Twórcy Stron

Masz problem z optymalizacją obrazu? Nie wiesz, jak optymalizować zdjęcia na swoim blogu? I szukasz sposobów, aby robić to właściwie. Jeśli dotrwasz do końca tego posta, dowiesz się dokładnie, jak optymalizuję obrazy na moim blogu i jak możesz łatwo nauczyć się optymalizacji SEO, wykonując te kroki.

Najpierw omówmy podstawy.

CZYM JEST OPTYMALIZACJA OBRAZU?

Optymalizacja obrazu odnosi się do zmniejszania rozmiaru obrazu bez wpływu na jakość. Zmniejszony rozmiar obrazu poprawia również SEO obrazu i czas ładowania strony. Optymalizacja obrazów na blogu skraca całkowity czas ładowania strony o 80%, co pomaga w rankingu w Google i innych wyszukiwarkach.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, stronę fotograficzną czy bloga, musisz optymalizować obrazy. Jeśli chcesz, aby Twoje obrazy pojawiały się w Google, odpowiednio je zoptymalizuj. Optymalizacja obrazu SEO jest równie ważna jak treść.

DLACZEGO OPTYMALIZACJA ZDJĘĆ NA BLOGU JEST WAŻNA?

Istnieje wiele powodów, dla których warto optymalizować obrazy na potrzeby witryny. Twoje obrazy są postrzegane przez użytkowników jako treści wizualne. Jeśli zoptymalizujesz obrazy pod kątem SEO, najprawdopodobniej uzyskasz wspaniałe wyniki organiczne.

  • Optymalizacja obrazów blogów pod kątem szybkości jest niezbędna. Szybki czas ładowania strony, co poprawia szybkość witryny. 
  • Kieruj ruch z Pinteresta lub innych witryn z treściami wizualnymi
  • Twoje obrazy pojawią się w Google lub innych wyszukiwarkach, które przyniosą ruch organiczny do Twojej witryny
  • Uzyskaj większe szanse na linki zwrotne z innych witryn. Jeśli utworzysz własne obrazy, infografiki lub wykresy, ludzie uznają Twoje obrazy
  • Wzmacnia wynik SEO
  • Używanie poprawnych obrazów wspiera również Twoje treści. Pomaga ludziom lepiej zrozumieć treść, czyniąc ją interesującą i użyteczną.

URUCHOM TEST SZYBKOŚCI WITRYNY

Wiele witryn blogowych ma obrazy o niezwykle dużym rozmiarze, które spowalniają ich witryny. To także mała wskazówka dotycząca audytu SEO.

Możesz użyć dowolnego narzędzia do testowania szybkości witryny, takiego jak wgląd w szybkość strony lub GTmetrix, aby wykonać szybkie ładowanie witryny. Według badań strony, które ładują się w ciągu 5 sekund, uzyskują o 70% lepsze współczynniki konwersji.

Kiedy koncentrujesz się na szybkości ładowania strony internetowej, musisz również rozważyć optymalizację obrazu witryny i zoptymalizować obrazy pod kątem urządzeń mobilnych. Chociaż czas ładowania na telefonie komórkowym jest dłuższy niż na komputerze, ale to pomaga.

Ale jeśli blogujesz od roku lub masz blog kulinarny z mnóstwem zdjęć, pełny czas ładowania strony będzie dłuższy niż 5 sekund. Według tych statystyk z backlinko, średnia prędkość ładowania strony internetowej wynosi 10,3 sekundy na komputerze stacjonarnym i 27,3 sekundy na urządzeniu mobilnym.

Oznacza to, że prędkość ładowania na urządzeniach mobilnych będzie zawsze wysoka w porównaniu do stron na komputery. Po prostu skup się na optymalizacji obrazów w swojej witrynie i gotowe.

RÓŻNE FORMATY OBRAZÓW I CZEGO POWINIENEŚ UŻYWAĆ

Istnieją dwa najpopularniejsze formaty obrazów w Internecie.

  1. JPG
  2. PNG

Większość obrazów jest przechowywana w Internecie w dowolnym z tych formatów. Ważne jest, aby używać formatu obrazu, który nie wpływa na jakość zdjęć. Odwiedzający nie powinien mieć żadnych problemów z wyświetleniem obrazu internetowego. Możesz użyć dowolnego z tych typów plików dla swoich obrazów, ale możesz także przestrzegać tych zasad, jeśli chcesz.

