Twórcy Stron

Jeśli nie pozyskujesz pożądanych klientów lub potencjalnych klientów, być może nadszedł czas, aby zmienić markę swojej firmy. Jednak ten proces nie jest czymś, co powinieneś podjąć lekko.

Rebranding to proces aktualizacji zasobów marki w następstwie zmiany wartości, kierunku lub odbiorców Twojej firmy. Może to być bardzo skomplikowany proces obejmujący nowe logo, czcionki, kolory i zupełnie inną strategię marketingową .

Gdy już zdecydujesz się rozpocząć proces rebrandingu, ważne jest, aby zrozumieć, na czym zwykle polega ten proces i ile czasu może potrwać, aby móc odpowiednio zaplanować.

Czy Twoja firma powinna zmienić markę?

Istnieje kilka oczywistych i głównych powodów zmiany marki, których nie należy ignorować. Jeśli którekolwiek z powyższych dotyczy Ciebie, być może nadszedł czas, aby Twoja firma przeprowadziła proces rebrandingu.

✅Tak na rebranding

Otworzyłeś nowe lokalizacje.

Rozszerzasz działalność poza swój rynek macierzysty? Czy w Twoim obecnym brandingu istnieją lokalne odniesienia kulturowe, które mogą zostać utracone w tłumaczeniu? Jeśli odpowiedź brzmi tak, powinieneś przyjrzeć się rebrandingowi.

Chcesz dotrzeć do innej grupy odbiorców.

Twoja oryginalna marka została zaprojektowana tak, aby dotrzeć do określonej grupy odbiorców i rynku. Jeśli zdecydujesz się zmienić, kim są Twoi docelowi klienci, Twoja marka musi odzwierciedlać tę zmianę, w przeciwnym razie nie będziesz mieć pożądanego wpływu.

Twoja firma przyjęła nową misję, wizję i/lub wartości.

Misja, wizja i wartości Twojej firmy rządzą każdą podejmowaną decyzją, w tym decyzjami dotyczącymi marki. Jeśli Twoja firma dokonała remontu swojej misji, wizji i wartości, musi również zmienić swoją markę.

Połączyłeś siły z inną firmą.

Wydaje się to oczywiste, ale gdy dwie firmy łączą siły poprzez fuzję lub przejęcie, nie można pozostawić oryginalnego brandingu obu firm, aby walczyły o to na rynku. Lepiej, aby nowa firma przeszła proces rebrandingu, aby wprowadzić nowy podmiot na rynek i jego klientów.

🚫Nie dla rebrandingu

Istnieje również wiele bardzo złych powodów, aby przejść proces rebrandingu.

Znudziła Ci się obecna marka.

Twoi klienci widzą Twoją markę znacznie rzadziej niż Ty. Muszą konsekwentnie widzieć ten sam branding, aby budować świadomość marki i lojalność. Podjęcie rebrandingu bez zasadniczej zmiany podstawowej działalności będzie po prostu mylące dla Twoich klientów i może spowodować utratę sprzedaży.

Chcesz zatuszować kryzys.

Należy ostrzec właścicieli firm przed stosowaniem strategii rebrandingu zamiast strategii komunikacji kryzysowej. Rebranding nie rozwiąże złej prasy. Klienci i klienci są zbyt sprytni, aby dać się oszukać, jeśli podstawowe problemy nie zostaną rozwiązane jednocześnie.

Chcesz zrobić szybki plusk, aby przyciągnąć więcej uwagi.

Jeśli Twojej firmie brakuje uwagi lub sprzedaży, najgorsze, co możesz zrobić, to zmienić markę. Krótkoterminowy szum, który stworzyłbyś dla swojej firmy, zostałby zrekompensowany utratą rozpoznawalności marki i szumu, jaki udało ci się zbudować wokół swojej oryginalnej tożsamości wizualnej.

Na czym polega rebranding?

Rebranding Twojej firmy to coś więcej niż tylko dodanie nowego koloru do Twojego logo i nazwanie go na jeden dzień. Może to być skomplikowany proces, który wymaga zagłębienia się w DNA marki Twojej firmy, aby zrozumieć, jakie zmiany należy wprowadzić i dlaczego muszą nastąpić.

Chociaż nie musisz przeprowadzać kompletnego przeglądu marki, w tym zmiany nazwy firmy, podczas rebrandingu projekt marki , marketing, grupa docelowa, cele klientów i inne elementy muszą zostać przeanalizowane, aby uwzględnić zmiany, które to spowodowały proces w pierwszej kolejności.

Jak długo powinien trwać rebranding?

Czas potrzebny na Twój projekt rebrandingu zależy od wielu czynników:

  • Ile elementów wizualnych trzeba zmienić.
  • Ile badań należy przeprowadzić wokół docelowych odbiorców i celów klientów.
  • Jak duże jest Twoje zaangażowanie w projekt.

Kompletny proces rozwoju platformy kreatywnej marki może trwać od 12 do 20 tygodni (3-6 miesięcy), podczas gdy mniejsze odświeżenie marki może zająć około 4-6 tygodni.

Pozyskanie pomocy menedżera marki, stratega lub specjalisty ds. marketingu, który przeprowadzi Cię przez kompletną strategię rebrandingu, to najlepszy sposób na zapewnienie udanego rebrandingu.

Ostatnie słowo

O udanym rebrandingu decyduje nie tylko świetny zespół kreatywny, ale także jasny, przekonujący powód, a także zaangażowanie z Twojej strony. Gdy poznasz powody zmiany marki, lepiej będziesz w stanie określić zakres i harmonogram projektu.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.