Lejek konwersji (znany również jako „lejek sprzedaży”) to powszechne pojęcie w e-commerce, które opisuje różne etapy, przez które przechodzi kupujący, prowadzące do ostatecznego zakupu towarów i/lub usług.
Metafora „lejka” pokazuje przepływ potencjalnych klientów, gdy są oni prowadzeni przez ścieżkę konwersji. A ponieważ wiele lejków zaczyna się szeroko i wąsko do otwarcia, marketing działa w ten sam sposób. Ten proces składa się z kilku etapów, które można podzielić na następujące:
W miarę przechodzenia w dół ścieżek konwersji klienci są kierowani do Twoich punktów konwersji. Te punkty konwersji obejmują podpowiedzi zachęcające klientów do przejścia do następnego kroku na ścieżce kupującego, ostatecznie stając się lojalnymi klientami i orędownikiem Twojej marki.
Biorąc to pod uwagę, to od marketerów zależy, czy zrobią wszystko, co w ich mocy, aby przyciągnąć kupujących do ścieżki konwersji na każdym kroku. Na dowolnym etapie podróży, jeśli nie przedstawisz atrakcyjnej oferty, klient zrezygnuje lub wybierze opcje od konkurenta, który zapewnia własne rodzaje lejków konwersji.
Mając to na uwadze, jak ulepszyć ścieżki konwersji?
Skoncentrujmy się na kluczowych krokach, aby ulepszyć ścieżki konwersji e-commerce.
Istnieje pięć prostych sposobów:
Jeśli klienci i potencjalni klienci nie wiedzą o Twojej marce, jak mogą nawiązać z nią relację?
Jeśli chodzi o rozwój marki i marketing produktów, content jest najcenniejszym i najtańszym sposobem na zwiększenie świadomości, a jednocześnie utrzymanie zaangażowania i zainteresowania klientów. Oczywiście przyciąganie klientów wymaga czegoś więcej niż tylko biernego publikowania treści w nadziei na zaangażowanie klientów. Zamiast tego musisz spotykać się z klientami tam, gdzie jest najbardziej prawdopodobne, że dokonają transakcji za pomocą Twojej ścieżki konwersji. Jak najlepiej to zrobić? Korzystając z poczty e-mail.
Biorąc pod uwagę, że ponad 4 miliardy ludzi używa poczty elektronicznej jako głównej metody komunikacji, e-mail marketing jest drogą do zrobienia. Już sam temat wiadomości e-mail wystarczy, aby zbudować szerszą świadomość marki – możesz o tym pomyśleć jako o pierwszym etapie lejka konwersji. W wiadomości e-mail możesz zamieszczać odpowiednie treści, oferty i dowolną formę marketingu, aby przenieść klienta dalej w dół ścieżki konwersji i ostatecznie przeprowadzić transakcję.
Wygląda na istotne, jeśli chodzi o poprawę sprzedaży.
Kiedy klient wybiera Twoje produkty i usługi, w pewien sposób dopasowuje się do Twojej marki. Jest to jeden z powodów, dla których niektórzy kupujący odmawiają postawienia stopy w Walmarcie, ale chętnie wydadzą pieniądze w Target po prostu dlatego, że estetyka jest bardziej atrakcyjna i mniej zatłoczona.
Jeśli chodzi o angażowanie klientów za pośrednictwem e-commerce, Twoja obecność cyfrowa jest Twoją witryną sklepową. Wszystko powinno być płynne, ładować się tak szybko, jak to możliwe na wszystkich urządzeniach i zmniejszać złożoność, która może wprowadzać klientów w błąd.
Brzmi to oczywiste, ale płatność jest jedną z najważniejszych części procesu kupowania: a w przypadku e-commerce ten proces kupowania zwykle opiera się na kartach zakupów online.
Według Baymard Institute prawie 70% koszyków zakupów online jest porzucanych , a jednym z głównych powodów jest złe doświadczenie płatnicze. Podobnie istnieje wiele dowodów na to, że gdy klienci nie mają możliwości wyboru spośród różnych metod płatności, są mniej skłonni do dokonywania transakcji.
Oto kilka sposobów na uczynienie koszyka zakupów online bardziej przyjaznym dla klienta:
Aby ułatwić klientom i potencjalnym klientom konwersję, musisz zrozumieć, że proces zakupu jest ciągły i zawsze trwa. Koszyki zakupów online stanowią kluczową część procesu decyzyjnego – i mogą prowadzić do ponownych sprzedaży w zależności od stopnia zadowolenia klienta z procesu płatności.
Dostawa jest często pomijana, gdy koncentrujemy się na UX witryny, ale kupowanie online oznacza, że zakup kończy się dopiero wtedy, gdy klient otrzyma produkt.
Jakość wysyłki e-commerce opiera się na kilku kryteriach:
Media społecznościowe są wszędzie — i stają się głównym sposobem budowania lojalności wobec marki i promowania marki w Internecie. Biorąc pod uwagę, że 58,4% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych, a średnie dzienne użytkowanie wynosi prawie 2,5 godziny dziennie, media społecznościowe są idealnym medium, które zmusi widzów do odkrycia Twojej marki i przeprowadzenia transakcji.
Oczywiście utrzymanie żywej obecności w mediach społecznościowych przy jednoczesnym rozwijaniu aktywnej społeczności nie jest łatwym zadaniem. Poza tworzeniem atrakcyjnych treści i oferowaniem programów lojalnościowych dla obserwujących, witryny e-commerce powinny integrować korzystanie z mediów społecznościowych z automatyzacją i analizą.
Aby to zrobić, wybierz CRM zintegrowany z interfejsem API każdej platformy mediów społecznościowych. W tym celu wybierz CRM, który oferuje szeroki zakres funkcji, aby:
Dzięki temu możesz skupić się na tworzeniu świetnych treści i kontaktować się ze swoimi obserwatorami w mediach społecznościowych, aby uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.
Masz to, główne etapy lejka konwersji dla Twojego biznesu e-commerce. Wypróbuj każdy z nich i obserwuj, jak Twoja sprzedaż gwałtownie rośnie.
Twórcy Stron