Twórcy Stron

Bez innych witryn zawierających linki do witryny Twojej firmy nie ma szans, aby uzyskała ona wysoką pozycję w rankingu dla któregokolwiek z wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Z grubsza biorąc, większość małych firm potrzebuje 30-250 stron internetowych z linkami do swojej witryny, aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu dla 5-10 średnio konkurencyjnych słów kluczowych. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz 30, czy 250 linków, ważna jest jedna zasada – musisz dać innym powód, by linkowali do Ciebie.

Jeśli nie ma powodu, aby ktokolwiek umieszczał link do Twojej witryny, nikt nie będzie do niej linkował, a pozostaną Ci tylko linki zwrotne o niższej jakości, które możesz sam zbudować. Niektóre linki, które możesz utworzyć samodzielnie, takie jak profile w mediach społecznościowych i profile renomowanych firm, są akceptowalne, jednak prawdopodobnie jest ich tylko około 20, które warto utworzyć, a same te linki nie wystarczą, jeśli chcesz witryna, aby uzyskać wysoką pozycję.

Nakłonienie innych osób do umieszczenia linku do witryny Twojej firmy rzadko jest tak łatwe, jak po prostu poproszenie ich o to. Możesz prosić, ale jeśli taki jest zakres twojej strategii, rzadko dostaniesz. Osoby, które są właścicielami witryn internetowych, w dużej mierze wiedzą, że tworzenie linków do witryn innych osób ma wartość przekazywaną, a w przeszłości byli zasypywani takimi prośbami, więc samo proszenie ludzi, zwłaszcza osób, których nie znasz, o umieszczanie linków do Twojej witryny, jest często strata czasu. To, co musisz zrobić, to dać im powód, aby linkowali do Twojej witryny.

Jakie są więc powody, dla których ktoś będzie linkował do Twojej witryny?

Uważają, że Twoja witryna jest wyjątkowa, interesująca, wciągająca itp.

To jest idealna sytuacja i sposób, w jaki Google chce budować linki – ktoś w naturalny sposób znajduje Twoją witrynę (może przez wyszukiwarkę Google, wzmiankę w mediach społecznościowych lub link na innej stronie), lubi publikowane przez Ciebie treści i linkuje do niej poinformuj o tym odwiedzających ich witrynę. Aby to podejście w ogóle zadziałało, ważne jest, aby publikowane treści były unikalne, interesujące, angażujące itp. Treść na Twojej stronie musi być lepsza niż tylko ok – musi być co najmniej dobra, a najlepiej wybitna. Jeśli treść Twojej witryny nie jest co najmniej tak dobra, jak zawartość Twojej konkurencji, nie ma powodu, aby ludzie umieszczali linki do Twojej witryny zamiast do swojej. To, czego nie możesz zrobić, jeśli Twoja witryna jest nowa i/lub ma niewielkie lub żadne istniejące zaufanie i autorytet, to po prostu publikować świetne treści i nie robić nic więcej. Jeśli to zrobisz, nikt nie będzie w stanie znaleźć Twoich treści w pierwszej kolejności, aby utworzyć do nich link. Dlatego szczególnie wcześnie musisz również aktywnie promować swoje treści, informując o nich innych ludzi za pośrednictwem poczty elektronicznej, forów, blogów, mediów społecznościowych itp. Kiedy zaczniesz otrzymywać linki, wzmianki w mediach społecznościowych i rankingi, podejście to staje się o wiele łatwiej, ponieważ wtedy masz stały napływ ludzi odwiedzających Twoją witrynę, z których niektórzy będą sami mieć strony internetowe, a niektórzy będą naturalnie linkować do Twoich treści.

