Jeśli nie wiesz co audyt strony internetowej, nigdy go nie przeprowadziłeś (lub minęło trochę czasu), prawdopodobnie powinieneś to zrobić.
Co to jest audyt stron internetowych?
Audyt witryny obejmuje analizę witryny w celu wykrycia problemów, które mogą pogarszać widoczność w wyszukiwarce, negatywnie wpływać na kampanie marketingowe i odwracać uwagę odwiedzających. Obejmuje przegląd Twojej witryny:
- funkcjonalność,
- doświadczenie użytkownika i
- SEO (optymalizacja wyszukiwarek)
Dlaczego potrzebujesz audytu strony internetowej?
Regularne audyty witryny pomagają zidentyfikować ulepszenia, które można wprowadzić, aby zwiększyć ruch, zwiększyć zaangażowanie i zwiększyć współczynniki konwersji . Według WooRank: „Tym, co wyróżnia witryny, które odniosły sukces, jest to, że ulepszenia są stale oceniane i testowane, aby umożliwić śledzenie i mierzenie zmian”.
Audyt strony internetowej nie musi być straszny
Nie marnuj cennych zasobów, martwiąc się o każdy dostępny pomiar dla Twojej witryny. Zamiast:
- Zacznij od ustalenia jasnych wskaźników KPI oraz śledzenia celów i konwersji, abyś mógł skupić się na tym, co ma największy wpływ na Twoją firmę.
- Następnie upewnij się, że wszyscy zaangażowani w promowanie i korzystanie z Twojej witryny rozumieją wskaźniki, priorytety i sposób, w jaki wpłyną one na Twój zwrot z inwestycji.
Inwestycja w przeprowadzenie dokładnego, odpowiednio ukierunkowanego audytu Twojej witryny powinna być równoznaczna z poprawą wydajności, której oczekujesz w zamian. Darmowe narzędzia świetnie nadają się do dostarczania statystyk wysokiego poziomu i wskazówek dotyczących problemów, z którymi boryka się Twoja witryna, ale pamiętaj, że te narzędzia nie mogą NAPRAWIĆ tych problemów.
Jeśli poważnie myślisz o wprowadzeniu zmian w swojej witrynie, które wymiernie zwiększą ruch, poprawią zaangażowanie i zwiększą współczynniki konwersji, musisz zainwestować w dostosowany do potrzeb audyt z doświadczonym partnerem ds. marketingu cyfrowego.
Co obejmuje audyt responsoryjnej strony internetowej
Dostosujemy audyt Twojej strony internetowej do konkretnej sytuacji i celów Twojej organizacji. Oto najczęstsze obszary zainteresowania:
- Analityka ruchu – Przyglądamy się, skąd przybywają użytkownicy, współczynniki odrzuceń, czas spędzony na stronie i inne statystyki zaangażowania. Jak skonfigurowane jest Twoje narzędzie analityczne i ustawione do śledzenia określonych celów (np. sfinalizowanie zakupu lub podanie adresu e-mail)?Na podstawie ścieżki, którą zaplanowałeś dla swoich gości, sprawdzamy, w jaki sposób projekt, zawartość i funkcjonalność Twojej witryny wpływają na współczynniki konwersji. Staramy się wyeliminować problemy, które powodują tarcia i osłabiają zaangażowanie.
- Optymalizacja na stronie – Czy Twoje strony są zoptymalizowane pod kątem odpowiednich i spójnych słów kluczowych? Czy wezwania do działania na stronie są jasne i przekonujące? Czy Twoje mechanizmy reagowania działają zgodnie z oczekiwaniami? Patrzymy na Twoje treści z myślą o SEO. Szukamy również potencjalnego bałaganu i niepotrzebnych treści, nawigacji lub funkcjonalności. Może to zapewnić więcej miejsca na informacje i wezwania do działania, ograniczając rozproszenie uwagi i zamieszanie.
- Generowanie leadów – Sprawdzamy ogólne wrażenia użytkowników, aby ocenić, jak dobrze Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem generowania potencjalnych klientów. Wiąże się to z przyjrzeniem się bliżej mechanizmom generowania leadów, takim jak wezwania do działania i formularze. Na przykład, czy formularze w Twojej witrynie są proste i łatwe do wypełnienia? Jaka jest nagroda dla użytkownika za wypełnienie formularza? Czy jest problem z porzuceniem? Wskażemy przeszkody, na jakie napotykają Twoi użytkownicy, próbując wejść w interakcję z Twoją witryną.
