Czy wszystkie bazy chronią Twój zakres celów marketingu cyfrowego? Dobry zestaw celów marketingu cyfrowego obejmuje wiele różnych środków. Pomaga w tworzeniu, ocenie i śledzeniu wyników we wszystkich działaniach marketingu cyfrowego.
Oto sześć wspólnych celów, które mogą wpłynąć na Twoją strategię marketingu cyfrowego, zwiększając świadomość problemów i rozwiązań. Obejmuje to również pozyskiwanie nowych liderów i klientów oraz zarabianie na istniejących liderach i klientach. Może to również obejmować zachęcanie liderów i klientów do budowania rozwoju i aktywizmu społeczności.
Musisz wybrać najbardziej odpowiednie cele biznesowe dla swojego planu marketingu cyfrowego, zanim je zrealizujesz. W ten sposób będziesz mógł skierować swoje wysiłki na właściwe strategie marketingowe. Dzieje się tak, ponieważ Ty decydujesz, co chcesz zrobić, i stosujesz taktyki marketingowe, które przesuwają igłę na właściwe środki biznesowe.
Marketing cyfrowy to dowolne narzędzie wykorzystywane do cyfrowej sprzedaży produktu lub usługi. Niektóre z taktyk stosowanych przez reklamodawców obejmują media społecznościowe, reklamę online, marketing e-mailowy, marketing treści i optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Przygotowaliśmy listę siedmiu strategii marketingu cyfrowego, które marketerzy mogą dostosować, aby pomóc ich zespołom i firmom w rozwoju. Na końcu tego posta pobierz bezpłatną kolekcję szablonów do marketingu treści cyfrowych.
Cele marketingu cyfrowego sprawią, że potencjalni klienci będą świadomi czegoś, czego potrzebują. Reklamy mogą również pozwolić potencjalnym klientom dowiedzieć się, że Twoja firma oferuje rozwiązanie problemu — zwanego wiedzą odpowiedzi. Celem jest uświadomienie ludziom, że można ich przenieść ze stanu „przed”, w którym mają problem, do idealnej sytuacji „po”, gdzie mają pozytywne rozwiązanie.
Dla większości firm pozyskiwanie większej liczby leadów i klientów jest głównym celem. Twoja firma nigdy nie rozwinie się poza to, czym jest teraz, bez generowania nowych leadów i klientów. Aby skalować swoją firmę, musisz zainwestować w świeżą krew.
Jeśli działasz dłużej niż kilka miesięcy, prawdopodobnie masz klientów, którzy jeszcze nie kupili Twojego produktu lub usługi. Możesz wykorzystać strategię marketingu cyfrowego, aby zachęcić ludzi do kupowania u Ciebie po raz pierwszy, a także poinformować byłych klientów, którzy niedawno od Ciebie nie kupili, o oferowanej przez Ciebie wartości i dlaczego powinni kupować od Ciebie ponownie. Takich ukrytych potencjalnych klientów i klientów można włączyć za pomocą strategii marketingu cyfrowego, które pomagają pamiętać o Twojej firmie.
Pozyskiwanie nowych leadów i klientów jest kosztowne i czasochłonne. Nie wahaj się tworzyć reklam cyfrowych, których celem jest dostarczanie dodatkowych produktów i usług nowym klientom i leadom. Inicjatywy monetyzacyjne umożliwiają upselling, cross-selling i inne formy transakcji, aby oferować więcej najlepszym klientom i potencjalnym klientom.
Nowi potencjalni klienci i klienci gwarantują specjalne traktowanie tylko dlatego, że są świeże. Musisz powiedzieć swoją tożsamość i jak pracować z tym, co nabyli. Aby osiągnąć ten cel, możesz zacząć od tworzenia treści , takich jak powitalne e-maile lub pakiety powitalne. W ten sposób możesz pokazać ludziom, jak korzystać z Twojego produktu lub usługi, czego się spodziewać i dokąd się udać, jeśli potrzebują pomocy przy zakupie.
Musisz opracować strategie i ustanowić grupy adwokatów i rzeczników marki, aby wypychać możliwości, leady i klientów poza powierzchowne, transakcyjne partnerstwo. Media społecznościowe, takie jak grupa na Facebooku lub strona na Twitterze, to jeden z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia tego aktywizmu.
Ludzie mogą się z nami skontaktować, jeśli mają opinie na temat Twojego produktu lub usługi lub obawy na ich temat. Zapewniając punkt sprzedaży, pomagasz swoim klientom budować poczucie wspólnoty, które prowadzi do zwiększonego spełnienia i lojalności.
Nie ma fizycznej gry na świecie, która nie ma jasnych celów, co oznacza, że tak wiele organizacji posuwa się naprzód w strategiach cyfrowych bez jasnego zdefiniowania głównych celów. Niewątpliwie prowadzi to do wielkiego grzebania, a nawet jeśli jest wygrana, nie ma udokumentowanego sposobu, w jaki możesz się tam dostać.
Rozumiem, dlaczego ludziom czasami brakuje budynku docelowego. W ostatniej dekadzie panował globalny pośpiech, by mieć cyfrowy plan działania dla każdej firmy. Nie znaczy to, że media społecznościowe mają tak wiele możliwości, że znalezienie miejsca, w którym można się zanurzyć, może być wyczerpujące. Nieromantyczny proces wyznaczania celów jest łatwo przyćmiony.
