Ecommerce i lejek konwersji: jak zwiększyć sprzedaż? - Twórcy Stron  
Twórcy Stron

Lejek konwersji (znany również jako „lejek sprzedaży”) to powszechne pojęcie w e-commerce, które opisuje różne etapy, przez które przechodzi kupujący, prowadzące do ostatecznego zakupu towarów i/lub usług.  

Metafora „lejka” pokazuje przepływ potencjalnych klientów, gdy są oni prowadzeni przez ścieżkę konwersji. A ponieważ wiele lejków zaczyna się szeroko i wąsko do otwarcia, marketing działa w ten sam sposób. Ten proces składa się z kilku etapów, które można podzielić na następujące:

  • Świadomość — klient po raz pierwszy dowiaduje się o Twoich towarach i usługach
  • Rozważenie – Klient wyobraża sobie siebie jako odbiorcę tych towarów i usług
  • Konwersja – Klient jest przekonany przez Twoją markę i chce dokonać transakcji
  • Lojalność — Klient czuje się komfortowo, prowadząc z Twoją firmą powtarzalną działalność
  • Rzecznictwo – Klient opowiada innym o Twoich towarach i usługach, co wzmacnia etap Świadomości dla innych

W miarę przechodzenia w dół ścieżek konwersji klienci są kierowani do Twoich punktów konwersji. Te punkty konwersji obejmują podpowiedzi zachęcające klientów do przejścia do następnego kroku na ścieżce kupującego, ostatecznie stając się lojalnymi klientami i orędownikiem Twojej marki. 

Biorąc to pod uwagę, to od marketerów zależy, czy zrobią wszystko, co w ich mocy, aby przyciągnąć kupujących do ścieżki konwersji na każdym kroku. Na dowolnym etapie podróży, jeśli nie przedstawisz atrakcyjnej oferty, klient zrezygnuje lub wybierze opcje od konkurenta, który zapewnia własne rodzaje lejków konwersji.

Mając to na uwadze, jak ulepszyć ścieżki konwersji? 

Skoncentrujmy się na kluczowych krokach, aby ulepszyć ścieżki konwersji e-commerce.


Istnieje pięć prostych sposobów:

1. Marketing/Świadomość : więcej klientów, więcej powracających klientów

Jeśli klienci i potencjalni klienci nie wiedzą o Twojej marce, jak mogą nawiązać z nią relację?

Jeśli chodzi o rozwój marki i marketing produktów, content jest najcenniejszym i najtańszym sposobem na zwiększenie świadomości, a jednocześnie utrzymanie zaangażowania i zainteresowania klientów. Oczywiście przyciąganie klientów wymaga czegoś więcej niż tylko biernego publikowania treści w nadziei na zaangażowanie klientów. Zamiast tego musisz spotykać się z klientami tam, gdzie jest najbardziej prawdopodobne, że dokonają transakcji za pomocą Twojej ścieżki konwersji. Jak najlepiej to zrobić? Korzystając z poczty e-mail.

Biorąc pod uwagę, że ponad 4 miliardy ludzi używa poczty elektronicznej jako głównej metody komunikacji, e-mail marketing jest drogą do zrobienia. Już sam temat wiadomości e-mail wystarczy, aby zbudować szerszą świadomość marki – możesz o tym pomyśleć jako o pierwszym etapie lejka konwersji. W wiadomości e-mail możesz zamieszczać odpowiednie treści, oferty i dowolną formę marketingu, aby przenieść klienta dalej w dół ścieżki konwersji i ostatecznie przeprowadzić transakcję.

2. UX/Consideration : popraw nawigację i szybkość ładowania strony

Wygląda na istotne, jeśli chodzi o poprawę sprzedaży. 

Kiedy klient wybiera Twoje produkty i usługi, w pewien sposób dopasowuje się do Twojej marki. Jest to jeden z powodów, dla których niektórzy kupujący odmawiają postawienia stopy w Walmarcie, ale chętnie wydadzą pieniądze w Target po prostu dlatego, że estetyka jest bardziej atrakcyjna i mniej zatłoczona.

Jeśli chodzi o angażowanie klientów za pośrednictwem e-commerce, Twoja obecność cyfrowa jest Twoją witryną sklepową. Wszystko powinno być płynne, ładować się tak szybko, jak to możliwe na wszystkich urządzeniach i zmniejszać złożoność, która może wprowadzać klientów w błąd.

