Blog Twórcy Stron

Krótka odpowiedź: Tak.

Ale cofnijmy się trochę. Oczywiście należy wziąć pod uwagę czynniki. Jakie są Twoje marże? Jakie są twoje stawki wysyłki? Jak duże i ciężkie są Twoje towary? Kim są Twoi partnerzy wysyłkowi? Czy sam zajmujesz się wysyłką, czy korzystasz z zewnętrznej firmy logistycznej (3PL), takiej jak HD Fulfillment ? Czy masz konkurentów? Jeśli tak, czy oferują bezpłatną wysyłkę?

Nie tańczmy wokół problemu; wysyłka jest kosztowna, zwłaszcza jeśli sam zajmujesz się realizacją i nie korzystasz ze stawek ilościowych. Kiedy klienci płacą za wysyłkę, rekompensują znaczną część Twoich kosztów sprzedanych towarów, a Twoje zyski wyglądają jeszcze lepiej. Ale co to wpływa na  wielkość sprzedaży ?

Badania wskazują, że bezpłatna dostawa może zwiększyć współczynniki konwersji w handlu detalicznym (szybkość, z jaką ludzie dokonują zakupów) o 25-40% . To jest absolutnie ogromna winda – ale nie jest bez kosztów. Typowa średnia sprzedaż w sklepie internetowym to 200 PLN, a 20 PLN to mniej więcej średni koszt wysyłki. W związku z tym płacenie za wysyłkę pochłania około 10% przychodów brutto (i prawdopodobnie 20% przychodów netto, jeśli założymy, że koszt towarów wynosi 50% ceny sprzedaży). Oznacza to, że będziesz potrzebować około 20% wzrostu sprzedaży z bezpłatnej wysyłki, aby wyjść na zero.

Na szczęście łatwo to przetestować! Jesteśmy zdania, po niezliczonych testach na naszych różnych usługach e-commerce, że bezpłatna wysyłka to jedyny sposób na lot, ale łatwo jest spróbować na własnej stronie. Oferuj bezpłatną wysyłkę przez ograniczony czas, bez żadnych dodatkowych promocji, i obserwuj wzrost współczynnika konwersji i przychodów. Gdy osiągniesz wielkość próbki, którą uważasz za reprezentatywną, zadzwoń.

Jeśli zdarzy ci się pozyskiwać własne produkty lub masz monopol na swoją konkretną branżę, nadal powinieneś  oferować bezpłatną wysyłkę . Po prostu wrzuć koszt wysyłki do kosztu swoich towarów! Zamiast sprzedawać tę koszulę za 68 PLN z dostawą 7 PLN, sprzedaj ją za 75 PLN z  bezpłatną wysyłką . Brzmi o wiele bardziej atrakcyjnie.

I nie jest tak, że utknąłeś ze swoją decyzją na wieczność. Jeśli korzystasz z Shopify (co  zdecydowanie zalecamy), możesz wprowadzić te zmiany w ciągu kilku minut. Możesz też być z nim kreatywny. Chcesz podnieść średnią wartość zamówienia? Ustaw próg bezpłatnej wysyłki  na północ od średniej wartości koszyka. Na przykład:

Średni koszyk: 72,99 ZŁ

Próg bezpłatnej wysyłki: 75 ZŁ

Obserwuj, jak rośnie zarówno średni koszyk, jak i współczynnik konwersji!

Faktem jest, że Amazon na zawsze zmienił sposób działania e-commerce. Klienci oczekują bezpłatnej wysyłki, a jeśli jej nie zaoferujesz, znajdą inne miejsce na wydanie swoich pieniędzy. To nie jest idealne, ale jest to coś, co możesz zrobić na swoją korzyść.

Jeśli jesteś zainteresowany konwersją większej liczby klientów, aktualizacją witryny lub zbudowaniem nowej witryny od podstaw, napisz do nas. Jesteśmy weteranami e-commerce, którzy zajmują się wszystkim, od tworzenia stron internetowych po magazynowanie i realizację zamówień. Chętnie poznamy Twoją firmę.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.