Twórcy Stron

Kiedy ostatnio tworzyłeś kopię zapasową swojej witryny WordPress ? Czy pamiętasz lub polegasz na swojej firmie hostingowej, która zrobi to za Ciebie?

Jeśli jeszcze nie wiesz, jak wykonać kopię zapasową witryny WordPress, powinieneś dodać do swojej listy rzeczy do zrobienia. Wiedza o tym, jak wykonać ręczną kopię zapasową witryny, pomoże Ci zapobiec przyszłemu złamaniu serca.

Zaufaj nam, kiedy mówimy, że chociaż nauka tego procesu może nie wydawać się pilna, będziesz chciał to rozgryźć prędzej niż później. Nigdy nie wiadomo, kiedy może nastąpić katastrofa.

Dlaczego muszę wykonać kopię zapasową mojej witryny WordPress?

Twoja baza danych WordPress zawiera każdy post, każdy komentarz i każdy link na Twoim blogu. Zawiera każdą listę produktów, cały tekst Twojej strony internetowej oraz każde zdjęcie i obraz, które masz w swojej witrynie. Jeśli ta baza danych zostanie usunięta lub uszkodzona, możesz stracić wszystko, z czego większość jest prawie niemożliwa do odtworzenia.

Tworzenie kopii zapasowej witryny to po prostu tworzenie kopii witryny, którą można ponownie zainstalować, jeśli coś pójdzie nie tak. Ten środek ostrożności może zaoszczędzić wiele niepotrzebnego stresu, jeśli coś pójdzie nie tak. Pomyśl o kopii zapasowej jako polisie ubezpieczeniowej, która chroni cały czas, wysiłek i pieniądze, które zainwestowałeś w swoją witrynę.

Wiele rzeczy może spowodować uszkodzenie lub zniszczenie Twojej bazy danych, z których wiele jest poza Twoją kontrolą. Gdy Twoja witryna jest prawidłowo utworzona kopia zapasowa, możesz szybko i łatwo przywrócić zawartość w razie potrzeby. Jeśli nie masz planu opieki nad witryną , warto poświęcić kilka minut na regularne tworzenie łatwej i wygodnej kopii zapasowej bazy danych, aby być przygotowanym na wypadek konieczności jej wymiany.

Jak wykonać kopię zapasową witryny WordPress.

Kiedy przygotowujesz się do utworzenia kopii zapasowej witryny WordPress, musisz najpierw zrozumieć, że w rzeczywistości są dwie części, które musisz pobrać i Dave. Pierwsza część to pliki Twojej witryny. Obejmuje to Twój motyw i wtyczki, skrypty i pliki multimedialne, które tworzą strukturę Twojej witryny i zapewniają funkcjonalność. Druga część to baza danych MySQL, która przechowuje posty na blogu, komentarze i inne opcje ustawione w obszarze administracyjnym WordPress.

Istnieją dwa sposoby, aby osobiście zapewnić prawidłowe tworzenie kopii zapasowej witryny: ręcznie i za pomocą wtyczek.

Jak ręcznie utworzyć kopię zapasową witryny.

Proces ręcznego tworzenia kopii zapasowej witryny jest stosunkowo prosty i prosty. Pierwszą rzeczą, jakiej potrzebujesz, jest bezpośredni dostęp do serwera WWW. Możesz to uzyskać za pośrednictwem menedżera plików konta hostingowego lub FTP, takiego jak FileZilla. Jeśli twój serwer jest poprawnie skonfigurowany, potrzebujesz tylko dostępu do  folderu public.html.

Aby wykonać pełną kopię zapasową plików witryny WordPress, skopiuj i pobierz  katalog wp-content  i  plik wp-config.php . Są to pliki, które zawierają wszystko, co czyni Twoją witrynę wyjątkową: wtyczki, motywy i szczegóły konfiguracji. Pozostałe pliki w tym folderze są zawarte w każdej instalacji WordPressa, więc będziesz mieć do nich dostęp przy następnej instalacji WordPressa.

W następnym kroku będziesz potrzebować narzędzia do zarządzania bazą danych, takiego jak  phpMyAdmin . Aby pobrać plik bazy danych MySQL, użyj opcji Szybki eksport na karcie Eksport narzędzia, zachowaj format wyjściowy SQL i kliknij Pobierz.

Po pobraniu tych plików najbezpieczniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest przesłanie ich do wybranej pamięci masowej w chmurze. Najlepszym sposobem na uporządkowanie tych plików jest utworzenie nowego folderu oznaczonego datą wykonania kopii zapasowej i zapisanie w tym folderze wszystkich plików od tej daty. W ten sposób będziesz wiedział, które pliki są najnowsze i w razie potrzeby możesz łatwo przywrócić swoją witrynę do określonej wersji.