Znają cię i/lub są ci winni przysługę

Prawdopodobnie znasz inne osoby (przyjaciół, współpracowników, partnerów, dostawców itp.), które są właścicielami witryn internetowych, i jeśli poprosisz je o podanie linku do Twojej witryny, niektóre z nich mogą to zrobić. Najlepsze perspektywy na to mają firmy, którym regularnie płacisz pieniądze za usługę (online lub offline), więc które będą chciały cię uszczęśliwić, wyświadczając ci przysługę, której wykonanie zajmie im tylko 5 minut i nie będzie kosztować im cokolwiek. Możesz także kontaktować się z osobami, których nie znasz, i udzielać im porad dotyczących ich witryny (może mają uszkodzony link lub błąd ortograficzny na swojej stronie, a może ich witryna nie ładuje się poprawnie w określonej przeglądarce lub rozdzielczości ekranu ). Jeśli najpierw wyświadczysz im przysługę, będzie bardziej prawdopodobne, że pozytywnie zareagują, gdy poprosisz ich o przysługę. Te powiązania, zbudowane dzięki osobistym relacjom, są dobre, ponieważ są trudne do powielenia przez konkurencję – chociaż oczywiście mogą oni również tworzyć powiązania poprzez własne relacje osobiste, których nie będziesz w stanie powielić. Link oparty na relacji z dowolnej witryny dobrej jakości jest opcją, jednak staraj się nie wypełniać więcej niż 10% profilu linków zwrotnych swojej witryny linkami z witryn, które nie mają związku z Twoim tematem lub lokalizacją.

W zamian łączysz się z ich witryną

Wymiana linków były powszechną i szeroko rozpowszechnioną praktyką w SEO, ponieważ były wzajemnie korzystnym sposobem na wzajemną poprawę rankingów. Ponieważ praktyka ta stała się powszechnie nadużywana, Google zdewaluował zaufanie i autorytet, które przechodzą między wzajemnymi linkami, jednak nie lekceważ ich całkowicie, ponieważ nadal jest w nich pewna wartość, a nawet jeśli wartość tego typu linków spadła, mogą nadal kierować ukierunkowany ruch do Twojej witryny. Jeśli ktoś mówi, że będzie linkował do Twojej witryny tylko wtedy, gdy Ty linkujesz do jego, musisz mieć pewność co do dwóch rzeczy. Po pierwsze, mają stronę internetową dobrej jakości, która nie jest zaangażowana w praktyki podobne do spamu (zarówno na stronie, jak i poza nią). Po drugie, istnieje jakieś logiczne powiązanie między Twoją witryną a ich witryną, na przykład poprzez temat i/lub lokalizację. Jeśli np. oferujesz naprawę komputerów w Manchesterze, a łączysz się z kwiaciarnią w Bristolu, link może wyglądać podejrzanie dla Google i lepiej go unikać. Ponadto, angażując się w wymianę linków, upewnij się, że link do Twojej witryny nie znajduje się na jakiejś stronie linków/partnerów wypełnionej ponad 10 linkami do innych witryn. Uzyskanie linku z posta na blogu w innej witrynie jest znacznie lepsze.

