Twórcy Stron

Jeśli nie wiesz co audyt strony internetowej, nigdy go nie przeprowadziłeś (lub minęło trochę czasu), prawdopodobnie powinieneś to zrobić.

Co to jest audyt stron internetowych?

Audyt witryny obejmuje analizę witryny w celu wykrycia problemów, które mogą pogarszać widoczność w wyszukiwarce, negatywnie wpływać na kampanie marketingowe i odwracać uwagę odwiedzających. Obejmuje przegląd Twojej witryny:

  • funkcjonalność,
  • doświadczenie użytkownika i
  • SEO (optymalizacja wyszukiwarek)

Dlaczego potrzebujesz audytu strony internetowej?

Regularne audyty witryny pomagają zidentyfikować ulepszenia, które można wprowadzić, aby zwiększyć ruch, zwiększyć zaangażowanie i zwiększyć współczynniki konwersji . Według WooRank:  „Tym, co wyróżnia witryny, które odniosły sukces, jest to, że ulepszenia są stale oceniane i testowane, aby umożliwić śledzenie i mierzenie zmian”.

Audyt strony internetowej nie musi być straszny

Nie marnuj cennych zasobów, martwiąc się o każdy dostępny pomiar dla Twojej witryny. Zamiast:

  • Zacznij od ustalenia jasnych wskaźników KPI oraz śledzenia celów i konwersji, abyś mógł skupić się na tym, co ma największy wpływ na Twoją firmę.
  • Następnie upewnij się, że wszyscy zaangażowani w promowanie i korzystanie z Twojej witryny rozumieją wskaźniki, priorytety i sposób, w jaki wpłyną one na Twój zwrot z inwestycji.

Inwestycja w przeprowadzenie dokładnego, odpowiednio ukierunkowanego audytu Twojej witryny powinna być równoznaczna z poprawą wydajności, której oczekujesz w zamian. Darmowe narzędzia świetnie nadają się do dostarczania statystyk wysokiego poziomu i wskazówek dotyczących problemów, z którymi boryka się Twoja witryna, ale pamiętaj, że te narzędzia nie mogą NAPRAWIĆ tych problemów.

Jeśli poważnie myślisz o wprowadzeniu zmian w swojej witrynie, które wymiernie zwiększą ruch, poprawią zaangażowanie i zwiększą współczynniki konwersji, musisz zainwestować w dostosowany do potrzeb audyt z doświadczonym partnerem ds. marketingu cyfrowego.

Co obejmuje audyt responsoryjnej strony internetowej

Dostosujemy audyt Twojej strony internetowej do konkretnej sytuacji i celów Twojej organizacji. Oto najczęstsze obszary zainteresowania:

