W niedalekiej przeszłości analityka danych znacząco zmieniła świat biznesu. Większość firm korzysta z analizy danych, aby poprawić operacje i ogólną wydajność.
Początkowo tylko duże korporacje mogły sobie pozwolić na narzędzia analityczne. Jednak ze względu na szybki postęp technologii istnieje wiele niedrogich opcji, nawet dla małych firm. Poniżej przedstawiamy niektóre z zaskakujących sposobów wykorzystania analizy danych.
Możesz wykorzystać spostrzeżenia generowane przez analizę danych, aby podejmować lepsze decyzje marketingowe . Na przykład analiza wydajności strony może pomóc w zaprojektowaniu odpowiedniej treści dla odbiorców. Możesz także zawęzić szczegóły dotyczące marki, aby dotrzeć do określonej populacji, aby uzyskać przewagę konkurencyjną. Co więcej, możesz użyć analizy danych, aby przewidzieć typ klientów, którzy prawdopodobnie odpowiedzą na Twoje wiadomości marketingowe.
Analityka pomaga zrozumieć wpływ decyzji zakupowych klientów oraz ich dane demograficzne, takie jak wiek, pochodzenie etniczne, lokalizacja itp. Według Billa Su ma to na celu zaprojektowanie produktu tak, aby przezwyciężyć „pierwszy moment prawdy”, w którym będzie decydować o tym, czy kupić Twój produkt, czy nie, w konkurencji z innymi podobnymi produktami. Pomoże Ci to wysłać odpowiednią wiadomość, która sprawi, że będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów i usług. Big data to nowy czynnik konkurencyjności w biznesie.
Analizy w miejscu pracy dostarczają przydatnych informacji, aby lepiej zrozumieć Twoich pracowników. Analizy te raportują szereg informacji, takich jak zaangażowanie pracowników, wzorce współpracy itp. Zajęcie się zgłaszanymi problemami i wdrożenie planu ciągłego doskonalenia w Twojej firmie pomoże zwiększyć produktywność, wydajność i skuteczność Twoich pracowników. Badania wykazały, że poprawa wydajności i zaangażowania pracowników jest głównym priorytetem większości firm. Według Jibe, dotyczy to również pozyskiwania pracowników, w czym analityka również może całkiem nieźle pomóc.
Analiza danych może pomóc w lepszym zrozumieniu Klientów oraz ulepszaniu produktów i usług zgodnie z ich potrzebami i preferencjami. Większość przedsiębiorców myśli, że zna swoich klientów, ale analityka danych jest bardziej dogłębna niż ludzie. Na przykład, analityka zapewni raportowanie doświadczeń klientów i informacje behawioralne, które umożliwią podejmowanie świadomych decyzji. Według Orbit Analytics przy odpowiednim raportowaniu nie musisz zwracać się do działu IT za każdym razem, gdy chcesz uruchomić lub zmodyfikować raport. Po przekonwertowaniu starych raportów do w pełni zautomatyzowanego systemu możesz korzystać z samoobsługowych funkcji raportowania. Zasadniczo analityka pozwoli Ci zamienić surowe dane w działania, które znacząco zmienią Twój biznes.
Większość firm korzysta z platform mediów społecznościowych do interakcji z klientami. Możesz użyć analityki, aby zidentyfikować zarówno pozytywne doświadczenia, jak i skargi klientów, aby podejmować lepsze decyzje, jeśli chodzi o to, co publikujesz. Skorzystaj z różnych platform mediów społecznościowych, aby dotrzeć do milionów użytkowników. Upewnij się, że kontaktujesz się z klientami tak często, jak to możliwe.
Ilość informacji generowanych przez analitykę danych jest ogromna. Dane można wykorzystać do usprawnienia operacji i zwiększenia wydajności. Skorzystaj z analiz, aby przekształcić swój biznes i wyprzedzić konkurencję.
Twórcy Stron