- Raportowanie – Regularnie oceniamy Twoje raporty. Sprawdzimy Twoje pulpity nawigacyjne, raporty i metody zbierania danych oraz ustalimy, czy i jak można wprowadzić ulepszenia.
- SEO techniczne – Dokładnie sprawdzamy, w jaki sposób Twoja witryna wdraża podstawowe, ale ważne najlepsze praktyki SEO. Obejmuje to tagi tytułu, metaopisy, nagłówki, atrybuty alt obrazu, gęstość i spójność słów kluczowych, linki na stronie, linki zwrotne, zepsute linki, rozwiązanie WWW, plik robots.txt, mapę witryny XML, parametry adresu URL, przyjazność dla urządzeń mobilnych i szybkość, niestandardowe strony 404 , awatar i więcej.
- Treści zwiększające SEO – Czy Twoja witryna ma bloga? Czy jest skonfigurowany z myślą o korzyściach dla użytkowników Twojej witryny, Twoich celach marketingowych i kondycji bezpłatnego wyszukiwania Twojej witryny? Jeśli blogujesz, patrzymy na styl Twojego bloga, częstotliwość publikowania, tytuły, kategorie, obrazy, integrację z mediami społecznościowymi i nie tylko.
- Media społecznościowe – Sprawdzamy oficjalne konta Twojej organizacji w mediach społecznościowych, liczbę i jakość obserwujących, kogo obserwujesz oraz polubienia i udostępnienia ostatnich postów. Określamy, w jaki sposób Twoja obecność w mediach społecznościowych wpływa na Twoją stronę internetową.
- Analiza strony internetowej konkurencji – Porównywanie swojej witryny z witrynami czołowych konkurentów to świetny sposób na wejście w buty klientów i potencjalnych klientów. Kiedy badają swoje możliwości, jak ich wrażenia z Twojej witryny wypadają w porównaniu z doświadczeniami innych graczy w tej dziedzinie? Ponownie, w oparciu o Twoją konkretną sytuację, dostosowujemy tę analizę do Twoich konkretnych potrzeb. Może skupiać się bardziej na aspektach technicznych i SEO lub może wymagać większego nacisku na projekt, funkcjonalność lub przekaz. A może wszystkie powyższe.
Jak wygląda wynik audytu strony internetowej?
Otrzymasz szczegółowy raport, który definitywnie opisuje problemy z Twoją witryną i zawiera wyczerpujące zalecenia dotyczące ich rozwiązania.
Jak zacząć
Kiedy będziesz gotowy, aby porozmawiać o celach audytu witryny, jesteśmy gotowi do słuchania. Szczera rozmowa z profesjonalistami ds. marketingu cyfrowego na temat Twoich bolączek to świetne miejsce na początek. Omówimy cele audytu Twojej witryny i przygotujemy dla Ciebie kosztorys. Zazwyczaj audyt strony internetowej trwa od 6 do 8 tygodni i wymaga budżetu, który zależy od wielkości i stanu witryny.
Czego będą się od ciebie spodziewać
Gdy zlecisz nam kompleksowy audyt strony internetowej, poprosimy Cię o pomoc w zebraniu następujących informacji:
- Wymagany jest dostęp tylko do wyświetlania do narzędzia do analizy ruchu, takiego jak Google Analytics
- Pomocny jest dostęp do systemu zarządzania treścią (CMS) Twojej witryny
- Lista kluczowych wskaźników wydajności dla sukcesu witryny i mechanizm reagowania każdego KPI
- Lista maksymalnie 3 adresów URL witryn konkurencji
- Opis bieżących i niedawnych działań generujących ruch w przeszłości: poczta e-mail, płatne wyszukiwanie, reklamy displayowe, media społecznościowe i działania offline, takie jak poczta bezpośrednia itp.
- Lista adresów URL stron docelowych używanych w ramach działań marketingowych oraz opis sposobu ich wykorzystania
- Dokumentacja związana z planami marketingowymi serwisu, audytami, raportami wydajności itp.
- Profile/osoby odbiorców docelowych (dane demograficzne idealnego użytkownika sieci)
Jeśli na tej liście są elementy, których nie masz z powodu problemów technicznych lub zasobów, nie martw się. Kiedy współpracujesz z partnerem takim jak my, spersonalizowany audyt może obejmować opracowanie tych niezbędnych komponentów. Można je włączyć do końcowego produktu!
Gotowy na audyt?
Czy jesteś gotowy, aby zwiększyć ruch, poprawić zaangażowanie i zwiększyć współczynniki konwersji w swojej witrynie? My jesteśmy gotowi pomóc. Zadzwoń do nas już dziś .
Twórcy Stron