Twórcy Stron

Format obrazu dla sieci Web 

Ostatnio format obrazu WebP zyskał duże zainteresowanie. Czym jest WebP i jak może być lepszy od innych formatów graficznych?

Omówimy wszystko, co musisz wiedzieć, w tym, co to jest, jak z niego korzystać i dlaczego jest to ważne. Po przedstawieniu zalet i wad WebP zademonstrujemy, jak konwertować inne formaty obrazów.

Większość użytkowników online jest niecierpliwa, a większe witryny ładują się dłużej. Większość tej dużej wagi strony, której załadowanie zajmuje trochę czasu, składa się z obrazów. Powinieneś umieścić wszystkie wspaniałe materiały na swojej stronie internetowej, jeśli chcesz, aby była interesująca i zawierała dużo danych. Ale musisz poprawić wydajność swojej witryny. Musisz do tego użyć nowej technologii. 

Dzięki Google. Firma Google opracowała nowy format plików graficznych, który pomaga twórcom stron internetowych poprawić wydajność ich witryn internetowych bez utraty oszałamiających obrazów. Sprawdźmy ten niesamowity rozwój. 

Jako alternatywę dla formatów plików JPEG, PNG i GIF firma Google opracowała format pliku obrazu WebP. Oferując doskonałą kompresję stratną i bezstratną, łączy i ulepsza największe cechy formatów JPEG i PNG. We wrześniu 2010 roku firma Google wprowadziła format WebP, aw kwietniu 2018 roku udostępniła pierwszą stabilną wersję biblioteki, której używa do jego obsługi. Rozszerzenie nazwy pliku.webp identyfikuje pliki WebP. Dodatkowo WebP to technologia dostępna jako open source, pozwalająca każdemu na pobranie i edycję kodu. Jest obsługiwana w przeglądarkach Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Opera i ostatnio Safari.

Mam nadzieję, że większość z nich wie o kompresji obrazu. Jeśli nie znasz tego słowa, kompresja oznacza zmniejszenie danych w pliku do mniejszej liczby bitów niż wcześniej. 

Istnieją dwa główne typy kompresji: kompresja bezstratna i kompresja stratna . Kompresja stratna obniża jakość obrazu, jednocześnie zmniejszając rozmiar pliku, eliminując niektóre dane obrazu. Podczas korzystania z kompresji bezstratnej dane są tylko odbudowywane, zachowując większą część oryginalnej jakości.

Google stworzył format pliku obrazu WebP w 2010 roku, który obejmuje zarówno kompresję stratną, jak i bezstratną. Koncepcja polega na oferowaniu stronom internetowym szybszych i mniejszych grafik, co poprawi wydajność. Oznacza to, że korzystanie z obrazów WebP we własnej witrynie będzie (zwykle) działać szybciej i zużywać mniej danych.

Szybsza witryna poprawia wrażenia użytkownika, co skutkuje niższym współczynnikiem odrzuceń i wyższą konwersją. Wolno ładujące się strony to jedna z rzeczy, które najszybciej odstraszają odwiedzających, a szybsze ładowanie może znacząco wpłynąć na współczynniki odrzuceń i konwersję.

Możesz poprawić optymalizację wyszukiwarek (SEO), przyspieszając ładowanie witryny. Zgodnie z 2021 r. zmiana algorytmu Google obejmie kilka wskaźników szybkości strony w ramach doświadczenia strony, co wpłynie na rankingi. Na Twój ranking będzie również miała wpływ aktywność użytkowników w Twojej witrynie, w szczególności współczynnik odrzuceń.

Zalety i wady WebP

Zalety: 

Krótszy czas ładowania — strony z obrazami WebP ładują się szybciej dzięki mniejszym rozmiarom plików. To znacznie zwiększa przyjemność z korzystania z witryny.

Mniejsze przechowywanie multimediów — ulepszona kompresja WebP oznacza również mniej miejsca do przechowywania. Jest to ważne w przypadku witryn, które przechowują dużą liczbę obrazów, a nawet pozwala zaoszczędzić pieniądze na hostingu.

Przejrzystość i animacja – Kolejną ważną zaletą WebP jest jego wszechstronność. Obejmuje to zarówno przezroczystość, jak i animację. Jest to duży problem, ponieważ zwykle nie można znaleźć tych funkcji w tym samym formacie. Przed WebP trzeba było używać PNG do przezroczystych teł i GIF do animacji, a żaden nie obsługiwał obu jednocześnie.

Cons

Nie wszystkie przeglądarki to obsługują – WebP jest w większości przeglądarek, ale jeszcze nie wszystkie przeglądarki to obsługują.

Nie wszystkie programy obsługują tę funkcję — nie wszystkie narzędzia programowe obsługują jeszcze WebP. Na przykład Photoshopa.

Jak używać obrazów WebP w witrynie WordPress.

Istnieją dwie opcje dodawania obrazów WebP do WordPress. Pierwsza to metoda ręczna, a druga to użycie wtyczki.

Najpierw sprawdźmy pierwszą metodę: Jak ręcznie dodać obrazy WebP do WordPress?

Metody ręczne nie są tak szybkie ani łatwe jak używanie wtyczek.

Jeśli ręcznie dodasz obrazy WebP do swojej witryny WordPress, musisz najpierw przekonwertować obrazy przed przesłaniem ich do biblioteki multimediów. Najłatwiej to zrobić za pomocą narzędzia opartego na przeglądarce, takiego jak Online-Convert. Po przekonwertowaniu obrazów musisz przesłać je na swoją stronę internetową. 

Aby dodać obrazy do swojej witryny, użyj klienta FTP (File Transfer Protocol), takiego jak FileZilla, lub edytuj plik functions.php, aby zezwolić na przesyłanie przez WebP. Włączenie przesyłania w formacie webp umożliwia przesyłanie obrazów webp z biblioteki multimediów.

Następnie sprawdzimy: Jak dodać obrazy WebP w WordPress za pomocą wtyczki?

Główną zaletą wtyczki jest możliwość szybkiej i łatwej konwersji obrazów PNG i JPEG do WebP. Jeśli zdecydujesz się pójść drogą wtyczek, następnym krokiem jest wybranie wtyczek, których chcesz użyć. Masz kilka opcji. Jednym z najbardziej popularnych i zaufanych jest ShortPixel Image Optimizer. Aby korzystać z tej wtyczki, najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę oraz zweryfikować swój klucz API ( wysłany na Twój adres e -mail ). Następnie możesz włączyć automatyczną konwersję obrazu . Proszę przejść przez wszystkie ustawienia wtyczki. 

Wniosek

Teraz znasz zalety i wady obrazów WebP, a także wiesz, jak dodać ten format obrazu do swojej witryny. Jak wyjaśniono w tym poście, WebP to najnowszy format pliku obrazu opracowany przez Google w celu wyświetlania wysokiej jakości obrazów bez wpływu na wydajność witryny. Używając zarówno stratnej, jak i bezstratnej kompresji, WebP jest w stanie zachować bogaty wygląd obrazu przy jednoczesnym zmniejszeniu rozmiaru pliku. Zwiększa wydajność ładowania witryny. Optymalizacja obrazu to tylko jeden ze sposobów optymalizacji wydajności witryny.

Jak wspomniano w zaletach i wadach WebP, jedyną oczywistą czerwoną flagą jest to, że nie wszystkie przeglądarki go używają. Sprawdź swoje statystyki użytkowania, aby zobaczyć, które przeglądarki preferują Twoi goście i czy przechodzą na WebP i wybierają mądrze.

Zawsze pamiętaj, że obrazy odgrywają ważną rolę w każdej witrynie. 

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.