Twórcy Stron

Czy wiesz, że od 2020 r. korzystanie z Internetu mobilnego przewyższyło korzystanie z Internetu na komputerze stacjonarnym? W rzeczywistości w 2020 r. ponad 55% ruchu w witrynie pochodzi z urządzeń mobilnych. Oto kolejny zabawny fakt dotyczący korzystania z internetu mobilnego: użytkownicy, którzy wyszukują firmy za pomocą wyszukiwarki mobilnej, są bardzo zmotywowani do dokonania zakupu.

Brzmi świetnie, prawda? To dobra wiadomość dla właścicieli małych firm, takich jak Ty, chyba że Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

Wyszukiwarki i osoby, które używają urządzeń mobilnych do wyszukiwania lokalnych firm, preferują witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. W niedawnej ankiecie 91% konsumentów stwierdziło, że zwróciło się do konkurenta firmy, jeśli witryna firmy nie była zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Ponadto od dawna czynnikiem rankingowym algorytmu Google jest to, czy witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

Oznacza to, że jeśli nie zoptymalizowałeś swojej witryny pod kątem ruchu mobilnego lub nie zainwestowałeś w strategię projektowania responsywnego, tracisz dużą grupę zmotywowanych potencjalnych klientów.

Co oznacza „zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych”?

Zasadniczo witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych zapewnia użytkownikom taką samą wysoką jakość przeglądania, jak w przypadku tradycyjnej wersji na komputery. Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych sprowadza się do skupienia się na prostej, przejrzystej nawigacji i treści, która łączy ludzi z tym, czego szukają.

Teraz, gdy zaczniesz szukać witryn zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, natkniesz się na różne terminy, które odnoszą się do witryn, które działają tak samo na urządzeniach mobilnych, jak na komputerach (projekt responsywny, projekt adaptacyjny, projektowanie zorientowane na urządzenia mobilne lub urządzenia mobilne). projekt wersji). Terminy te odnoszą się do różnych sposobów budowania świetnej witryny na komórki, ale efekt końcowy jest taki sam: witryna, którą użytkownicy mobilni uwielbiają odwiedzać.

Jak sprawdzić, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych?

Teraz, gdy wiesz już, co oznacza „zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych”, przyjrzyjmy się kilku rzeczom, które możesz sprawdzić, aby upewnić się, że Twoja witryna zapewnia użytkownikom doskonałe wrażenia na urządzeniach mobilnych.

Prędkość

Szybkość ładowania witryny jest ważna w przypadku wersji witryny na komputery i urządzenia mobilne. Użytkownicy chcą szybko dowiedzieć się o Twojej firmie i znaleźć ważne informacje, takie jak dane kontaktowe, informacje o produktach i informacje o lokalizacji. (Więcej o organizacji za chwilę.)

Jeśli Twoja witryna nie załaduje się w ciągu 3 sekund, prawie połowa wszystkich odwiedzających zrezygnuje z przesyłania do witryn konkurencji. Prostym sposobem na szybkie skrócenie czasu ładowania jest sprawdzenie rozmiarów obrazów w witrynie. Zmiana rozmiaru może zmniejszyć do 80% całkowitego rozmiaru obrazu. W przypadku urządzeń mobilnych idealny jest rozmiar 600-700px.

Wyświetlacz

Istnieje kilka przyjaznych dla użytkownika zasad, które należy wziąć pod uwagę, mając na uwadze optymalizację urządzeń mobilnych. Pierwszą kwestią do rozważenia powinien być rozmiar czcionki i zasobów.

Dzięki mniejszemu rozmiarowi ekranu czcionka powinna być wystarczająco duża, aby ludzie mogli ją łatwo przeczytać bez mrużenia oczu lub powiększania. Jeśli chodzi o zasoby, wszelkie klikane linki lub przyciski muszą być rozmieszczone na tyle daleko, aby użytkownicy mogli łatwo uniknąć błędnego kliknięcia i kończąc na niezamierzonej stronie.

Organizacja

Mniejszy rozmiar ekranu na urządzeniach mobilnych oznacza, że ​​powierzchnia wyświetlania jest na wagę złota. Tworząc witrynę mobilną, weź pod uwagę pionową orientację ekranu i pamiętaj, że użytkownicy nie chcą przewijać treści na boki podczas czytania treści.

Po drugie, ekrany mobilne znacznie mniej wybaczają rozpraszające elementy wizualne. Obrazy i inne duże zasoby wizualne nie tylko spowalniają prędkość ładowania, ale także uniemożliwiają użytkownikom mobilnym szybkie znalezienie treści, po którą przyszli.

Nawigacja

Tak samo ważna jak jasna i spójna nawigacja jest dla użytkownika komputera stacjonarnego, jest jeszcze ważniejsza dla klienta mobilnego. Witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych może przewidywać podróż użytkownika użytkownika i przedstawiać mu kolejny krok w łatwy do naśladowania sposób. Jeśli nie znasz ścieżek swoich klientów, poeksperymentuj z widżetami Scroll-to-Top, ale także bezproblemowymi przyklejonymi nagłówkami, gdy tylko jest to możliwe.

Ostatnie słowo

W przypadku urządzeń mobilnych, od urządzeń przenośnych po tablety, zrozumienie sposobu wyświetlania witryny w wielu różnych formatach ma kluczowe znaczenie. Poświęcenie czasu na przeprowadzenie testów na poziomie optymalizacji mobilnej w Twojej obecnej witrynie pozwoli Ci zaplanować, jak stworzyć atrakcyjne mobilne doświadczenie dla Twoich klientów w przyszłości.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.