Twórcy Stron

Treść jest królem, ale nawet król ma zwolenników. Marketing treści w sieci generuje ruch organiczny, ale wymaga solidnej strategii. Doświadczony strateg treści opracuje strategię treści, która zapewni, że Twoje treści będą skutecznie generować ruch. Strategia treści udostępnia następujące elementy:

  • doświadczenie użytkownika (UX)
  • projekt interfejsu
  • architektura informacji
  • tworzenie stron internetowych
  • copywriting
  • SEO
  • marketing treści
  • public relations
  • tradycyjny marketing „offline”

Aby zastosować skuteczną strategię treści na stronach internetowych, musisz znać dwie rzeczy: swój cel i odbiorców. Skorzystaj z tych kreatywnych rozwiązań, aby lepiej poznać swój cel i bazę klientów.

Strategia treści wymaga pracy zespołowej

Dobrze opracowana strategia treści wymaga współpracy ze wszystkich wymienionych powyżej obszarów. Upewniając się, że każdy zespół jest skoncentrowany na celu końcowym, możesz zapobiec sytuacji, w której analogia „zbyt wielu szefów” stanie się problemem. Doświadczenie użytkownika powinno być najważniejsze w planie strategii treści. Treść powinna być napisana z myślą o czytelniku i jego potrzebach. Twój autor treści musi zachować prosty i jasny język, aby zaangażować wszystkich czytelników.

Pisanie dla Czytelnika

Wypełnianie witryny treścią jest świetne, chyba że nie jest rozwijane przy użyciu strategii treści. Autor treści musi znać odbiorców, a także cele biznesowe. Każda treść powinna przedstawiać Twój cel biznesowy i utrzymywać zaangażowanie czytelnika. Dobrze napisana treść jest również ważna dla wyszukiwarek.

Gdy Google i inne wyszukiwarki indeksują Twoje strony z treścią i znajdują odpowiednie informacje, ustalają pozycję Twojej strony tam, gdzie ona należy. Korzystanie z narzędzi optymalizacji wyszukiwarek i badań pomoże Ci dowiedzieć się, jakie treści są istotne dla słów kluczowych, które piszesz. To jest podstawa Twojej strategii treści.

Treści branżowe

Łatwo popaść w rutynę podczas pisania i konsekwentnie pisać na te same tematy. Pozostanie w Twojej branży może być również trudne. Włączenie czytników RSS, takich jak Feedly lub Flipboard w Twojej witrynie, pozwoli Ci być na bieżąco z aktualnymi tematami. Czytniki RSS będą pobierać informacje z innych branżowych witryn internetowych, blogów i liderów myśli. Te informacje pomogą w wyborze tematów treści do wdrożenia w witrynie.

Utrzymuj harmonogram treści

Przestrzeganie harmonogramu publikowania treści zapewni brak luk w publikowanych treściach. Harmonogram treści utrzyma Twój zespół w zadaniu. Harmonogram sprawia również, że Twoja witryna wygląda na uporządkowaną i responsywną. Chociaż trzymanie się harmonogramu jest kluczowe, nadal musisz zapewnić pewną elastyczność. Będą sytuacje, w których będziesz mieć treści, które będą musiały zostać opublikowane wcześniej niż zaplanowana data, jeśli chcesz być na bieżąco w swoich tematach branżowych.

Rozwiązywanie problemów

Treści nie powinny opierać się tylko na tym, co oferuje Twoja firma. Powinieneś skupić się na tym, co Twoi docelowi odbiorcy chcą usłyszeć, co chcą wiedzieć, jak możesz im pomóc. Rozwiązanie ich problemu pokaże czytelnikom, że Twoja witryna jest prawdziwa i sprawi, że będą regularnie wracać.

Wszystkie te punkty będą miały duży wpływ na kierunek, w jakim pójdzie Twoja strategia content marketingu. Dbanie o to, by Twój zespół był na dobrej drodze, korzystając z tych punktów, zapewni Ci opracowanie skutecznej strategii content marketingowej.

Rozwój treści poprzez opowiadanie historii

Pomaga myśleć o strategii marketingowej jako o fikcyjnym dziele. Każda dobra historia ma co najmniej pięć elementów: bohatera, scenerię, główne pragnienie, antagonistę do pokonania i fabułę, która łączy wszystkie elementy. Każdy z tych elementów fikcji ma odpowiednik w tworzeniu strategii treści.

