Twórcy Stron

Sztuczna inteligencja wkracza do różnych branż i ogólnie zmienia sposób, w jaki pracujemy. Ale co może zrobić dla witryny Twojej firmy?

Od procesu projektowania i budowania, po konserwację i marketing, istnieje wiele sposobów, dzięki którym sztuczna inteligencja może wzmocnić Twoją witrynę. Chociaż może się to wydawać sprzeczne z intuicją, włączenie sztucznej inteligencji do projektowania i tworzenia stron internetowych może w rzeczywistości poprawić wrażenia użytkownika i procesy skoncentrowane na człowieku poprzez zbieranie i analizę danych. Okazuje się, że jeśli chodzi o projektowanie skoncentrowane na człowieku, najlepsza osoba do pracy może wcale nie być osobą.

Oczywiście zawsze będą korzyści z pracy z prawdziwymi ludźmi. Witryny oparte na sztucznej inteligencji muszą jeszcze zastąpić projektantów, programistów i innych twórców. Istnieje jednak wiele sposobów, dzięki którym witryna internetowa oparta na sztucznej inteligencji może ulepszyć projektowanie, UX i praktyki marketingowe.

Szybciej zaprojektuj i zbuduj swoją stronę

Wiemy lepiej niż ktokolwiek, że dobra strona internetowa wymaga czasu. Często tworzenie bardziej złożonych witryn może zająć miesiące, gdy przejdziemy do fazy rozwoju.

Sztuczna inteligencja może pomóc – szczególnie we wczesnych fazach projektowania. Wiele agencji stosuje obecnie uczenie maszynowe w procesie projektowania, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do gromadzenia danych. Co to ma wspólnego z designem? Uczenie maszynowe może zbierać wymagania klientów dotyczące ich witryny i dopasowywać je do istniejących trendów rynkowych i danych użytkowników. Zapewnia to projekt, który spełnia potrzeby klienta i zawiera najlepsze praktyki UX/UI.

Angażowanie się w te procesy na wcześniejszym etapie procesu projektowania oszczędza czas klientów na dostosowanie ich wizji do trendów i najlepszych praktyk. To pozostawia deweloperom więcej czasu na zagłębienie się w sedno budowania.

Popraw doświadczenie klienta

Czy po zbudowaniu witryny sztuczna inteligencja nadal ma do odegrania jakąś rolę? Odpowiedź brzmi: tak. A jeśli kiedykolwiek odwiedziłeś stronę internetową z chatbotem w prawym dolnym rogu, to sztuczna inteligencja w pracy.

Ponieważ ludzie coraz bardziej przyzwyczajają się do mówienia przez tekst, chatboty są coraz lepsze w dostarczaniu skutecznych odpowiedzi. Klienci nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo podczas angażowania się w chatboty, dzięki technikom takim jak szyfrowanie danych, analiza zachowań i uwierzytelnianie wieloskładnikowe.

AI pomaga kształtować strony internetowe dla współczesnego świata – i to nie tylko w odniesieniu do chatbotów. Ponieważ systemy takie jak Alexa, Google Home i Siri stają się częścią naszego codziennego życia, adaptacyjność wyszukiwania głosowego staje się istotnym aspektem tworzenia stron internetowych. Te narzędzia adaptacyjne ułatwiają dostęp do stron internetowych w wyszukiwaniu aktywowanym głosem.

W ten sposób zaprojektowanie i zbudowanie witryny z uwzględnieniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego może pomóc Twojej witrynie komunikować się z klientami na nowe i ekscytujące sposoby.

Zbierz dane dla bardziej efektywnego UX

Z pewnością ludzie mogą zbierać dane, aby zbudować lepiej ukierunkowaną stronę internetową. Ale nie ma nic lepszego niż sztuczna inteligencja, która usprawnia te procesy.

Jak wspomniano, sztuczna inteligencja może pomóc we wczesnych fazach projektowania witryny, zbierając informacje o docelowych odbiorcach i wykorzystując dane do informowania o architekturze witryny. Ale witryna zasilana sztuczną inteligencją może również zbierać informacje statystyczne w celu identyfikacji potrzeb klientów poprzez analizę zachowań konsumentów. Po zapoznaniu się z wyborami dokonywanymi przez użytkowników w witrynie i sposobami, w jakich się poruszają, projektowanie wokół tych wyborów staje się intuicyjne. Ogólnie rzecz biorąc, witryna internetowa oparta na sztucznej inteligencji może działać dla Twoich klientów — od wczesnych etapów projektowania po post-opracowanie.

Personalizuj treści i kieruj reklamy na konkretnych użytkowników

Jedną z najbardziej użytecznych zalet strony internetowej opartej na sztucznej inteligencji jest marketing ukierunkowany. Sztuczna inteligencja może pomóc odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące Twoich konsumentów. Odpowiedzi na te pytania są często łatwe do zaobserwowania w środowisku tradycyjnym, ale znacznie trudniejsze do zrozumienia w środowisku e-commerce.

Ponieważ coraz więcej firm przenosi się do Internetu, zdecydowanie dobrym pomysłem jest wykorzystanie technologii w celu zwiększenia wysiłków marketingowych. Dotyczy to witryn e-commerce, w których uczenie maszynowe może działać w celu zbierania danych o zachowaniach klientów. Obejmuje to zachowania zakupowe, takie jak preferencje dotyczące produktów, media lub platformy używane do zakupów oraz czas spędzony na określonych produktach.

Jeśli Twoja witryna nie zawiera elementu e-commerce, istnieje wiele innych sposobów na czerpanie korzyści. Uczenie maszynowe może być również przydatne w personalizowaniu treści i kierowaniu do konkretnych użytkowników w oparciu o ich zainteresowania i preferencje. Dostosowane podejście do generowania treści może znacznie pomóc w nawiązaniu kontaktu z użytkownikami.

Ostatnie słowo

Może się to wydawać dziwne, ale sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to w rzeczywistości wspaniałe narzędzia do łączenia się z odbiorcami online. Jak na ironię, niesamowita zdolność nowych technologii do zbierania danych i poznawania potrzeb i pragnień konsumentów pomaga wypełnić lukę między klientem a biznesem.

Niezależnie od tego, czy chcesz szybko zbudować witrynę, stworzyć unikalną, dostosowaną do potrzeb klienta obsługę, poprawić UX witryny lub ulepszyć strategię marketingową, witryna oparta na sztucznej inteligencji jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.