Twórcy Stron

Bramka płatnicza ułatwia przetwarzanie płatności kartą kredytową online w Twojej witrynie. Oprogramowanie i serwery przesyłają i autoryzują kluczowe informacje o transakcjach w czasie rzeczywistym do odpowiednich banków, zwykle banków przejmujących i wydających. Są one również znane jako banki handlowe i klienckie. Informacje transakcyjne są wymieniane między portalami płatniczymi a procesorem lub bankiem zaangażowanym w transakcję.

Jako dostawca usług płatniczych musi być bezpieczny i używać szyfrowania do przechowywania poufnych danych, aby zapewnić bezpieczeństwo poufnych informacji i ochronę przed nieuczciwymi działaniami. Obejmuje to dane takie jak numery kart kredytowych, numery kont ACH, numery AVV i CVV2. Przetwarzanie płatności jest również zautomatyzowane, gdy dostawca bezpiecznego oprogramowania komunikuje się z bramką płatności online i bankiem przejmującym.

Bramki płatnicze są niezbędne ze względu na popularność płatności online na większości stron internetowych. Zapewniają bezproblemowe przetwarzanie płatności dla Twojej firmy, takie jak systemy punktów sprzedaży (POS) w sklepach detalicznych i placówkach.

Bramka płatności a procesor płatności

Bramki płatnicze są odpowiedzialne za autoryzację i przekazywanie płatności. Procesory płatności analizują i przesyłają dane transakcyjne.

Funkcje bramki płatniczej

Kilka narzędzi pomaga bramkom płatniczym monitorować zamówienia w celu odfiltrowania nieuczciwych transakcji.

  • Weryfikacja adresu dostawy
  • Wykonywanie kontroli AVS
  • Technologia odcisków palców
  • Analizowanie wzorców prędkości
  • Wykrywanie morfingu tożsamości
  • Geolokalizacja

Jak działa bramka płatności

Bramki płatnicze ułatwiają komunikację w bankach, gdzie serwery przekazują informacje o transakcjach i odpowiedzi do banków nabywających i wydających. Gdy bramka płatnicza otrzyma dane karty kredytowej, przesyła dane do banku w celu weryfikacji. Informacje te obejmują szczegóły transakcji wraz z zatwierdzeniem lub odrzuceniem transakcji. Następnie bramka płatności wysyła otrzymaną odpowiedź do użytkownika za pośrednictwem serwera WWW.

Ponieważ bezpieczeństwo jest integralnym aspektem bramek płatniczych, stowarzyszenia kartowe stworzyły zestaw zasad i standardów bezpieczeństwa. Nazywają się one standardem bezpieczeństwa danych kart płatniczych (PCI-DSS lub  PCI ) ustanowionym dla tych, którzy mają dostęp do informacji o karcie.

Po złożeniu zrealizowanego zamówienia, zwykle przy użyciu protokołu HTTPS, dane osobowe są przekazywane w sposób poufny stronom zaangażowanym w transakcję. Kiedy posiadacz karty kupuje produkt lub usługę, większość dostawców bramek płatniczych udostępnia dodatkowe opcje handlowcom z kontami handlowymi. Bramki płatnicze mogą przeprowadzać transakcje w czasie rzeczywistym, w których dostawcy przeliczają waluty między dwoma różnymi krajami, język pomostowy i metody płatności. Często za korzystanie z bramek płatniczych pobierana jest opłata transakcyjna.

Istnieje kilka zadań, które wykonuje bramka płatności, aby transakcja została zakończona po złożeniu przez klienta zamówienia online. Są to:

  • Szyfrowanie : Szyfrowanie jest niezbędne ze względu na bezpieczeństwo wysyłania danych na serwer sieciowy dostawcy. Bramki płatności są odpowiedzialne za przekazanie wszystkich informacji o transakcji do procesora bramki płatności używanego przez bank autoryzacyjny akceptanta.
  • Wniosek o autoryzację:  Procesor płatności przekazuje wszystkie dane związane z transakcją do stowarzyszenia kart. Gdy bank wydający kartę kredytową rozpatrzy wniosek o autoryzację, zastrzega sobie prawo do zatwierdzenia lub odrzucenia transakcji.
  • Realizacja zamówienia:  Procesor przekazuje odpowiednie informacje autoryzacyjne do bramki płatności. Bramka przesyła dane do interfejsu w celu interpretacji płatności, przetworzenia i odpowiedniej odpowiedzi. Na podstawie odpowiedzi sprzedawca realizuje zamówienie. Chociaż może się to wydawać skomplikowaną i czasochłonną procedurą, zajmuje tylko kilka sekund.
  • Obliczanie podatku: Bramki płatności mogą automatycznie przetwarzać żądanie obliczenia podatku od sprzedaży w przypadku płatności online za zakupy.