  • Analityka ruchu – Przyglądamy się, skąd przybywają użytkownicy, współczynniki odrzuceń, czas spędzony na stronie i inne statystyki zaangażowania. Jak skonfigurowane jest Twoje narzędzie analityczne i ustawione do śledzenia określonych celów (np. sfinalizowanie zakupu lub podanie adresu e-mail)?Na podstawie ścieżki, którą zaplanowałeś dla swoich gości, sprawdzamy, w jaki sposób projekt, zawartość i funkcjonalność Twojej witryny wpływają na współczynniki konwersji. Staramy się wyeliminować problemy, które powodują tarcia i osłabiają zaangażowanie.
  • Optymalizacja na stronie – Czy Twoje strony są zoptymalizowane pod kątem odpowiednich i spójnych słów kluczowych? Czy wezwania do działania na stronie są jasne i przekonujące? Czy Twoje mechanizmy reagowania działają zgodnie z oczekiwaniami? Patrzymy na Twoje treści z myślą o SEO. Szukamy również potencjalnego bałaganu i niepotrzebnych treści, nawigacji lub funkcjonalności. Może to zapewnić więcej miejsca na informacje i wezwania do działania, ograniczając rozproszenie uwagi i zamieszanie.
  • Generowanie leadów – Sprawdzamy ogólne wrażenia użytkowników, aby ocenić, jak dobrze Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem generowania potencjalnych klientów. Wiąże się to z przyjrzeniem się bliżej mechanizmom generowania leadów, takim jak wezwania do działania i formularze. Na przykład, czy formularze w Twojej witrynie są proste i łatwe do wypełnienia? Jaka jest nagroda dla użytkownika za wypełnienie formularza? Czy jest problem z porzuceniem? Wskażemy przeszkody, na jakie napotykają Twoi użytkownicy, próbując wejść w interakcję z Twoją witryną.
  • Raportowanie – Regularnie oceniamy Twoje raporty. Sprawdzimy Twoje pulpity nawigacyjne, raporty i metody zbierania danych oraz ustalimy, czy i jak można wprowadzić ulepszenia.
  • SEO techniczne – Dokładnie sprawdzamy, w jaki sposób Twoja witryna wdraża podstawowe, ale ważne najlepsze praktyki SEO. Obejmuje to tagi tytułu, metaopisy, nagłówki, atrybuty alt obrazu, gęstość i spójność słów kluczowych, linki na stronie, linki zwrotne, zepsute linki, rozwiązanie WWW, plik robots.txt, mapę witryny XML, parametry adresu URL, przyjazność dla urządzeń mobilnych i szybkość, niestandardowe strony 404 , awatar i więcej.
  • Treści zwiększające SEO – Czy Twoja witryna ma bloga? Czy jest skonfigurowany z myślą o korzyściach dla użytkowników Twojej witryny, Twoich celach marketingowych i kondycji bezpłatnego wyszukiwania Twojej witryny? Jeśli blogujesz, patrzymy na styl Twojego bloga, częstotliwość publikowania, tytuły, kategorie, obrazy, integrację z mediami społecznościowymi i nie tylko.
  • Media społecznościowe – Sprawdzamy oficjalne konta Twojej organizacji w mediach społecznościowych, liczbę i jakość obserwujących, kogo obserwujesz oraz polubienia i udostępnienia ostatnich postów. Określamy, w jaki sposób Twoja obecność w mediach społecznościowych wpływa na Twoją stronę internetową.
  • Analiza strony internetowej konkurencji – Porównywanie swojej witryny z witrynami czołowych konkurentów to świetny sposób na wejście w buty klientów i potencjalnych klientów. Kiedy badają swoje możliwości, jak ich wrażenia z Twojej witryny wypadają w porównaniu z doświadczeniami innych graczy w tej dziedzinie? Ponownie, w oparciu o Twoją konkretną sytuację, dostosowujemy tę analizę do Twoich konkretnych potrzeb. Może skupiać się bardziej na aspektach technicznych i SEO lub może wymagać większego nacisku na projekt, funkcjonalność lub przekaz. A może wszystkie powyższe.

Jak wygląda wynik audytu strony internetowej?

Otrzymasz szczegółowy raport, który definitywnie opisuje problemy z Twoją witryną i zawiera wyczerpujące zalecenia dotyczące ich rozwiązania.

Jak zacząć

Kiedy będziesz gotowy, aby porozmawiać o celach audytu witryny, jesteśmy gotowi do słuchania. Szczera rozmowa z profesjonalistami ds. marketingu cyfrowego na temat Twoich bolączek to świetne miejsce na początek. Omówimy cele audytu Twojej witryny i przygotujemy dla Ciebie kosztorys. Zazwyczaj audyt strony internetowej trwa od 6 do 8 tygodni i wymaga budżetu, który zależy od wielkości i stanu witryny.

Czego będą się od ciebie spodziewać

Gdy zlecisz nam kompleksowy audyt strony internetowej, poprosimy Cię o pomoc w zebraniu następujących informacji:

  • Wymagany jest dostęp tylko do wyświetlania do narzędzia do analizy ruchu, takiego jak Google Analytics
  • Pomocny jest dostęp do systemu zarządzania treścią (CMS) Twojej witryny
  • Lista kluczowych wskaźników wydajności dla sukcesu witryny i mechanizm reagowania każdego KPI
  • Lista maksymalnie 3 adresów URL witryn konkurencji
  • Opis bieżących i niedawnych działań generujących ruch w przeszłości: poczta e-mail, płatne wyszukiwanie, reklamy displayowe, media społecznościowe i działania offline, takie jak poczta bezpośrednia itp.
  • Lista adresów URL stron docelowych używanych w ramach działań marketingowych oraz opis sposobu ich wykorzystania
  • Dokumentacja związana z planami marketingowymi serwisu, audytami, raportami wydajności itp.
  • Profile/osoby odbiorców docelowych (dane demograficzne idealnego użytkownika sieci)

Jeśli na tej liście są elementy, których nie masz z powodu problemów technicznych lub zasobów, nie martw się. Kiedy współpracujesz z partnerem takim jak my, spersonalizowany audyt może obejmować opracowanie tych niezbędnych komponentów. Można je włączyć do końcowego produktu!

Gotowy na audyt?

Czy jesteś gotowy, aby  zwiększyć ruch, poprawić zaangażowanie i zwiększyć współczynniki konwersji w swojej witrynie? My jesteśmy gotowi pomóc. Zadzwoń do nas już dziś .

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.