Niestandardowe wyszukiwarki są powszechnie używane przez twórców stron internetowych, aby umożliwić odwiedzającym przeszukiwanie ich witryny. Są one szczególnie przydatne, gdy witryna jest duża i istnieje potrzeba szybkiego wyszukiwania informacji bez konieczności korzystania z systemu nawigacyjnego.
Deweloperzy mogą zbudować własną wyszukiwarkę; korzystać z wbudowanej technologii wyszukiwania w systemach zarządzania treścią (CMS) lub korzystać z podstawowych technologii wyszukiwania od uznanych dostawców wyszukiwania, takich jak Google.
Niestandardowa wyszukiwarka Google jest zdecydowanie najpopularniejsza, ponieważ umożliwia ustalanie priorytetów lub ograniczanie wyników wyszukiwania na podstawie niestandardowych ustawień określonych z panelu sterowania. Kilka wewnętrznych funkcji zarządza reakcją niestandardowej wyszukiwarki z poziomu konkretnego intranetu, podczas gdy panel sterowania zapewnia swobodę modyfikowania ustawień w celu dostosowania wyników wyszukiwania zgodnie z żądaniem użytkownika.
Wyszukiwarka niestandardowa Google umożliwia firmom umieszczanie w swoich witrynach wyszukiwarki, aby umożliwić odwiedzającym znalezienie poszukiwanych informacji. Zapewnia, że użytkownicy otrzymują wysokiej jakości, trafne wyniki w oparciu o podstawową technologię wyszukiwania Google.
Niektóre elementy wyszukiwarki, które można dostosować:
Chociaż istnieje opcja ustawienia niestandardowej wyszukiwarki tak, aby przeszukiwała całą sieć, tak jak zwykłe wyszukiwanie na „www.google.com, istnieją pewne różnice, które są następujące:
Pierwszą koniecznością jest konto Google do zalogowania się lub utworzenia nowego konta, jeśli jeszcze takiego nie ma. Po utworzeniu konta lub zalogowaniu się wejdź na stronę główną Google Custom Search Management i wykonaj poniższe szybkie kroki, aby skonfigurować wyszukiwanie niestandardowe:
Twórcy wyszukiwarek niestandardowych Google mogą wpływać na wyniki wyszukiwania w sieci. Etykiety w wyszukiwarce niestandardowej Google zmieniają klasyfikację stron internetowych przez Google i pomagają zdefiniować doprecyzowanie zapytań, które pojawiają się nad wynikami wyszukiwania w sieci.
Wyszukiwarka niestandardowa umożliwia nie tylko dostosowywanie wyszukiwarki poprzez decydowanie, które witryny należy uwzględnić w wynikach wyszukiwania. Zapewnia również sposób na dostosowanie sposobu prezentacji wyników wyszukiwania. Pozwala to na zmianę sposobu, w jaki strony są pozycjonowane, umożliwiając położenie nacisku na niektóre strony na inne. Unikalne informacje na górze wyników wyszukiwania mogą oferować takie aspekty, jak doprecyzowanie zapytania nad listami wyników wyszukiwania na stronie. Po skonfigurowaniu wyszukiwania niestandardowego zmiany te można wprowadzić za pomocą panelu sterowania lub utworzyć pliki XML, aby określić sposób działania wyszukiwarki niestandardowej.
Wyszukiwarka Google Custom Search, umożliwia dodanie jednej lub więcej całych witryn, stron lub części witryn wraz ze źródłami dla wyszukiwarki. Strony wyświetlane w wynikach wyszukiwania są oparte na algorytmie rankingu używanym przez Google podczas wyszukiwania w sieci.
Chociaż można skonfigurować stosunkowo prostą niestandardową wyszukiwarkę, można również dodać do niej słowa kluczowe, które mogą poprawiać wyniki poszczególnych stron, jeśli zawiera ona wybrane hasła lub słowa kluczowe. Niestandardowe wyszukiwanie Google umożliwia zmianę sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania. Na przykład umożliwia użytkownikom konfigurowanie plików kontekstowych, które opisują strukturę niestandardowych wyszukiwarek i definiują ich zachowanie. Łącza subskrybowane mogą być również używane do konfigurowania fragmentów dla określonych zapytań, które są definiowane za pomocą panelu sterowania lub pliku kontekstowego.
Promocje tworzone dla określonych zapytań mogą przesuwać się w górę o określoną stronę w wynikach wyszukiwania. Jest to przydatne przy publikowaniu ogłoszeń, promowaniu produktów, usług, wydarzeń i odkrywaniu treści. Wyszukiwarka niestandardowa może również tworzyć doprecyzowania zapytań dla wyników wyszukiwania, które pojawiają się nad tymi wynikami, tworząc etykiety zawężające dla witryn. Jeśli ktoś przeprowadza stosunkowo szerokie wyszukiwanie, etykiety powiązane z witrynami w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się nad wynikami, co może pomóc wyszukiwarkom dotrzeć do stron o określonych tematach. Na przykład, jeśli ktoś wyszukuje hasło „cukrzyca”, doprecyzowanie zapytania spowoduje wyświetlenie wyników wyszukiwania witryn oznaczonych terminami takimi jak „Leczenie”, „Objawy”, „Diagnoza”, „Przyczyny”. cukrzycy. Te udoskonalenia pasowałyby do użytych etykiet.
Kiedy słyszysz termin „Wyszukiwarka”, automatycznie myślisz o „Google”, „Wyszukiwarce MSN” lub „Wyszukiwarce Yahoo”. Jednak, jak widać powyżej, nie są to najczęstsze. Istnieją miliony prywatnych niestandardowych wyszukiwarek, których nadrzędnym celem jest trafność. Doskonale spełnia potrzebę kogoś, kto szuka określonych informacji i pomaga zanegować lub wyeliminować nieistotność. Trafność ma kluczowe znaczenie dla włączenia wyszukiwarek, obciążania reklamodawców, zapobiegania przenoszeniu ruchu do konkurencji i prowadzenia zdrowego biznesu. Aby zrozumieć, w jaki sposób niestandardowe wyszukiwarki mogą pomóc w Twojej witrynie lub firmie, skontaktuj się z profesjonalistami z Twórców Stron w celu uzyskania dalszych wskazówek.
Twórcy Stron