Ale w tym samym sensie, jak łucznicy nie pozwoliliby, aby strzała poleciała, nie zdając sobie sprawy, dokąd zmierza, strategia cyfrowa z serią konkretnych celów nie może zejść z pola. Większość firm przechodzi od projektowania narracji marki do pisania map podróży dla publiczności, ale pominięcie części procesu wyznaczania celów to pominięcie komponentu, który mówi o każdym innym aspekcie realizacji planu.
Ten akronim może zmienić nazwę twojej gry. Jest to prawdopodobnie jeden z najbardziej przydatnych akronimów, których możesz użyć do ustalenia swoich celów.
Kiedy rzucasz piłką w kierunku siatki, wynik jest przyzwoity, ale prawdopodobnie niewystarczająco dobry. To samo dotyczy tworzenia celów unikalnych dla Twojej strategii cyfrowej. Jeśli masz na myśli wspólny cel, personel zawsze ma zestaw celów, do których należy dążyć, a prawdopodobieństwo udanych projektów wzrasta.
Jasne zestawy celów poprawiają ciągłość zachowania drużyny i przejrzystość podejmowania decyzji. Uważaj na wyznaczanie zbyt ambitnych celów, zwłaszcza jeśli nie możesz zrealizować jednej inicjatywy cyfrowej. Nie utożsamiaj celów swojej organizacji (często bardziej wizjonerskich) z celami kampanii.
Wyniki są wyrażone w procentach, a nie w emocjach, to samo dotyczy celów strategii cyfrowej. Metryki są nie bez powodu modnym hasłem ostatnich kilku lat. C-Suite komunikuje liczby: Jeśli chodzi o wyniki końcowe, dział marketingu będzie interpretował wyniki.
Jeśli coś można zmierzyć, można określić jakość jego sukcesu. Jeśli wyznaczysz sobie konkretny cel w przestrzeni cyfrowej, który można zmierzyć, będziesz musiał zwrócić uwagę na coś, ustalając, czy kampania była wygrana, czy przegrana.
Dobre cele rozszerzają Twój potencjał poza to, co zwykle robisz – dlatego są celami, a nie zadaniami. Jednak cele nie powinny być tak wymykające się spod kontroli, że przygotowujesz się do walki. Niezbędnym krokiem jest znalezienie idealnego punktu między celem aspiracyjnym a celem status quo.
Zrozumienie tego, co jest możliwe, wymaga zwrócenia uwagi na swoje finanse. Jakie środki przeznaczyć na tę kampanię? Ilu pracowników zostanie w to zaangażowanych i ile pieniędzy zostanie zainwestowanych w samą misję? Gdy zaczniesz umieszczać cele wskaźników, bardzo szybko zobaczysz, czy są one realistyczne, czy nie.
Na przykład zdobycie 300 000 obserwujących na Twitterze byłoby niesamowite. Ale czy jest to ważne dla Twoich szerszych celów biznesowych? Czy 300 000 obserwujących na Twitterze pomoże, jeśli spróbujesz zebrać duże darowizny od głównych organizacji filantropijnych? Może, ale z pewnością nie byłoby to pierwsze miejsce, do którego należy się udać.
Jeśli jednak próbujesz zebrać podpisy, aby uchwalić przepisy dotyczące mieszkalnictwa i bezdomności w mieście, to tak, znaczna liczba obserwatorów z Twittera może pomóc. Argumentem tutaj jest nie przeskakiwanie do strategii społecznej bez zrozumienia, jak będzie to ważne dla Twojej firmy. Każda organizacja — nawet non-profit — ma cele biznesowe, a strategia cyfrowa powinna im służyć.
Każda gra ma kończący się zegar, podobnie jak Twoja cyfrowa strategia. Nikt nie chce mieć do czynienia z potencjalnie celową, ekspansywną inicjatywą, co ma miejsce, gdy podejście staje się niekontrolowane i nie widać końca.
Umieść konkretny znacznik czasu na swoim celu, powiedzmy, 18 miesięcy, z kamieniami milowymi po drodze jako celami. Będziesz wiedział, jak w ten sposób zmierzyć zwycięstwo. Metryki będą służyć jako punkty spoczynkowe, dzięki czemu możesz przeprowadzić mini-oceny i określić, gdzie musisz zmienić kurs. Jeśli cele są jasne i mierzalne, ocena będzie oczywiście prosta.
Poświęć kierownika projektu do monitorowania realizacji planów. Kompleksowy proces komunikacji jest niezbędny, aby zapewnić, że Ty i Twoi pracownicy wykonacie zadania, pozostaniecie na dobrej drodze i nie spowodujecie prześlizgnięcia się ważnych szczegółów.
Menedżerowie projektów często pomagają w koordynacji, dekodując przekaz lub wypełniając luki informacyjne między różnymi zespołami. Technologia oczywiście pomaga również nieco uprościć pracę i skupić się na celach marketingu cyfrowego. W tym celu rozważę Basecamp. Nie tylko dlatego, że używamy go dla naszych konsumentów, ale także dlatego, że działa, ma niską krzywą uczenia się i jest stosunkowo tani.
Może wydawać się, że to rozdział z nudnego podręcznika, ale opis celów marketingu cyfrowego może pomóc w skoordynowaniu strategii i taktyk, aby je osiągnąć. Cele zapewniają również pracownikom możliwość zaangażowania się w misję Twojej organizacji poprzez inspirowanie ich do wspólnego celu.
⭐ Twórcy Stron 💻 | Strony internetowe, sklepy WWW, e-commerce, audyt stron, pozycjonowanie SEO / SEM 🖱️ | Częstochowa, Śląskie, Polska 🏢 tworcystron.pl
Twórcy Stron