna z najszybszych, najprostszych i najskuteczniejszych metod rozwijania trwałych relacji, które mogą pomóc Twojej firmie odnieść sukces. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, powinieneś uczestniczyć w bezpośrednich grupach networkingowych w Twojej okolicy. Ale upewnij się, że masz gotową „prezentację windy”.

Sektory biznesowe i organizacje często organizują konkursy i nagrody biznesowe, takie jak „Najlepsza restauracja” lub „Najlepsza obsługa klienta”. To nie tylko zapewni Twojej firmie bezpłatną reklamę, ale jeśli wygrasz, możesz umieścić plakietkę na swojej stronie internetowej lub w sklepie, aby zwiększyć swoją reputację.

4. Rozpocznij program poleceń

Gdy masz dedykowaną bazę klientów, możesz ją wykorzystać, uruchamiając program polecający. Jeśli twoi obecni odbiorcy są zadowoleni z tego, co otrzymują od twojej firmy, prawdopodobnie powiedzą o tym swoim znajomym.

Sztuczka polega na tym, aby nagradzać klientów za polecanie Twojej firmy innym. Może to być zniżka na kolejny zakup, bezpłatna dostawa, a nawet 10% ceny produktu kupionego z ich rekomendacji.

Musisz określić, co jest najlepsze dla Twojej firmy i obecnych odbiorców, ale okazanie troski o nich zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnych rekomendacji ustnych.

5. Uzyskaj treści generowane przez klientów

Treści generowane przez klientów (CGC), takie jak posty promocyjne na platformach mediów społecznościowych i filmy tworzone przez fanów i influencerów, to świetny sposób na organiczny i autentyczny marketing marki przy ograniczonym budżecie. CGC można bardzo zaufać, ponieważ składa się z rzeczywistych osób o autentycznych poglądach.

Konsumenci mają do siebie zaufanie. Dlatego treści generowane przez konsumentów są tak potężnym narzędziem marketingowym. Większość Twoich konsumentów prawdopodobnie poczuje się związana z Twoją firmą, a zbieranie treści tworzonych przez klientów to zabawna i skuteczna metoda rozwijania wzajemności w tej relacji.

6. Napisz bloga i popraw swoje SEO

Twoja obecność w sieci może zadecydować o sukcesie Twojej firmy. Tysiące ludzi szuka Twojej marki online. Aby jednak to ułatwić, musisz regularnie publikować wysokiej jakości materiały, aby ułatwić znalezienie Twojej firmy w Internecie.

Blog na stronie jest niezbędnym narzędziem marketingowym dla każdej firmy. Publikowanie dobrze napisanych, interesujących i wartościowych wpisów na blogu oznacza, że ​​jesteś liderem i autorytetem w branży. Ponadto pozwala algorytmom Google na pozycjonowanie Twojej witryny wyżej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Możesz także użyć określonych słów kluczowych SEO, aby poprawić dane w witrynie na swoich stronach docelowych, zapewniając, że Twoja strona zawsze pojawia się w odpowiednich wynikach wyszukiwania dla firm takich jak Twoja.

7. Zbierz pozytywne opinie

Większość kupujących polega obecnie na opiniach innych kupujących, aby podjąć decyzję. Jeśli Twoje towary i usługi otrzymują świetne opinie, inni klienci są znacznie bardziej skłonni zaufać Tobie i kupić to, co sprzedajesz.

To sprowadza się do zaufania. Ufamy internetowym opiniom konsumentów bardziej niż jakiemukolwiek innemu źródłu poza naszymi przyjaciółmi.

Reagowanie na recenzje online nie tylko pokazuje klientom, że zapewniasz doskonałą obsługę, ale także pokazuje wszystkim innym, którzy analizują Twoją firmę.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.