Potrzeba dostarczania przez firmy angażujących komunikatów swoim odbiorcom stała się zasadnicza w erze marketingu cyfrowego . Odbiorcy są bardziej niż kiedykolwiek rozproszeni, a reklamy displayowe i wyskakujące okienka zajmują większość naszego środowiska internetowego. Jak więc przebić się przez bałagan? Odpowiedzią jest spersonalizowany i ukierunkowany marketing e-mailowy .
Marketing e-mailowy to cyfrowy proces komunikowania się z odbiorcami za pośrednictwem bezpośredniej poczty e-mail. Jest to skuteczne narzędzie do nawiązywania kontaktu z klientami na interesujące ich tematy, zwiększania sprzedaży i wzmacniania relacji z marką.
Dni masowej wysyłki zostały szybko zastąpione przez dobrowolne i spersonalizowane wiadomości e-mail na całej drodze klienta. Niezależnie od tego, czy będą to biuletyny, przypomnienia koszyka na zakupy, czy tajemnice sprzedaży, marketing e-mailowy obejmuje wszystkie podstawy.
Na ogół należą do jednej z trzech kategorii; promocyjne, informacyjne lub skoncentrowane na ścieżce kupującego. E-maile promocyjne koncentrują się na ofertach specjalnych lub wydaniach produktów, podczas gdy wiadomości e-mail informacyjne mogą przybierać formę ogłoszeń lub biuletynów zawierających więcej kopii.
W przeciwieństwie do innych form marketingu cyfrowego, piękno e-maili polega na tym, że odbiorcy faktycznie decydują się na otrzymywanie treści komercyjnych. Oznacza to, że Twoi odbiorcy dobrowolnie wpisują swój adres e-mail na Twoją listę rejestracyjną, niezależnie od tego, czy jest to Twoja witryna internetowa, media społecznościowe, strony docelowe czy gdziekolwiek indziej. Marki często oferują kupon powitalny lub zachętę, aby zachęcić do tego, jednak lojalni klienci mogą po prostu subskrybować bez!
Marketing e-mailowy pozostaje najbardziej dochodowym kanałem marketingu bezpośredniego, generującym ogromny zwrot z inwestycji (ROI) w wysokości ponad 200 PLN za każde wydane 4 PLN. W połączeniu z niskim kosztem i wysokim współczynnikiem konwersji oczywiste jest, dlaczego wiele firm wybiera tak opłacalny kanał komunikacji.
W przeciwieństwie do wielu kanałów marketingowych, poczta e-mail wykorzystuje dobrowolnych odbiorców, o których wiesz, że są zainteresowani Twoją marką i tym, co masz do zaoferowania. To sprawia, że podejście jest znacznie bardziej ukierunkowane, w przeciwieństwie do kampanii wprowadzanych na rynek masowo.
Większość tego procesu można uprościć, aby dopasować je do komercyjnych potrzeb e-mail, eliminując kłopoty z marketingiem cyfrowym. Autorespondery mogą być wykorzystywane do wysyłania automatycznych i spersonalizowanych wiadomości e-mail do potencjalnych klientów na każdym etapie ich podróży.
Marketing e-mailowy oferuje możliwość stałego monitorowania i oceny wyników kampanii. Regularnie oceniaj swoją kampanię pod kątem wskaźników KPI i wskaźników marketingowych, aby zoptymalizować treści i jak najlepiej wykorzystać swoją strategię cyfrową.
Marketing e-mailowy to uproszczony proces, ale ważne jest, aby mieć odpowiednie narzędzia, zanim zaczniesz od razu. Zalecamy rozpoczęcie od dostawcy usług poczty e-mail (ESP). Znany również jako platforma lub narzędzie do marketingu e-mailowego, ESP to zasadniczo oprogramowanie zaprojektowane do wysyłania i zarządzania kampaniami e-mailowymi, dzięki czemu nie musisz tego robić. Pozwala to uniknąć formatowania i innych problemów z kodem HTML lub internetowym, które możesz napotkać w innym przypadku.
Jak wspomniano wcześniej, marketing e-mailowy to proces, w którym możesz wyrazić zgodę, co oznacza, że będziesz musiał pozyskać własną listę e-mailową. Zalecamy widoczne wyświetlanie tej opcji w kanałach Twojej marki, najlepiej z jakąś zachętą powitalną. Stąd Twoja lista e-mailowa może zostać podzielona na kategorie klientów, aby zapewnić bardziej spersonalizowane i ukierunkowane wyniki.
Ważne jest, aby Twoje e-maile wyróżniały się w skrzynce odbiorczej. Celuj w intrygujący temat z wewnętrzną kopią, o której wiesz, że jest odpowiedni i aktualny dla docelowych odbiorców. W stosownych przypadkach dołącz obrazy i upewnij się, że formatowanie jest responsywne dla dowolnej platformy użytkownika. (Wskazówka: gotowe szablony są do tego świetne).
Teraz, gdy masz już opracowane treści, nadszedł czas, aby udoskonalić swoją pracę. Ważne jest, aby jak najlepiej wykorzystać nagłówek tematu i nazwę nadawcy wiadomości e-mail, w końcu ten tekst przyciągnie odbiorców do rzeczywistego otwarcia wiadomości e-mail. Naszym celem są współczynniki otwarć, kliknięcia i konwersje.
Ostatnim krokiem marketingu e-mailowego jest monitorowanie i ocena wskaźników sukcesu kampanii. Dobrą wiadomością jest to, że jest to stosunkowo łatwe z pomocą dostawcy usług poczty e-mail. Zalecamy skorzystanie z testów A/B, aby określić, jaki rodzaj e-maili najlepiej pasuje do Twoich odbiorców. Będzie to obejmować monitorowanie wskaźników, takich jak nowi subskrybenci, współczynniki otwarć i klikalności, a ostatecznie współczynniki konwersji.
E-mail marketing to skuteczne narzędzie do przekształcania potencjalnych klientów w lojalnych rzeczników marki. Dzięki tym wskazówkom i wskazówkom będziesz na dobrej drodze do promowania swojej firmy jak ekspert. Skontaktuj się z nami z Twórcy Stron, aby rozpocząć swoją przygodę z marketingiem cyfrowym.
Twórcy Stron