JPEG – JPEG jest najczęściej używanym formatem dla wszystkich fotografii cyfrowych. Obejmuje wszystkie rodzaje obrazów z ludźmi, twarzami lub rzeczami. 

PNG – ten format jest idealny dla każdego przezroczystego tła, zrzutu ekranu, logo i grafiki. Jest to format bezstratny i zapewnia doskonałą kompresję. Nie obniża to jakości obrazu, nawet jeśli kilkakrotnie zmienisz jego rozmiar.

GIF – Użyj gif do animacji. Wszystkie te GIF-y w Internecie mają ten format.

Jaki jest najlepszy format obrazu dla blogów?

Ze wszystkich tych formatów JPEG jest najlepszym formatem dla blogów. Jeśli nie edytujesz swoich zdjęć wiele razy, użyj typu pliku jpeg. Formaty JPEG mają mniejszy rozmiar, co oznacza szybki czas ładowania. Czytaj dalej, ponieważ dzielę się również SEO optymalizacji obrazu i krokami optymalizacji obrazów na blogu.

NAJLEPSZY WYMIAR OBRAZU

Czy zauważyłeś, że ładowanie niektórych stron trwa wieczność? Mimo że strona nie ma zbyt wielu zdjęć, ładowanie zajmuje dużo czasu…

Wiesz dlaczego tak się dzieje?

Użycie nieprawidłowych wymiarów obrazu. 

Powodem jest to, że bloger nie zmienił rozmiaru ani nie skompresował obrazu przed przesłaniem. Wyobraź sobie, że Twoja witryna zawiera setki obrazów o gorszych wymiarach. Spowoduje to, że Twoja witryna będzie działać zbyt wolno, a winowajcą będą duże obrazy.

Czasami ludzie po prostu przesyłają swoje zdjęcia bezpośrednio z lustrzanki cyfrowej, aparatu, a nawet iPhone’a. Pierwszym krokiem powinno być dostosowanie rozmiaru obrazu do idealnego wymiaru obrazu. 

Załóżmy, że na pasku bocznym Twojej witryny znajduje się obraz. Jeśli nie wiesz, szerokość paska bocznego jest równa lub mniejsza niż 300 pikseli. Nie ma sensu dodawać obrazu o rozmiarze 900 X 900 do paska bocznego. Zamiast tego zmień rozmiar obrazu na 300 x 300 pikseli.

Podobnie, dodając grafikę bloga, przed zmianą rozmiaru obrazu powinieneś również znać obszar szerokości swojego bloga. Większość motywów ma obszar szerokości 600-700 pikseli, ale zdecydowanie powinieneś określić własny obszar szerokości motywu. 

Zawsze używaj właściwego wymiaru obrazu.

JAK ZNALEŹĆ NAJLEPSZE OBRAZY NA SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ?

Teraz już wiesz, jak ważna jest optymalizacja obrazu, format obrazu i wymiary obrazu. Zamierzamy również wykonać kroki mające na celu optymalizację obrazów pod kątem SEO, ale wcześniej chcę się upewnić, że wiesz, gdzie znaleźć obrazy do swoich postów na blogu?

Po pierwsze, przestań używać grafiki Google. To nie są obrazy z witryn fotograficznych, ale ktoś przesłał te obrazy do swoich witryn. Ponieważ nie wiesz, czy zezwalają na korzystanie z bezpłatnej licencji, nie możesz używać tych obrazów.

Teraz następne pytanie brzmi: gdzie znaleźć obrazy na strony internetowe?

Dostępnych jest wiele darmowych serwisów ze zdjęciami stockowymi. Jeśli jednak Twój blog jest biznesem lub generujesz z niego dochód, zdecydowanie sugerowałbym korzystanie z płatnych obrazów stockowych. Wyglądają tak profesjonalnie i mogą również pasować do Twojej marki. Wymieniłem tutaj kilka najlepszych witryn ze zdjęciami stockowymi

Ale możesz znaleźć darmowe zdjęcia na tych stronach. Upewnij się, że przeczytałeś ich warunki przed użyciem tych obrazów. Większość witryn wymaga kredytu.

