Twórcy Stron

Treść witryny to magnes i prawdopodobnie najważniejsze narzędzie do osiągania celów marketingowych Twojej firmy. Niezbędne jest posiadanie silnej strategii treści, niezależnie od tego, czy chcesz całkowicie przeprojektować witrynę, czy po prostu ulepszyć swoją obecną witrynę.

Strategia dotycząca treści witryny internetowej poprowadzi Cię przez „co, gdzie i kiedy” tworzenia treści. Treść jest powodem, dla którego ludzie odwiedzają Twoją witrynę, a dzięki podejściu ukierunkowanemu na treść możesz zaspokoić potrzeby swoich czytelników. Nawet solidne treści z czasem się starzeją, więc prawdopodobnie jest to spowodowane odświeżeniem, jeśli od jakiegoś czasu nie dotykałeś treści na swojej stronie. 

W związku z tym przedstawiliśmy kilka kluczowych kroków w opracowywaniu silnej, zorientowanej na klienta strategii dotyczącej treści witryny. Pod koniec tego artykułu staniesz się ekspertem w zakresie pisania treści dla swojej witryny.

Co to jest pisanie treści na stronie?

Pisanie treści to forma pisania online, która łączy się z kampaniami marketingu internetowego. Oznacza to tworzenie pisma, które pojawia się na stronach internetowych przeznaczonych do sprzedaży lub promocji określonego produktu. 

Jeśli piszesz dla witryny internetowej, musisz zdawać sobie sprawę ze strategii SEO, takich jak gęstość słów kluczowych. Celem jest napisanie treści informacyjnych, które staną się częścią strony internetowej dla odbiorców. Treść różni się od dziennikarstwa lub konwencjonalnego copywritingu. Dzieje się tak, ponieważ pisanie na stronie internetowej lub pisanie SEO ma na celu uzyskanie wpływu za pośrednictwem sieci.

Pisanie treści witryny powinno być częścią marketingu SEO. Polega na pisaniu ściśle skoncentrowanych tekstów, które zawierają zestaw słów kluczowych lub fraz, które zbadali marketerzy. Treści wysokiej jakości zapewnią wyświetlanie prawidłowej gęstości tych słów kluczowych. Upewnij się jednak, że piszesz płynne zdania ze spójnym przesłaniem. 

Treści o niskiej jakości mają mniejsze szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Innymi słowy, wielu potencjalnych klientów nie przeczyta danej strony. Pisanie treści wymaga różnej wiedzy. Ale oto najważniejsza umiejętność, jaką należy mieć: pisarz powinien pisać płynnie i przekonująco na różne tematy, nie tracąc przy tym czytelności (przy integracji słów kluczowych).

Artykuł vs. Techniczne pisanie

Tworzenie non-fiction tekstu na temat bieżących lub ostatnich wiadomości, przedmiotów ogólnego zainteresowania lub określonych tematów jest pisaniem artykułu. Możesz opublikować go online w formatach drukowanych. Obejmuje gazety i czasopisma. Możesz także napisać kilka stylów bloga w formacie artykułu. Jeśli masz kolekcje artykułów, umieść je wszystkie w jednym tomie, tak jak encyklopedie.

Artykuły mogą przedstawiać swoje tematy bezpośrednio lub w formie wyważonej dyskusji. Treści mogą opisywać lokalizacje, osoby i wydarzenia, prezentować badania i wyniki ze środowisk akademickich. Możesz także analizować wydarzenia informacyjne i artykuły naukowe. 

Dodanie zdjęć, danych i statystyk prezentowanych w różnych formatach może uatrakcyjnić artykuł. Liczą się również relacje naocznych świadków, wywiady i inne dowody. Artykuły powinny zawierać wyłącznie możliwe do zweryfikowania fakty ze źródeł.

Pisanie artykułów to umiejętność, którą musisz ćwiczyć. Często występują ograniczenia dotyczące długości i liczby słów, co oznacza, że ​​konieczne jest skupienie się na pisaniu artykułu. Musisz prezentować komunikat klarownie jak na szkle. Większość artykułów zaczyna się od krótkiego i przyciągającego wzrok nagłówka. W ten sposób możesz przyciągnąć uwagę czytelnika i dać wskazówkę treści.

Powinna ona streszczać artykuł w pierwszym akapicie i zawierać jego najważniejsze punkty. Treść artykułu dostarczy dalszych informacji. Jego konkluzja powinna podsumować kluczowe punkty i, jeśli to konieczne, wyjaśnić opinię pisarza na ten temat.

Techniczne pisanie

Pisanie techniczne obejmuje komunikację i rzetelną dokładność na temat techniczny lub branżowy w jasny i skuteczny sposób. Głównym celem pisma technicznego jest kierowanie, pouczanie lub wyjaśnianie tematu i służenie jako eksperckie źródło informacji.