Bohaterowie

Bohaterami naszej historii są marka i klienci. Jednym z podejść do strategii content marketingu jest opowieść o podróży marki w celu nawiązania relacji z klientem. Z innej perspektywy można opowiedzieć historię poszukiwania przez klienta odpowiedniej marki, która spełni jego potrzeby.

Dobra historia nie ma wiele do zrobienia bez dobrego tła. Tło obejmuje więcej niż fizyczne otoczenie; jest to również sytuacja, w jakiej znajduje się bohater, gdy zaczyna się historia. Niezależnie od tego, czy przeprowadzasz audyty, inwentaryzacje treści, czy wywiady z interesariuszami, zrozumienie krajobrazu Twojej marki ma kluczowe znaczenie dla strategii zarządzania treścią w sieci.

Centralne pragnienie

Każdy bohater ma motywacyjny cel, który motywuje go przez całą podróż. Znajomość misji Twojej marki otwiera świat możliwości wdrażania strategii. Powinieneś mieć pomysł na nadrzędne cele dla marki, a także cele dotyczące treści. To pierwsze pomaga kształtować drugie.

Antagonista

Dla celów marketingu treści antagonistami są twoi konkurenci. Jedna rada: nie próbuj zabijać smoka. Zamiast tego wyobraź sobie siebie i swoich konkurentów podczas wyścigu. Nie musisz niszczyć innej marki, aby osiągnąć sukces.

Fabuła

Teraz, kiedy już zdefiniowałeś główne elementy, jedynym celem, który pozostaje, jest powiązanie ich ze sobą rozsądną strategią. Zastanów się, w jaki sposób Twoi bohaterowie będą wchodzić w interakcje, jakie napotykają przeszkody i jak Twoja marka wzniesie się ponad konkurencję, aby stworzyć strategię treści witryny.

Opracowanie strategii treści za pomocą szkiców postaci

Każda dobra historia wymaga solidnych, wielowymiarowych postaci. Tak samo jest ze strategią treści dla sieci. Możesz wiedzieć wszystko o swojej marce, ale jak dobrze znasz swoich klientów?

Persony kupujących to kreatywny sposób na wizualizację rynku docelowego. Użyj tego podstawowego zarysu, aby zbudować jedną lub więcej person, które reprezentują idealnego klienta.

Nazwa

Szekspir kiedyś sławnie zapytał: „Co kryje się w nazwie?” Przeoczenie tego szczegółu może być kuszące, ale nadanie swojej osobie imienia ułatwia postrzeganie jej jako prawdziwej osoby. Unikaj nazw generycznych, takich jak John Smith, na rzecz nazwy o większej charakterystyce.

Tło

Niezbędne szczegóły, takie jak role życiowe osoby, jej firma, poziom wykształcenia, hobby i zainteresowania pomagają opracować strategię marketingową, która przyciągnie tego typu osoby.

Dane demograficzne

Określ płeć i przedział wiekowy person. Zanotuj dochód gospodarstwa domowego, w tym dochód współmałżonka, jeśli dotyczy. Weź również pod uwagę położenie geograficzne. Czy ta postać żyje na wsi, w sercu tętniącego życiem miasta, czy na idyllicznych przedmieściach?

Identyfikatory

Każda osoba ma dziwactwa i nawyki, które czynią ją wyjątkową. Jakich haseł używa ta persona? Jakie maniery pomagają je zdefiniować?

Używanie person do tworzenia strategii treści

Teraz, gdy jesteś już zaznajomiony z personą, zastanów się, jakich terminów używa regularnie do wyszukiwania w Internecie. Użyj tych słów kluczowych do tworzenia dłuższych fraz i treści internetowych, które natychmiast wzbudzą zainteresowanie Twojej osoby. Twórz posty w mediach społecznościowych i blogach wokół tych słów kluczowych z długim ogonem. Ponieważ temat jest czymś, co oświetla tę osobę, możesz pozwolić sobie na spędzenie czasu w pełni zbadania opcji, które się wokół niego koncentrują.

Gdy już wiesz, w jakim kierunku będą podążać Twoje treści, postaw się w butach person. Czy to zajęta osoba, która docenia zwięzłość Twittera, czy żądny przygód łowca przygód, który woli Instagram? Skoncentruj się na dwóch lub trzech platformach, z których ta persona najprawdopodobniej będzie korzystać, zamiast próbować objąć wszystkie bazy jednocześnie.

Nowe spojrzenie może tchnąć nowe życie w rutynowe zadania. Skorzystaj z tych kreatywnych pomysłów, aby napisać historię swojej marki i przeżyć przygodę w tym procesie.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.