Twoja strona internetowa jest jak samochód. Oba powinny być niezawodnymi narzędziami, które pomogą Ci w zaspokajaniu potrzeb i osiąganiu celów. Podobnie jak w przypadku samochodu, regularna konserwacja witryny może pomóc w jej płynnym działaniu.
Pomyśl o tym. Nie pozwalasz, aby w Twoim samochodzie regularnie zabrakło benzyny lub oleju. Sprawdzasz poziom płynów i bierzesz go do regularnej konserwacji. Twoja witryna powinna być prowadzona zgodnie z tą samą podstawową zasadą. Mianowicie, niewielka regularna konserwacja zapobiega ogromnemu bólowi głowy, jeśli coś pójdzie nie tak.
Procedura utrzymania Twojej witryny nie musi być skomplikowana ani zajmować dużo czasu. Jest tylko kilka zadań konserwacyjnych, które musisz wykonywać regularnie, aby zapewnić maksymalną wydajność swojej witryny. (Zaufaj nam, Twoje wyniki Google Analytics również będą Ci wdzięczne).
Zalecamy dodanie tych pięciu zadań do harmonogramu konserwacji witryny, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Każdego miesiąca musisz wygospodarować czas na aktualizację i instalację wszelkich poprawek, poprawek błędów lub innych regularnych aktualizacji, które zostały wydane dla dowolnego oprogramowania używanego przez Twoją witrynę. Obejmuje to serwer internetowy, bazę danych, system operacyjny, system zarządzania treścią oraz wszelkie inne zainstalowane aplikacje, wtyczki lub rozszerzenia.
Chociaż najlepszą praktyką jest instalowanie tych aktualizacji po ich wydaniu, zaplanowana comiesięczna kontrola bezpieczeństwa to świetny sposób, aby upewnić się, że żadne aktualizacje nie zostaną przeoczone.
Nie chcesz, aby Twoi klienci porzucali statek z powodu niskiej prędkości ładowania, co sprawia, że wskazówka nr 2 dotycząca konserwacji witryny jest niezwykle ważna. Według jednego z raportów dotyczących doświadczeń użytkowników witryny, 52% użytkowników witryny porzuca ją na stałe, jeśli ładuje się zbyt wolno.
Powolna strona internetowa prowadzi do wyższego współczynnika odrzuceń i niższego współczynnika konwersji. Google dodał również szybkość strony jako element w rankingu wyszukiwarek. Istnieje wiele narzędzi i wtyczek, które mierzą szybkość Twojej witryny. Naszymi ulubionymi są:
Przeglądając co miesiąc statystyki swojej witryny, szybko zorientujesz się, jak wygląda normalna wydajność, dzięki czemu możesz określić, kiedy coś idzie nie tak LUB kiedy coś idzie bardzo dobrze. Mierzenie kluczowych wskaźników wydajności (KPI), przeglądanie rankingów SEO i analizowanie raportów Google Analytics to jedyny sposób, aby być na bieżąco z wydajnością witryny. W przypadku wykonywania co miesiąc możliwe błędy mogą być szybciej potwierdzane i rozwiązywane wraz z lepszymi testami porównawczymi przyszłych zmian.
Chociaż niektórzy mogą zalecać sprawdzanie kopii zapasowych raz w roku, większość witryn może się znacznie zmienić w krótkim czasie, dlatego kwartalne kopie zapasowe są znacznie lepszym pomysłem. Zminimalizuje to potencjalną utratę danych w przypadku katastrofy.
Jeśli współpracujesz z firmą hostingową, która obiecuje wykonać kopię zapasową Twojej witryny, upewnij się, że robi to co najmniej raz na kwartał. W przeciwnym razie możesz łatwo znaleźć wtyczkę, która pomoże utrzymać kopię zapasową witryny i będzie gotowa do pracy.
Zazwyczaj witryny publikują jedną datę praw autorskich w całej witrynie. Ma to na celu wyjaśnienie, że zawartość tej strony i witryny jest chroniona prawami autorskimi (przynajmniej w Stanach Zjednoczonych). Ogólnie rzecz biorąc, symbol praw autorskich jest dodawany wraz z datą utworzenia, ale ponieważ strony internetowe są regularnie aktualizowane, warto również zaktualizować datę praw autorskich.
Innym powodem, dla którego należy co roku aktualizować swoje zastrzeżenia dotyczące praw autorskich i prawnych, jest to, że informacje, które musisz ujawnić, stale się zmieniają, ponieważ nowe przepisy dotyczące prywatności są uchwalane na poziomie stanowym, federalnym i międzynarodowym. Ważne jest, aby upewnić się, że przestrzegasz wszystkich przepisów, którym podlega Twoja witryna, a coroczny audyt jest najlepszym sposobem, aby to zrobić.
Uszkodzone linki to czerwona flaga dla przeglądarek odwiedzających Twoją witrynę. Pokazują, że nie jesteś aktywnie zaangażowany w swoją witrynę i sprawiają, że witryna wygląda na zaniedbaną. Zepsuty link w Twojej witrynie jest jak zaniedbana szopa za troskliwie opiekowanym domem. Szopa może już nie być używana, ale tworzy brzydkę, której ludzie używają do oceniania domu jako całości.
Sprawdzanie uszkodzonych linków, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, jest dość prostym zadaniem, ponieważ istnieje wiele niezależnych narzędzi internetowych, które wykonują to zadanie. Te narzędzia mogą również sprawdzać obrazy i pliki zewnętrzne, które nie są już hostowane w Twojej witrynie, więc nie ładuj.
Twoja strona internetowa nie jest częścią Twojej firmy typu „ustaw i zapomnij”. Chociaż nie musi być aktywnie monitorowany przez całą dobę, nie należy go również pozostawiać w spokoju. Google i inne wyszukiwarki chcą promować witryny, które są bezpieczne, aktualne i trafne. Możesz przejść długą drogę do przybicia tych pierwszych dwóch dzięki regularnemu harmonogramowi konserwacji.
Jeśli chcesz zaktualizować swoją witrynę i uzyskać pomoc w zakresie usług konserwacyjnych, Twórcy Stron z przyjemnością porozmawia o tym, jak możemy pomóc zmodernizować Twoją witrynę .
Twórcy Stron