Google ma ponad 200 parametrów, które decydują o tym, gdzie strona powinna mieć pozycję dla danego słowa kluczowego. Pomimo tak zaawansowanych czynników rankingowych, spamerzy i black hat SEO zawsze starali się obejść algorytmy i zalewać wyniki wyszukiwania stronami o niskiej wartości. Google Penguin, wydany w kwietniu 2012 roku, to nazwa kodowa innego algorytmu firmy Google. Google Penguin ma na celu identyfikowanie i obniżanie rankingu stron internetowych, które naruszają wytyczne wyszukiwarek poprzez black hat SEO.
Witryny, które mają upychanie słów kluczowych, maskowanie, złe praktyki linkowania, zduplikowane lub prawie zduplikowane treści mające na celu oszukanie wyszukiwarek itp., to witryny, na które najbardziej wpływa Google Penguin. W przeciwieństwie do aktualizacji Google Panda, Google Penguin nie skupia się na jakości strony internetowej i doświadczeniu użytkownika. Jest to algorytm, który stara się identyfikować i degradować naruszenia swoich wytycznych.
Najlepsi konsultanci i agencje SEO zawsze zalecali grę zgodnie z zasadami. Pozycjonowanie nie polega na oszukiwaniu Google w celu pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, ale na przedstawieniu swojej stronie internetowej jej propozycji wartości tak twórczo i efektywnie, jak to tylko możliwe, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek.
Z drugiej strony wielu SEO nadużyło systemu – celowo lub z czystej ignorancji – kosztem swoich klientów. Kupili i/lub sprzedali linki; stworzył tak zwaną „treść SEO”, która nie zapewnia żadnej wartości poza połączeniem serii słów kluczowych w artykuł „ja też”; obracaj treści, aby tworzyć tysiące stron treści, które mówią to samo, z niewielkimi zmianami w użyciu słów. W rezultacie te SEO i strony internetowe zalewają indeksy wyszukiwarek stronami niskiej jakości i witrynami, które w większości nie zasługiwały na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania.
Wiele razy klient ufa agencji SEO lub konsultantowi, którzy są albo mniej niż etyczni w swoich praktykach, albo po prostu nie posiadają wystarczającej wiedzy. Innym razem presja ze strony klienta, aby za wszelką cenę zdobywać rangi, zmusza wiele agencji SEO i konsultantów do naginania zasad, a nawet ich łamania. Google Penguin ma na celu skorygowanie zniekształceń wyników wyszukiwania poprzez praktyki black hat SEO.
Odpowiedź na to zależy od tego, co robiłeś do tej pory. Jeśli skoncentrowałeś się na swoich klientach i odwiedzających, jeśli starałeś się zapewnić im jak najlepsze wrażenia w swojej witrynie, jeśli stworzyłeś sensowne treści, które odpowiadają potrzebom odwiedzających, jeśli nie kupiłeś ani nie sprzedałeś linków lub uczestniczyli w jakichkolwiek nienaturalnych praktykach łączenia, więc Google Penguin nie powinien mieć na Ciebie negatywnego wpływu. Jeśli już, możesz zyskać na Google Penguin, gdyby twoi konkurenci uprawiający black hat SEO zostali ukarani.
Z drugiej strony, jeśli Ty – lub Twoja agencja SEO – ćwiczyłeś black hat SEO, łamiąc wytyczne Google i próbując oszukać system w celu zdobycia pozycji i ruchu, to nadszedł czas, abyś ponownie przyjrzał się swoim praktykom marketingowym i SEO i dostosował się do wyszukiwarek wytyczne. Kilka rzeczy do obejrzenia to:
Treści obracające się lub tworzące bardzo podobne strony z kilkoma zmienionymi słowami były uważane za rodzaj „treści SEO”. Innym rodzajem tak zwanych treści SEO były artykuły wypełnione słowami kluczowymi, które mają niewielką lub żadną wartość dla czytelników. Ta treść byłaby skierowana wyłącznie do wyszukiwarek. Praktyki te nigdy nie były trwałymi praktykami SEO. Ważne jest, aby inwestować w wysokiej jakości treści, które dodają wartości, mają unikalny punkt widzenia lub przywództwo myślowe. Jeśli inwestujesz w treści, które angażują odbiorców, a odwiedzający uwielbiają Twoje treści, będą je udostępniać i promować, budując naturalne linki i tworząc pozytywne sygnały społecznościowe dla Twojej witryny. skróci to również czas spędzony w witrynie, zmniejszy współczynnik odrzuceń i wszystko to może tylko pomóc w pozycjonowaniu Twojej witryny.
Tworząc treści, najlepiej nie martwić się o wyszukiwarki, ale myśleć o swoich odbiorcach. Nie upychaj treści słowami kluczowymi. Słowa kluczowe powinny być zawarte w treści w sposób znaczący, który zapewni dobrą lekturę bez zbędnej troski o pozycję treści w wyszukiwarkach.
Jeśli Twoja witryna jest wysokiej jakości, linki będą się z czasem organicznie powiększać. Uzgodnione budowanie linków nie jest złą praktyką. Nie kupuj jednak linków na oślep. Miej zdrową mieszankę budowania linków, w której otrzymujesz wysokiej jakości linki organiczne z wysokiej jakości odpowiednich witryn. Ważne jest posiadanie organicznych linków kierujących do Twojej witryny. Nagły wzrost linków lub wątpliwe praktyki linkowania, wymiana linków, kupowanie linków to praktyki, które naruszają wytyczne wyszukiwarek i mogą być karane przez Google Penguin.
Najprostszą rzeczą do zrobienia przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji SEO jest zadanie sobie pytania: „czy to wydaje się dobrą praktyką marketingową, czy też wydaje się tandetną i podstępną sztuczką?” Jeśli wydaje ci się, że to pierwsze, to są szanse, że cię to nie skrzywdzi. Skoncentruj się na swoich odbiorcach, a zazwyczaj będziesz miał rację w podejmowanych decyzjach. Współpracuj również z etycznym SEO, który rozumie najlepsze praktyki SEO i praktykuje etyczne SEO.
Współpracujemy z Klientami od wielu lat i pomogliśmy im zwiększyć ich obecność w Internecie poprzez etyczne praktyki SEO. Fakt, że żaden z naszych klientów nie został ukarany przez wyszukiwarki, świadczy o naszych praktykach SEO. Jeśli potrzebujesz poprawić swoją obecność w Internecie, porozmawiaj z nami o naszych usługach marketingu online.
Twórcy Stron