Jaka jest pierwsza rzecz, którą zauważasz w witrynie? Nie jest to logo firmy, obraz nagłówka, ani nawet główne wezwanie do działania.
To jak szybko ładuje się strona. (Prędkość ma znaczenie.)
Użytkownicy nie chcą długo czekać na informacje, których szukają. Jednak po kliknięciu 900 000 reklam badacze z Google odkryli, że przeciętna mobilna strona docelowa po kliknięciu ładuje się w niewiarygodnie długie 22 sekundy. Ponad połowa internautów opuści te strony przed ich załadowaniem.
Twoja strona musi załadować się w ciągu trzech (3) sekund, aby użytkownicy byli zadowoleni i kręcili się w pobliżu. Potrzebujesz również dużej szybkości ładowania, aby mieć jakąkolwiek szansę wylądowania na upragnionej pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Druga strona może nie wydawać się taka zła, ale większość osób wyszukujących w rzeczywistości nigdy tam nie dociera.
Zanim przejdziemy dalej, porozmawiajmy o różnicy między PageSpeed mierzonym przez Google a czasem wczytywania Twojej strony internetowej. Pomimo tego, jak podobnie brzmią, w rzeczywistości są to dwie różne metryki mierzące nieco inne rzeczy.
Google PageSpeed, mierzony przez narzędzie PageSpeed Insights, łączy różne nieprzetworzone dane dotyczące skuteczności i łączy je w wynik od 1 do 100. Narzędzie Google PageSpeed Insights oferuje sugestie dotyczące ulepszeń i diagnostyki w ramach swojego raportu skuteczności. Jednak PageSpeed sam w sobie nie jest prawdziwym wskaźnikiem szybkości wczytywania strony.
Więc jeśli PageSpeed to nie to samo co czas ładowania, co to jest czas ładowania? Czas wczytywania to średni czas wczytywania strony przez użytkowników. Mierzony w sekundach lub, jeszcze lepiej, milisekundach, pomiar rozpoczyna się, gdy nadejdzie żądanie użytkownika i po zakończeniu ładowania strony. Oczywiście sam czas ładowania nie daje wglądu w to, co powoduje problemy z szybkością i wydajnością ani jak je naprawić.
Omówiliśmy, jak przyspieszyć działanie witryny WordPress w innych postach, ten post pokaże Ci, jak poprawić swój wynik Google PageSpeed Insights. Możesz uzyskać spersonalizowane szczyty, uruchamiając swoją witrynę za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights, ale to świetne miejsce na początek.
Co to są przekierowania strony docelowej po kliknięciu? Rzućmy okiem na trzy różne strony:
Za każdym razem, gdy użytkownik musi zostać przekierowany, renderowanie zatrzymuje się, spowalniając działanie witryny i dodając cenne sekundy do czasu ładowania strony. Responsywny projekt strony internetowej zapewnia wysoką jakość obsługi nawet na urządzeniach mobilnych. (Google zaczął również nagradzać strony zbudowane z responsywnym projektem).
Testerzy Google wielokrotnie ostrzegali twórców witryn przed sposobami, w jakie obrazy mogą wpływać na szybkość strony. „Waga” Twojej witryny to jeden z czynników, który może mieć wpływ na szybkość Twojej strony i Google PageSpeed Insights. Mnóstwo kodu, mnóstwo obrazów, mnóstwo dodatków sprawia, że strony internetowe są ciężkie i spowalniają ładowanie.
W tym duchu elementy graficzne, takie jak favikony, logo i obrazy produktów, mogą z łatwością stanowić do dwóch trzecich całkowitej wagi strony. Zmniejszenie rozmiaru obrazu to prosty sposób na zmniejszenie tej wagi w witrynie. Ten proces jest znany jako „optymalizacja obrazu”.
Dobrze, że optymalizacja obrazu jest dość łatwa. Zastąpienie obrazu JPEG plikiem obrazu PNG to najprostszy sposób na zmniejszenie rozmiaru obrazu i przyspieszenie czasu ładowania. Istnieje również wiele kompresorów obrazu online, które ułatwiają kompresję obrazu.
Strony internetowe, które zostały przeprojektowane i rozbudowane, często ugrzęzły w nadmiarze i niepotrzebnym kodzie na backendzie. Pliki CSS są często większe niż powinny, ponieważ ludzie potrzebują spacji i karetki, aby zrozumieć, co czytają i piszą, a ten rozmiar ma ogromny wpływ na czas ładowania.
Jednak komputery nie potrzebują tego rodzaju treści, aby zrozumieć kod. Gdy usuniesz te niepotrzebne znaki, spacje i duplikaty, Twoja strona ładuje się szybciej. Z tego powodu Google zdecydowanie zaleca poświęcenie czasu na zminimalizowanie kodu na zapleczu witryny, w tym wszystkich składników CSS, JavaScript i HTML.
Chcesz poznać czynnik numer jeden, który może zabić szybkość ładowania Twojej witryny ? Słaby hosting. Chociaż tani plan hostingowy może wydawać się świetnym rozwiązaniem na papierze, w rzeczywistości dokonujesz ogromnego kompromisu. Ta niska, niska cena wiąże się z wolniejszą niż zwykle prędkością witryny i częstymi przestojami w okresach dużego ruchu.
Aby zapewnić błyskawiczną wydajność, musisz zainwestować w dostawcę usług hostingowych premium . Google PageSpeed Insights zaleca czas odpowiedzi serwera poniżej 200 ms. Nie dostaniesz tego z tanim hostem internetowym.
Dlatego używamy Kinsta dla wszystkich naszych klientów hostingowych. Kinsta zapewnia, że wydajność Twojej witryny nie ucierpi bez względu na porę dnia i ruch w Twojej witrynie.
Zamiast dynamicznie generować zawartość Twojej witryny za każdym razem, gdy ktoś kliknie, buforowanie przeglądarki umożliwia przeglądarkom internetowym szybkie wyświetlanie statycznej wersji Twojej witryny użytkownikom. Oznacza to, że PageSpeed jest mierzony na podstawie czasu potrzebnego do wyświetlenia tej wersji statycznej, podczas gdy wersja dynamiczna nadal się ładuje, co skraca czas wczytywania o cenne milisekundy i poprawia statystyki PageSpeed.
Jeśli korzystasz z WordPressa, istnieje wiele darmowych, popularnych wtyczek, których możesz użyć w tym celu, w tym W3 Total Cache i WP Super Cache.
Te miary nie tylko poprawią wynik PageSpeed Insights, ale także poprawią współczynnik konwersji. Badacze odkryli korelację między czasem ładowania, wagą strony (rozmiarem w danych) a współczynnikiem konwersji. Zasadniczo „cięższy” oznacza wolniej, a wolniej oznacza mniej konwersji i wyższy współczynnik odrzuceń.
Witryna, która jest szybsza i ma niezawodną wydajność, spowoduje konwersję znacznie większej liczby użytkowników niż witryna, która nie jest. PageSpeed Insights może pomóc Ci dowiedzieć się, na czym skoncentrować swoją uwagę, aby poprawić wrażenia użytkownika bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystają Twoi odbiorcy.
Twórcy Stron