Rozliczanie transakcji

Zakończenie transakcji jest uzależnione od powtórzenia powyższych kroków w celu autoryzacji. To rozliczenie może nastąpić po wysłaniu zamówienia przez sprzedawcę, tym samym kończąc transakcję. Bank wystawiający usuwa wówczas „wstrzymanie autoryzacyjne” i zmienia status na debet, co ułatwia rozliczenie z bankiem dostawcy. Bramki płatnicze mogą również obliczać kwoty podatków, aby autoryzować żądania przesyłane do procesora. Na koniec godzin pracy procesor jest odpowiedzialny za rozliczanie zatwierdzonych autoryzacji z bankiem dostawcy przejmującego.

Wybór dostawcy bramki płatniczej

  • Prostota:  konfiguracja dobrego dostawcy bram płatniczych nie powinna być trudna. Powinien bezproblemowo integrować się z Twoim koszykiem zakupów online i dbać o integrację z obsługiwanymi kanałami płatności bez konieczności wykonywania wielu czynności konfiguracyjnych.
  • Bezpieczeństwo:  Bezpieczeństwo jest jednym z podstawowych wymagań dotyczących transakcji online. To, jak dobrze bramka płatnicza szyfruje bezpieczne dane i zapewnia bezpieczeństwo zarówno sprzedawcy, jak i klientowi, powinno być kluczowym czynnikiem przy wyborze dostawcy bramy płatniczej.
  • Szybkość:  kupujący online nie mają cierpliwości, aby czekać na przetworzenie karty kredytowej, jeśli zajmuje to dużo czasu. Powolna brama spowoduje porzucenie koszyka i przerwanie transakcji przez potencjalnych klientów.
  • Zasięg geograficzny:  szczególnie ważne dla firm międzynarodowych, musisz upewnić się, że bramka płatności obsługuje obszary geograficzne i kraje, na które kierujesz reklamy.
  • Obsługiwane waluty:  rozszerzenie zasięgu geograficznego, aby bramka płatności była dobra dla Twojej firmy, powinna obsługiwać waluty w krajach, na które kierujesz reklamy.
  • Metoda płatności:  większość bramek płatniczych obsługuje bardziej popularne karty kredytowe Visa i Master. Wyróżnikiem może być wsparcie dla innych dostawców usług kart kredytowych, takich jak American Express, Chase, Discover itp., Alternatywne kanały płatności, takie jak przelewy bankowe, karty debetowe, PayPal, PayU, płatność przy odbiorze, czeki itp.
  • Narzędzia do zarządzania i raportowanie:  Dobra usługa płatnicza powinna zapewniać narzędzia do zarządzania, które pomogą Ci zarządzać i chronić Twoją firmę oraz generować potrzebne raporty.
  • Koszt:  Bramki płatnicze, takie jak PayPal, można bezpłatnie skonfigurować i pobierać opłaty tylko za każdą transakcję. Niektóre inne bramki płatnicze mają opłatę konfiguracyjną. Koszt transakcji różni się w zależności od wybranego dostawcy bramki płatniczej.

Ponieważ Internet jest wszechobecny i dostępny jest szeroki wybór produktów i usług, dostawcy bramek płatności e-commerce ułatwiają komunikację w bankach. Są one wymagane przy wszystkich płatnościach online i transakcjach kartą kredytową. Bramki płatnicze to bezpieczne medium do bezpiecznego prowadzenia operacji, bez wątpliwości i obaw. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o bramkach płatniczych lub o tym, jak skonfigurować je dla swojej firmy, eksperci z Twórców Stron mogą Ci pomóc.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.