Opisy techniczne powinny opierać się na rzetelnych badaniach i muszą być w 100% dokładne w przekazywaniu danych lub informacji technicznych. Wykorzystuje specjalistyczną terminologię i słownictwo z tej dziedziny do dobrego pisania technicznego. W ten sposób pokazuje, że źródłem jest ekspert, autorytatywny głos w temacie. 

Jak tworzyć treści na stronie?

Pisanie treści witryny wymaga dużo praktyki. Dobrą wiadomością jest to, że istnieją sposoby na ulepszenie świetnych treści w Twojej witrynie. Oto kilka prostych technik tworzenia treści, które możesz udostępniać swoim czytelnikom.

1. Jasno określ unikalną propozycję wartości.

Twoja strona internetowa powinna odpowiadać na pytania Twojej firmy „dlaczego” i „jak”. Pomoże Ci doprecyzować Twoje usługi. Możesz również zapewnić swoim klientom wartość. Musisz zająć się tymi sprawami, jeśli chcesz zapewnić wyjątkową propozycję wartości. W ten sposób możesz wyróżnić się na tle konkurencji.

Użyj go jako podstawy treści dla tworzonej strony internetowej. W Twojej witrynie Twoja wyróżniająca propozycja wartości powinna być widoczna i wpleciona w treść. Zapewnienie, że treść dotyczy osób, do których chcesz dotrzeć, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej witryny.

2. Pomaga audyt treści serwisu.

Przed utworzeniem nowej zawartości ustal, jaką zawartość już posiadasz i gdzie wypełniasz luki. Sprawdź materiały, które musisz sprawdzić i przepisać. Jakie kawałki materiału radzą sobie dobrze i mogą nie wymagać tyle pracy? 

Udokumentuj całą zawartość, którą aktualnie posiadasz, a następnie określ, co może zostać, co należy odświeżyć, a co należy usunąć. Dzięki temu uzyskasz jasny obraz tego, ile nowych treści musisz stworzyć i od czego zacząć.

3. Pisząc pisz do określonej grupy osób. 

Firmy często myślą o tym, co chcą powiedzieć podczas tworzenia treści na stronie, a nie o tym, co chcą przeczytać ich odbiorcy. Niezbędne jest tworzenie treści dla Twojej witryny i myślenie o tym, co jest dla nich najważniejsze, mając na uwadze różnych odbiorców. 

Persony kupujących pomagają wizualnie wyobrazić sobie osoby, do których próbujesz dotrzeć, i lepiej zrozumieć zachowanie kupujących. Możesz tworzyć spersonalizowane treści ukierunkowane i odpowiednie do ich zainteresowań, potrzeb i celów, identyfikując kluczowe persony kupujących.

Twoje treści powinny odpowiadać na ich pytania, edukować i odnosić się do ich problemów na tematy branżowe. Pamiętaj, że masz ponad jedną grupę odbiorców, a Twoja witryna powinna zawierać treści przeznaczone dla wszystkich. Powinieneś tworzyć treści na stronie skierowane do klientów, potencjalnych pracowników, partnerów biznesowych i mediów.

4. Mapuj swoje treści lub łącz je.

Twoje treści powinny również prowadzić odwiedzających i potencjalnych klientów w dół lejka sprzedaży. W zależności od tego, gdzie potencjalny klient znajduje się na ścieżce klienta, Twoja witryna powinna zawierać różne treści, które odpowiadają na różne pytania, od świadomości, przez zakup, po rzecznictwo. 

Na przykład blog jest doskonałym narzędziem do budowania świadomości, edukacji i odpowiadania na ogólne pytania dotyczące Twoich usług lub branży. Ale studium przypadku lub referencja są bardziej odpowiednie dla potencjalnego klienta, który testuje Twoją firmę pod kątem zatrudniania, aby pokazać udaną pracę, którą wykonałeś dla swoich klientów.

5. Uwzględnij istotny kontekst swoich treści.

Odpowiadaj tylko na pytania od grupy docelowej. Każdy element treści w Twojej witrynie będzie miał określony cel i grupę docelową z solidną strategią. Ludzie używają Internetu do prowadzenia badań i odkrywania danych na różne tematy. 

Pamiętaj, aby wykorzystać zawartość swojej witryny jako okazję do poinformowania potencjalnych klientów o trendach w branży i typowych pytaniach, a także dla tych, którzy znajdują się na dalszych etapach lejka sprzedaży, procesu biznesowego i usług.

Innym przykładem są osoby poszukujące pracy, które badają firmy, w których chciałyby pracować. Chcieliby mieć sekcję Kariera z wglądem w kulturę korporacyjną. Oto kilka podstawowych treści, które należy umieścić w witrynie:

  • Treści premium, takie jak e-książki i samouczki
  • Dokładne dane i informacje
  • Studium przypadku
  • Wywiad z profesjonalistami
  • Jak Twój zespół może im pomóc?
  • Aktualne oferty pracy
  • Proces korzystania z Twoich usług
  • Często zadawane pytania
  • Filmy 

6. Napisz ciekawą kopię internetową

Poświęć trochę czasu na stworzenie kopii, która informuje odbiorców, edukuje i prowadzi ich. Długość kopii zależy od intencji strony i ogólnego postu. Ale dla celów SEO rozsądną zasadą jest minimum 300 słów. Jednak głównym celem powinna być jakość, a nie ilość.