Najlepsze wtyczki WordPress do automatycznego tworzenia kopii zapasowych witryny.

Istnieją dwie wtyczki, które polecamy klientom, którzy szukają łatwego sposobu na automatyczne tworzenie kopii zapasowych swojej witryny.

  1. UpDraft Plus
    UpdraftPlus to najpopularniejsza darmowa wtyczka do tworzenia kopii zapasowych WordPress. Jest aktywny na ponad dwóch milionach witryn WordPress, utrzymując doskonałą ocenę 4,8 gwiazdki w ponad 3500 recenzjach. UpdraftPlus umożliwia uruchamianie ręcznych lub automatycznych kopii zapasowych witryny WordPress. Jeśli zdecydujesz się na automatyczne tworzenie kopii zapasowych, możesz wybrać niestandardowy harmonogram, który najlepiej pasuje do Twojej witryny. Bezpłatna wersja UpDraft Plus to wszystko, czego potrzebujesz do jednej witryny WordPress, ale istnieje wiele rozszerzeń premium, które umożliwiają tworzenie kopii zapasowych wielu witryn, tworzenie kopii zapasowych witryny w wielu miejscach i nie tylko.
  2. BackUp Buddy
    Ta wysokiej jakości wtyczka do tworzenia kopii zapasowych od iThemes umożliwia tworzenie kopii zapasowych części lub całej witryny według własnego niestandardowego harmonogramu, niezależnie od tego, czy potrzebujesz kopii zapasowej co godzinę, co miesiąc, czy w dowolnym innym harmonogramie. BackUp Buddy oferuje użytkownikom własną witrynę do przechowywania plików kopii zapasowych lub zapisuje je w innej wybranej przez Ciebie opcji przechowywania w chmurze. Użytkownicy mają również wiele opcji przywracania witryny, w tym po prostu przywracanie bazy danych, jeśli nie potrzebujesz pełnego przywracania witryny. BackUp Buddy kosztuje 80 USD rocznie za pojedynczą witrynę z 1 GB przestrzeni dyskowej. Dodatkowa przestrzeń dyskowa jest dostępna za 35 USD rocznie za 5 GB.

Jak często należy tworzyć kopie zapasowe mojej witryny WordPress?

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jak często zmienia się Twoja witryna. Jeśli Twoja witryna jest stosunkowo statyczna, co oznacza, że ​​nie aktualizujesz zawartości zbyt często, codzienne tworzenie kopii zapasowych nie jest konieczne. Prawdopodobnie możesz nawet sobie poradzić z miesięcznymi kopiami zapasowymi.

Jeśli jednak masz witrynę z aktywnym blogiem i społeczność czytelników, którzy zostawiają komentarze, będziesz chciał codziennie tworzyć kopie zapasowe, aby żadna z tych złotych treści nie została utracona w przyszłych przywracaniach.

Jeśli chodzi o witryny eCommerce, potrzebujesz rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych w czasie rzeczywistym, aby nie utracić żadnych danych zamówień w przypadku przywrócenia.

Jak więc zdecydować, jaki harmonogram tworzenia kopii zapasowych jest najlepszy dla Ciebie i Twojej firmy? Łatwo. Wypełnij puste miejsce w następującym monicie:

Jeśli stracę dane z ostatniego _____________, moja witryna ucierpi. 

Niezależnie od podanego przedziału czasowego powinien być przedział czasowy harmonogramu tworzenia kopii zapasowych. Kiedy ustalasz, jaki jest ten przedział czasowy, pamiętaj, aby pomyśleć poza tym, jak często TY tworzysz treści i zastanów się, jak często Twoi użytkownicy tworzą treści. Niezależnie od tego, czy są to zamówienia w Twoim sklepie, czy komentarze na Twoim blogu, to także treści, które musisz mieć możliwość przywrócenia.

Ostatnie słowo

Jeśli nie korzystasz z wysokiej jakości zarządzanego dostawcy hostingu WordPress, takiego jak Kinsta, WP Engine lub Flywheel, będziesz chciał samodzielnie wykonać kopię zapasową swojej witryny WordPress. Większość tanich dostawców usług hostingowych tworzy kopię zapasową tylko twojego MySQL, a żądanie kopii tej kopii zapasowej może być trudne, gdy jej potrzebujesz. (Niektórzy tani dostawcy hostingu potrzebują kilku dni, aby otrzymać tę kopię.)

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.