  • Picjumbo
  • Nierozpryskiwany
  • Pexels

Jak powiedziano, jeśli prowadzisz działalność blogową , sprawdź Deposit Photos i Shutterstock, aby uzyskać niesamowite zdjęcia! Jeśli otrzymasz miesięczną subskrypcję, otrzymasz nawet zdjęcie za mniej niż dolara. A jedno zdjęcie można wykorzystać na tak wiele sposobów 😉

Teraz nadchodzi część, w której dowiesz się o optymalizacji obrazu, optymalizacji obrazów pod kątem SEO i wszystkich czynnościach, które należy wykonać, aby zoptymalizować obrazy na blogu.

JAK ZOPTYMALIZOWAĆ OBRAZY NA BLOGU POD KĄTEM SEO? [KROK PO KROKU]

W tych krokach pokażę, jak zoptymalizować obrazy na stronę internetową. Te kroki obejmą również pozycjonowanie obrazów, dzięki czemu Twoje obrazy będą również znajdować się w Google lub innych wyszukiwarkach. Podzielę się również najlepszą wtyczką do optymalizacji obrazu dla blogerów i tą, której używam na swoim blogu. 

1 – POPRAWNIE NAZWIJ PLIK OBRAZU

Chociaż nadanie nazwy plikowi graficznemu zajmuje mniej niż minutę, większość blogerów ignoruje ten krok. Wszystko, co musisz zrobić, to nadać plikowi obrazu odpowiednią nazwę. Wraz z silnym SEO obrazu, nazwy plików również wyglądają ładnie. 

Wyobraź sobie, że wszystkie twoje obrazy są jak 00000xts :-/

Nazwa 1 – 123xxxx (błędna)
Nazwa 2 – 23xdeeeeeer miejsc podróży (błędna)
Nazwa 3 – najlepsze cele podróży (poprawna)

Wszystkie obrazy na blogu w jednym poście na blogu powinny mieć odpowiednią nazwę. Możesz zatytułować obrazy tematem posta. Lepiej, jeśli możesz użyć w nim słów kluczowych. Ten mały krok może poprawić SEO wizerunku strony i do tego dążymy.

2- ZMNIEJSZ ROZMIAR OBRAZU

Ten krok wraca do wymiarów obrazu. Musisz więc uważać na wymiary obrazu. Nie ma potrzeby dodawania niezwykle dużego zdjęcia na pasku bocznym, zdjęciu w głowę, a nawet grafice bloga. W przeciwnym razie Twoje obrazy będą miały ogromny rozmiar, a strona będzie się wolno ładować. 

Oto niektóre rozmiary, które znalazłem w Internecie, ale zdecydowanie powinieneś wybrać rozmiary na podstawie własnego motywu. Najprawdopodobniej szerokość grafiki Twojego bloga powinna być podobna lub zbliżona do 600 pikseli.

  • Rozmiar grafiki bloga = 1200 x 630 px
  • Rozmiar zdjęcia w głowę = 500 X 500 pikseli
  • Pasek boczny = 250 X 300 pikseli

Rozmiar grafiki Twojego bloga zależy od wybranego motywu. Możesz także określić rozmiar dowolnego obrazu za pomocą przeglądarki Google Chrome. 

3- UŻYJ WTYCZKI SHORTPIXEL DO KOMPRESJI I OPTYMALIZACJI OBRAZÓW

Jak więc zoptymalizować obrazy wordpress? Ponieważ wiele blogów jest hostowanych na popularnej platformie WordPress (najlepiej ze wszystkich), jakie są kroki, aby zoptymalizować obrazy w WordPress?

Pozwól mi wyjaśnić.

Wtyczki WordPress to szybkie roboty, które automatycznie kompresują obrazy, gdy tylko zostaną przesłane na pulpit WordPress. 

Dostępnych jest wiele wtyczek WordPress do optymalizacji obrazu.

Możesz nawet wybrać ręcznie dla każdego obrazu w bibliotece multimediów.

4- WSTAW TEKST ALTERNATYWNY OBRAZU DLA SEO

Jeśli chodzi o optymalizację obrazów na potrzeby bloga, upewnij się, że wszystkie obrazy zawierają tekst alternatywny. Jeśli postępujesz zgodnie z podstawowymi wskazówkami SEO dla blogerów , rozumiesz już tekst alternatywny obrazu.

Co to jest tekst alternatywny?