Dajesz im treści do opublikowania na ich stronie internetowej

Jeśli masz wysokiej jakości treści na swojej stronie, niektóre osoby z witrynami o podobnej tematyce, które nie konkurują z Tobą (na przykład blogi, witryny wielotematyczne, firmy w innych krajach itp.), będą zainteresowane ponownym publikowanie treści na ich stronie. To jest w porządku, o ile odsyłają do Twojej witryny ze strony, na której treść jest publikowana, aby podać Cię jako jej źródło. Jest to korzystne dla Ciebie, ponieważ otrzymujesz link z powrotem do swojej witryny i zyskujesz ekspozycję na nowych odbiorców, a także korzystne dla nich, ponieważ mogą publikować dobre treści w swojej witrynie bez żadnych kosztów. Google nie ma problemu z witrynami, które to robią, iw rzeczywistości jest to dość powszechne podejście, zarówno online, jak i offline, z gazetami, magazynami i czasopismami regularnie syndykującymi treści od siebie nawzajem. Alternatywnym podejściem jest dostarczenie innej stronie świeżej, unikalnej treści, która nie została opublikowana nigdzie indziej. Zwykle ma to formę gościnnego artykułu lub felietonu – jednorazowego lub części serii. Zajmuje to więcej czasu niż zwykłe ponowne opublikowanie istniejących treści z Twojej witryny, jednak zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi osoby, z którą się kontaktujesz, a link do Twojej witryny, pochodzący ze strony o unikalnej treści, jest bardziej wartościowy niż link pochodzący ze strony zawierającej treści konsorcjalne. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejących treści na Twojej stronie jako podstawy dla nowych treści – podsumuj je, zaprezentuj w innym formacie, podejdź do tego z innej perspektywy lub dostosuj do nowych odbiorców. Zwykle ma to formę gościnnego artykułu lub felietonu – jednorazowego lub części serii. Zajmuje to więcej czasu niż zwykłe ponowne opublikowanie istniejących treści z Twojej witryny, jednak zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi osoby, z którą się kontaktujesz, a link do Twojej witryny, pochodzący ze strony o unikalnej treści, jest bardziej wartościowy niż link pochodzący ze strony zawierającej treści konsorcjalne. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejących treści na Twojej stronie jako podstawy dla nowych treści – podsumuj je, zaprezentuj w innym formacie, podejdź do tego z innej perspektywy lub dostosuj do nowych odbiorców. Zwykle ma to formę gościnnego artykułu lub felietonu – jednorazowego lub części serii. Zajmuje to więcej czasu niż zwykłe ponowne opublikowanie istniejących treści z Twojej witryny, jednak zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej odpowiedzi osoby, z którą się kontaktujesz, a link do Twojej witryny, pochodzący ze strony o unikalnej treści, jest bardziej wartościowy niż link pochodzący ze strony zawierającej treści konsorcjalne. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejących treści na Twojej stronie jako podstawy dla nowych treści – podsumuj je, zaprezentuj w innym formacie, podejdź do tego z innej perspektywy lub dostosuj do nowych odbiorców. pochodzący ze strony o unikalnej treści jest bardziej wartościowy niż link pochodzący ze strony z treścią syndykowaną. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejących treści na Twojej stronie jako podstawy dla nowych treści – podsumuj je, zaprezentuj w innym formacie, podejdź do tego z innej perspektywy lub dostosuj do nowych odbiorców. pochodzący ze strony o unikalnej treści jest bardziej wartościowy niż link pochodzący ze strony z treścią syndykowaną. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejących treści na Twojej stronie jako podstawy dla nowych treści – podsumuj je, zaprezentuj w innym formacie, podejdź do tego z innej perspektywy lub dostosuj do nowych odbiorców.

Zapewniasz im zachętę finansową

Pieniądze (lub rabaty, prezenty itp.) są dla ludzi silnym powodem do zrobienia czegokolwiek i najprawdopodobniej przekonają kogoś do umieszczenia linku do witryny Twojej firmy. Jeśli skontaktujesz się z kimś, mówiąc „link do mojej witryny”, możesz spodziewać się 2% wskaźnika pozytywnych odpowiedzi (i tylko wtedy, jeśli masz wysokiej jakości treści i/lub link do nich w zamian), ale jeśli zmienisz to na „link do mojej strony, a dam ci 100 złotych”, to wskaźnik pozytywnych odpowiedzi prawdopodobnie wzrośnie dziesięciokrotnie (a jakość twoich treści nie będzie miała znaczenia i nie będziesz musiał w zamian linkować). Problem polega na tym, że kupowanie linków zwrotnych jest sprzeczne z wytycznymi Google, a konsekwencje kary mogą być poważne. Jednak wiele firm kupuje linki zwrotne i wiele z nich uzyskuje dzięki temu dobre rankingi. Pod żadnym pozorem nie powinieneś rozważać płacenia za linki niskiej jakości, ale kupowanie kilku linków wysokiej jakości może przyspieszyć wyniki. Linki zwrotne o najniższym ryzyku to te utworzone w sposób, który sprawia, że ​​wyglądają dokładnie tak, jak zwykły link na normalnej stronie. Jeśli witryna sprzedająca linki sprzedaje tylko kilka z nich, tylko linki do odpowiednich stron i dodaje tylko sprzedane linki w odpowiednich artykułach (zamiast w pasku bocznym lub stopce), Google prawdopodobnie nigdy nie zorientuje się, że linki zostały opłacone . Tego typu linki są jednak drogie. Za każdy z nich możesz zapłacić około 25 złotych miesięcznie. Powinieneś to robić tylko wtedy, gdy jesteś gotów zaakceptować, a Twoja firma może sobie poradzić z dodatkowymi kosztami.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.