Ludzie uważają teraz recenzje online za nową pocztę pantoflową. W rzeczywistości 84% konsumentów ufa recenzjom tak samo jak osobistym rekomendacjom. Potrzebują zapewnienia, że Twój produkt lub usługa zapewnią im wartość, której szukają, a jednym ze sposobów na określenie ich oczekiwań jest sprawdzenie recenzji.
Ale ponieważ każdy może wystawić opinię w Google, każda firma może paść ofiarą fałszywych negatywnych recenzji. Założenie nowego konta i wykorzystanie go do zrujnowania ciężko wypracowanej reputacji jest łatwe. Mimo że Google podejmuje kroki w celu zwalczania fałszywych i spamowych recenzji, opłaca się aktywnie monitorować, co Twoi klienci mówią o Twojej firmie.
Bez względu na to, jak świetnie ci idzie, nie da się zadowolić wszystkich. To normalne, że czujesz się sfrustrowany i defensywny, gdy ktoś rozpowszechnia kłamstwa na temat Twojej firmy, ale po pierwsze: nie działaj w ferworze.
Reagowanie w trakcie emocji może tylko dolać oliwy do ognia, więc nie spiesz się, aby wypuścić parę. Nie bierz tego do siebie i działaj, gdy jesteś już spokojny. Pamiętaj, że możesz odwrócić sytuację – jest kilka sposobów radzenia sobie z nimi!
Najszybszym i najskuteczniejszym sposobem walki z fałszywymi recenzjami jest ich oznaczanie. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma , a następnie wybierz „Wszystkie lokalizacje”. Jeśli masz więcej niż jedną lokalizację firmy, wybierz, którą chcesz zarządzać i przejdź do menu „Opinie”.
Kliknij ikonę „oznacz jako nieodpowiednią”, która jest zwykle wyświetlana, gdy kursor znajduje się nad opinią. Zespół Google ds. zasad weryfikacji następnie zbada problem i podejmie niezbędne działania.
Pamiętaj, aby wpisać firmowy adres e-mail, aby móc bezpośrednio otrzymywać powiadomienia od Google. Skontaktują się z Tobą, gdy będą potrzebować więcej szczegółów lub jeśli będą mieli dodatkowe informacje do udostępnienia.
Chociaż możesz nie być w stanie samodzielnie usunąć opinii, możesz zwiększyć szanse na swoją korzyść, odpowiadając na recenzję. Nawet jeśli wiesz, że to podróbka, reszta Twoich klientów może nie być w stanie go rozpoznać. Dlatego zajęcie się skargą może mieć znaczenie. Kiedy bierzesz na siebie odpowiedzialność, pokazujesz potencjalnym klientom, że dbasz o swoich klientów.
Rozumiemy, że odpowiadanie na fałszywe recenzje może być trudne. Nie należy jednak pozwalać im zbyt długo siedzieć. Sugerujemy wykonanie następujących czynności:
Możesz również sprawdzić profil recenzenta, aby sprawdzić, czy konto jest fałszywe, czy nie. Oprócz nazwy użytkownika recenzent wystawił negatywne recenzje dla dwóch różnych firm z tej samej branży. Możemy założyć, że to fałszywe konto pochodzi od konkurencji i chociaż jest to nieetyczne, często się to zdarza.
Pamiętaj, że Google czasami nie usuwa zgłoszonych opinii, uważając, że nie naruszają one zasad. Dlatego powinieneś odpowiadać jak najwięcej.
Tak długo, jak zmienisz sytuację w odpowiednim czasie, nie zaszkodzi to całkowicie Twoim wysiłkom SEO. W rzeczywistości potencjalni klienci częściej szukają negatywnych recenzji, ponieważ pozwalają im zobaczyć szerszy obraz. Jeśli nie są zadowoleni z Twojego produktu lub usługi, chcą wiedzieć, jak rozwiążesz problem. Jeśli firma ma zbyt wiele doskonałych ocen, niektórzy ludzie wątpią, czy są one prawdziwe, czy fałszywe.
Oprócz budowania wizerunku marki, recenzje odgrywają ważną rolę w zwiększaniu zysków. Kluczem jest natychmiastowe zgłaszanie fałszywych recenzji i przekształcenie negatywnej opinii w pozytywne zaangażowanie.
Twórcy Stron