3. Płatność/konwersja : proces zakupu nie kończy się do momentu dokonania płatności

Brzmi to oczywiste, ale płatność jest jedną z najważniejszych części procesu kupowania: a w przypadku e-commerce ten proces kupowania zwykle opiera się na kartach zakupów online.

Według Baymard Institute prawie 70% koszyków zakupów online jest porzucanych , a jednym z głównych powodów jest złe doświadczenie płatnicze. Podobnie istnieje wiele dowodów na to, że gdy klienci nie mają możliwości wyboru spośród różnych metod płatności, są mniej skłonni do dokonywania transakcji. 

Oto kilka sposobów na uczynienie koszyka zakupów online bardziej przyjaznym dla klienta:

  • Zaprojektuj proces realizacji transakcji w jak najmniejszej liczbie kroków
  • Podaj wszystkie koszty wysyłki z góry lub skorzystaj z kalkulatorów płatności, aby oszacować koszty, gdy klient wybiera produkty
  • Zapewnij jak najwięcej sposobów płatności, w tym wszystkie główne karty kredytowe, portfele online (np. Venmo, PayPal, Zelle itp.), a nawet kryptowaluty
  • Zapisz ustawienia koszyka dla klientów, którzy chcą dokonać zakupu w późniejszym terminie
  • Zapewnij rozwiązania PCI Compliance , aby chronić swoich klientów i firmę przed oszustwami

Aby ułatwić klientom i potencjalnym klientom konwersję, musisz zrozumieć, że proces zakupu jest ciągły i zawsze trwa. Koszyki zakupów online stanowią kluczową część procesu decyzyjnego – i mogą prowadzić do ponownych sprzedaży w zależności od stopnia zadowolenia klienta z procesu płatności.

4. Wysyłka : e-commerce oznacza wysyłkę, więc lepiej być dobrym

Dostawa jest często pomijana, gdy koncentrujemy się na UX witryny, ale kupowanie online oznacza, że ​​zakup kończy się dopiero wtedy, gdy klient otrzyma produkt.

Jakość wysyłki e-commerce opiera się na kilku kryteriach:

  • Szybkość wysyłki : czy oferują rozsądne ramy czasowe wysyłki? Wysyłka z dnia na dzień/przyspieszona?
  • Ceny : oferuj kilka poziomów cen związanych z szybkością wysyłki, opakowaniem prezentów i ubezpieczeniem. Kupony dla powracających klientów są również świetną zachętą do lojalności wobec marki.
  • Polityka zwrotów : Podaj jasny opis ram czasowych i procedur zwrotu przedmiotów.
  • Śledzenie : czy klienci mogą śledzić swoje przesyłki na każdym etapie w celu zapewnienia bezpieczeństwa i planowania?
  • Nadawcy : Różnorodność dostawców usług przewozowych do wyboru umożliwia niezawodną wysyłkę do obszarów, które mogą nie być obsługiwane 

5. Utrzymanie/lojalność : docieraj do klientów w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są wszędzie — i stają się głównym sposobem budowania lojalności wobec marki i promowania marki w Internecie. Biorąc pod uwagę, że 58,4% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych, a średnie dzienne użytkowanie wynosi prawie 2,5 godziny dziennie, media społecznościowe są idealnym medium, które zmusi widzów do odkrycia Twojej marki i przeprowadzenia transakcji.

Oczywiście utrzymanie żywej obecności w mediach społecznościowych przy jednoczesnym rozwijaniu aktywnej społeczności nie jest łatwym zadaniem. Poza tworzeniem atrakcyjnych treści i oferowaniem programów lojalnościowych dla obserwujących, witryny e-commerce powinny integrować korzystanie z mediów społecznościowych z automatyzacją i analizą. 

Aby to zrobić, wybierz CRM zintegrowany z interfejsem API każdej platformy mediów społecznościowych. W tym celu wybierz CRM, który oferuje szeroki zakres funkcji, aby:

  • zaplanować automatyczne e-maile do potencjalnych klientów, którzy klikną w Twoje linki w mediach społecznościowych
  • postmedia w momentach największego zaangażowania społecznego
  • śledź skuteczność między hashtagami a słowami kluczowymi 
  • i więcej.

Dzięki temu możesz skupić się na tworzeniu świetnych treści i kontaktować się ze swoimi obserwatorami w mediach społecznościowych, aby uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.

Masz to, główne etapy lejka konwersji dla Twojego biznesu e-commerce. Wypróbuj każdy z nich i obserwuj, jak Twoja sprzedaż gwałtownie rośnie.

 

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.