Dziel się interesującymi, istotnymi informacjami, które docenią Twoi odbiorcy. Skutecznymi sposobami dodawania treści do kopii są statystyki, badania i cytaty. Niezbędne jest poświęcenie czasu na znalezienie wysokiej jakości obrazów i grafik. 

Ponieważ nic nie może zepsuć przekonującego kopiowania i zrobić złego pierwszego wrażenia, takie jak błędy ortograficzne lub błędy interpunkcyjne, przeczytaj dokładnie. Dzieląc go na listę lub używając podtytułów, spraw, aby treść była łatwa do odczytania.

7. Używaj odpowiedniego języka w swoich treściach

Podczas pisania materiału ważne jest, aby mówić tym samym językiem, co publiczność. Unikaj używania wewnętrznego żargonu i zamiast tego używaj słownictwa, które zrozumie odbiorców. Będziesz używać języka technicznego w swoich treściach, jeśli Twoi odbiorcy są bardziej techniczni. 

Ale w przeciwnym razie możesz trzymać się prostszego języka, który będzie rezonować z odbiorcami i udowodni, że rozumiesz ich branżę i znajomość.

Treść Twojej witryny powinna być bardziej konwersacyjna niż formalna, z wyjątkiem postów na blogu lub innych treści związanych z przywództwem myślowym. Pisz tak, jakbyś rozmawiał z potencjalnym klientem lub klientem jeden na jednego. 

Wiedz, że Twoje treści nie są o Tobie, ale o tym, co możesz zrobić, aby pomóc swoim obecnym i potencjalnym klientom.

8. Opracuj harmonogram treści i trzymaj się go.

Jeśli zidentyfikowałeś rodzaj treści, których potrzebujesz, konieczne jest ich uporządkowanie i zbudowanie strategicznej osi czasu, aby zapewnić jej osiągnięcie. Zdecyduj, czy chcesz najpierw skoncentrować się na pojedynczej osobie, określonym sektorze, czy na określonym etapie życia klienta. 

Zaplanuj harmonogram po podjęciu decyzji, jaki rodzaj treści chcesz wyprodukować w pierwszej kolejności. Obejmuje tematy, które zamierzasz omówić, ile zamierzasz opublikować i daty, które zamierzasz opublikować. Pomocne będzie zaplanowanie jednego kwartału roku na raz.

9. Przypisz odpowiednie osoby i dokonaj korekty.

Część harmonogramu treści wymaga stworzenia procesu pisania treści. W swojej firmie musisz wyznaczyć osoby, które przyczynią się do tworzenia materiału. Przyjrzyj się tematom, które chcesz omówić, i znajdź osoby w swojej organizacji, które są liderami opinii w tych dziedzinach. 

Możesz uzyskać profesjonalnych ekspertów, którzy pomogą Ci pisać treści przy wsparciu kierownictwa wykonawczego. 

Jeśli nie masz możliwości swojej organizacji, zatrudnij renomowaną i sumienną agencję lub niezależnego copywritera z terminami. Zapewnienie przejrzystości dzięki określeniu, kto zajmuje się treścią Twojej firmy, zapewniając spójność z Twoimi publikacjami.

10. Mierz i śledź wydajność swoich treści

Sztuka tworzenia dobrego planu treści internetowych polega na tym, aby była ona ważna dla odbiorców. Oznacza to ciągłe przeglądanie i monitorowanie spójności wszystkich treści. 

Przyjrzyj się opublikowanym treściom i zobacz, które strony mają najwięcej wyświetleń, a które nie przyciągają uwagi. Zobacz także, ile czasu spędzają na każdej stronie odwiedzający. Pomoże Ci zdecydować, gdzie wchodzisz w interakcję z klientami i gdzie musisz to zrobić lepiej i dostarczać przydatne treści. Dzięki ustalonemu planowi tworzenia nowych treści w przyszłości, utrzymuj swoją witrynę świeżą i trafną.

Dlaczego tworzymy treści?

W dzisiejszym cyfrowym świecie posiadanie silnej strategii dotyczącej treści na stronie internetowej ma kluczowe znaczenie. Możesz zwiększyć rankingi i perspektywy w wyszukiwarkach na swoją witrynę dzięki wysokiej jakości treści. Jakość i trafność Twoich treści pomogą ludziom znaleźć Twoją witrynę i sprawią, że odwiedzający będą dłużej pozostawać i przeglądać Twoją witrynę. Co ważniejsze, w zwiększeniu współczynnika konwersji w sieci .

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.