Tekst alternatywny lub opis alternatywny jest dodawany do tekstu obrazu w formacie HTML. Tekst alternatywny pojawia się, jeśli nie udało się załadować obrazu na stronie internetowej. Korzystanie z tekstu alternatywnego pomaga osobom niedowidzącym i wyszukiwarkom odczytać Twój obraz i jego treść. W ten sposób pozycjonuje Twoją witrynę w Google.

Co dodać w tekście alternatywnym?

Użyj słów kluczowych, które opisują Twoje obrazy. Nie musisz umieszczać zbyt wielu słów kluczowych w tekście alternatywnym, ale napisz pomocny opis obrazów, używając słowa kluczowego.

Gdzie dodać tekst alternatywny?

Jeśli korzystasz z edytora bloków Gutenburga, to jest proste. Po prostu przejdź do prawej kolumny i dodaj tekst alternatywny w ustawieniach obrazu.

5- UŻYJ PODPISU NA OBRAZKU

Zbyt często nie używamy podpisów w obrazach na naszych blogach. Ale zawsze dobrym pomysłem jest napisanie ładnego podpisu do zdjęć na blogu. Ponadto informuje użytkowników, o czym jest zdjęcie, gdzie zostało zrobione lub o innych szczegółach dotyczących obrazu.

6- OKAŻ UZNANIE

Ostrzeżenie: możesz zostać pozwany za pomocą zdjęcia chronionego prawem autorskim! Tak, zdarzało się to wielokrotnie blogerom i firmom. 

Co to znaczy?

Zgodnie z prawem nie możesz używać żadnych zdjęć znalezionych w Internecie, w tym w Google, na forach społecznościowych lub w serwisach społecznościowych. 

  • Pobierz zdjęcia z witryn takich jak Shutterstock , DepositPhotos itp
  • Pobieraj zdjęcia z serwisów ze zdjęciami stockowymi
  • Poszukaj stron, na których fotografowie udostępniają swoje zdjęcia na licencji Creative Common Zero . Oznacza to, że każdy może używać swoich zdjęć na swoich stronach. Jeśli jednak prześlesz zdjęcia, do których nie masz praw autorskich, możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za naruszenie.
  • Nawet jeśli używasz zdjęć z bezpłatnych stron. Zawsze warto podać źródło.

Co zrobić zamiast tego?

  • Zawsze bądź ostrożny przed użyciem obrazów na swojej stronie internetowej
  • Używaj obrazów z licencją CCO i przeczytaj szczegółowe warunki
  • Kupuj własne obrazy na stronach takich jak Pixistock, Ivorymix, Shutterstock i depositphotos
  • Zrób własne zdjęcia. 
  • Twórz własne niestandardowe grafiki za pomocą Canva lub dowolnego innego narzędzia
  • Zawsze podawaj źródło, jeśli używasz obrazu z witryny, która wymaga podania źródła. Większość witryn prosi o link i powinno to wystarczyć.

7- W RAZIE POTRZEBY DODAJ LINKI

W niektórych przypadkach odwiedzający blog bezpośrednio klikają obraz. Upewnij się, że Twoje obrazy mają linki, gdy jest to wymagane. Na przykład, jeśli umieścisz obraz na swoim profilu w mediach społecznościowych lub na Instagramie. Pamiętaj więc, aby dodać link do swojego profilu na Instagramie, aby został do niego przekierowany. 

Podobnie, jeśli dodałeś zdjęcie innego blogera, infografikę lub makietę, pamiętaj o podaniu linku do swojego zdjęcia.

W ten sposób optymalizujesz obrazy do użytku w Internecie.

PODSUMOWANIE

Mam nadzieję, że nauczysz się kilku sposobów i pomysłów na optymalizację obrazów w WordPress. Ten przewodnik powinien również pomóc w optymalizacji obrazów pod kątem SEO i lepszych rankingów witryn. 

Powiedz nam, czy optymalizujesz obrazy na swoim blogu? Jakiej wtyczki WordPress używasz do kompresji obrazów? Jakie są Twoje doświadczenia?

Nie zapominaj, że optymalizacja obrazu jest ważnym czynnikiem rankingu SEO. Możesz także poświęcić kilka godzin dzisiaj lub w przyszłym tygodniu na optymalizację obrazów na blogu. Wiem, że czekają na załatwienie dziesiątki spraw. Dodaj ten post do zakładek i dodaj pinezkę poniżej do swojej tablicy SEO na Pintereście, aby móc wrócić do tego posta później.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.