Bramka płatnicza ułatwia przetwarzanie płatności kartą kredytową online w Twojej witrynie. Oprogramowanie i serwery przesyłają i autoryzują kluczowe informacje o transakcjach w czasie rzeczywistym do odpowiednich banków, zwykle banków przejmujących i wydających. Są one również znane jako banki handlowe i klienckie. Informacje transakcyjne są wymieniane między portalami płatniczymi a procesorem lub bankiem zaangażowanym w transakcję.
Jako dostawca usług płatniczych musi być bezpieczny i używać szyfrowania do przechowywania poufnych danych, aby zapewnić bezpieczeństwo poufnych informacji i ochronę przed nieuczciwymi działaniami. Obejmuje to dane takie jak numery kart kredytowych, numery kont ACH, numery AVV i CVV2. Przetwarzanie płatności jest również zautomatyzowane, gdy dostawca bezpiecznego oprogramowania komunikuje się z bramką płatności online i bankiem przejmującym.
Bramki płatnicze są niezbędne ze względu na popularność płatności online na większości stron internetowych. Zapewniają bezproblemowe przetwarzanie płatności dla Twojej firmy, takie jak systemy punktów sprzedaży (POS) w sklepach detalicznych i placówkach.
Bramki płatnicze są odpowiedzialne za autoryzację i przekazywanie płatności. Procesory płatności analizują i przesyłają dane transakcyjne.
Kilka narzędzi pomaga bramkom płatniczym monitorować zamówienia w celu odfiltrowania nieuczciwych transakcji.
Bramki płatnicze ułatwiają komunikację w bankach, gdzie serwery przekazują informacje o transakcjach i odpowiedzi do banków nabywających i wydających. Gdy bramka płatnicza otrzyma dane karty kredytowej, przesyła dane do banku w celu weryfikacji. Informacje te obejmują szczegóły transakcji wraz z zatwierdzeniem lub odrzuceniem transakcji. Następnie bramka płatności wysyła otrzymaną odpowiedź do użytkownika za pośrednictwem serwera WWW.
Ponieważ bezpieczeństwo jest integralnym aspektem bramek płatniczych, stowarzyszenia kartowe stworzyły zestaw zasad i standardów bezpieczeństwa. Nazywają się one standardem bezpieczeństwa danych kart płatniczych (PCI-DSS lub PCI ) ustanowionym dla tych, którzy mają dostęp do informacji o karcie.
Po złożeniu zrealizowanego zamówienia, zwykle przy użyciu protokołu HTTPS, dane osobowe są przekazywane w sposób poufny stronom zaangażowanym w transakcję. Kiedy posiadacz karty kupuje produkt lub usługę, większość dostawców bramek płatniczych udostępnia dodatkowe opcje handlowcom z kontami handlowymi. Bramki płatnicze mogą przeprowadzać transakcje w czasie rzeczywistym, w których dostawcy przeliczają waluty między dwoma różnymi krajami, język pomostowy i metody płatności. Często za korzystanie z bramek płatniczych pobierana jest opłata transakcyjna.
Istnieje kilka zadań, które wykonuje bramka płatności, aby transakcja została zakończona po złożeniu przez klienta zamówienia online. Są to:
Zakończenie transakcji jest uzależnione od powtórzenia powyższych kroków w celu autoryzacji. To rozliczenie może nastąpić po wysłaniu zamówienia przez sprzedawcę, tym samym kończąc transakcję. Bank wystawiający usuwa wówczas „wstrzymanie autoryzacyjne” i zmienia status na debet, co ułatwia rozliczenie z bankiem dostawcy. Bramki płatnicze mogą również obliczać kwoty podatków, aby autoryzować żądania przesyłane do procesora. Na koniec godzin pracy procesor jest odpowiedzialny za rozliczanie zatwierdzonych autoryzacji z bankiem dostawcy przejmującego.
Ponieważ Internet jest wszechobecny i dostępny jest szeroki wybór produktów i usług, dostawcy bramek płatności e-commerce ułatwiają komunikację w bankach. Są one wymagane przy wszystkich płatnościach online i transakcjach kartą kredytową. Bramki płatnicze to bezpieczne medium do bezpiecznego prowadzenia operacji, bez wątpliwości i obaw. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o bramkach płatniczych lub o tym, jak skonfigurować je dla swojej firmy, eksperci z Twórców Stron mogą Ci pomóc.
Twórcy Stron