Google Analytics w czasie rzeczywistym to nowa funkcja wprowadzona w Google Analytics, która pozwala monitorować odwiedzających Twoją witrynę w czasie rzeczywistym, gdy są na Twojej stronie. Informuje o znacznie więcej niż tylko liczbie odwiedzających w Twojej witrynie w danym momencie. Google Analytics w czasie rzeczywistym pozwala zobaczyć, co dzieje się w Twojej witrynie, w tym zmiany w ruchu, lokalizacji odwiedzających, które strony są wyświetlane i wiele więcej. Jest to sposób na obserwację w czasie rzeczywistym zachowania ruchu na Twojej stronie.
Google Analytics w czasie rzeczywistym to bezpłatne rozszerzenie funkcji dostępne dla każdego, kto ma śledzenie Google Analytics w swojej witrynie. Nie musisz dodawać żadnego innego kodu do swoich stron internetowych. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google Analytics, klikniesz zakładkę „Strona główna”, a w linkach w lewej kolumnie znajdziesz w czasie rzeczywistym. Kliknięcie tego linku przeniesie Cię do tablicy rozdzielczej raportów w czasie rzeczywistym, gdzie możesz szczegółowo zapoznać się z każdym raportem.
Istnieje wiele interesujących raportów udostępnianych przez Google Analytics w czasie rzeczywistym, które umożliwiają wgląd w zachowanie użytkowników w Twojej witrynie w dowolnym momencie. Raporty te obejmują
Dzięki raportowi Przegląd w Google Analytics w czasie rzeczywistym możesz zobaczyć, ilu użytkowników odwiedza Twoją witrynę w danym momencie, które witryny kierują odwiedzających do Twojej witryny i jakie słowa kluczowe wpisują użytkownicy przed odwiedzeniem Twojej witryny z wyszukiwarek. Ten raport informuje również, z której strony weszli do Twojej witryny.
Raport lokalizacji pozwala zobaczyć lokalizację odwiedzających Twoją witrynę. Możesz zobaczyć, jakie strony były oglądane iz jakiego miasta w ciągu ostatnich pół godziny.
Raport Źródła odwiedzin pokazuje, z jakich kanałów pochodzili odwiedzający Twoją witrynę. Ile pochodziło z płatnych kampanii reklamowych, ile z bezpłatnych wyników wyszukiwania, e-maili, odesłań itp. Możesz uzyskać procentową przerwę w odwiedzaniu Twojej witryny w oparciu o to, jakie medium kieruje użytkowników do Twojej witryny.
Ten raport dotyczy wszystkich stron w Twojej witrynie oraz tego, jakie treści są przeglądane w określonym czasie iw ciągu ostatnich 30 minut przez odwiedzających Twoją witrynę.
Dla firm Google Analytics w czasie rzeczywistym zapewnia wiele korzyści, które wcześniej nie były dostępne. Monitorując odwiedzających witrynę w czasie rzeczywistym, firmy mogą dowiedzieć się o wzorcach w porze dnia, w której aktywność odwiedzających jest najwyższa lub najniższa. Możesz również dowiedzieć się o sezonowości zachowań odwiedzających. Jeśli Twoja witryna ma wiele ofert, mogą istnieć wzorce, które możesz rozróżnić między nimi.
Kiedy prowadzisz kampanie w mediach społecznościowych, reklamy w świecie rzeczywistym, serię e-maili lub jakąkolwiek inną aktywność, Google Analytics w czasie rzeczywistym pozwala zobaczyć wpływ każdej aktywności, opóźnienie między aktywnością a odwiedzającymi Twoją witrynę itp. pozwalają udoskonalić przyszłe działania i lepiej je zaplanować, aby uzyskać maksymalny efekt i jak najmniej stracić czas lub reakcję na wszelkie działania marketingowe, które planujesz rozpocząć.
Dla każdej firmy możliwość zmaksymalizowania wpływu internetowych kampanii marketingowych ma ogromne znaczenie. Oprócz możliwości dostosowywania stron docelowych, czasu wyświetlania reklam i innych aspektów kampanii, Google Analytics w czasie rzeczywistym zapewnia szczegółowy wgląd w to, w jaki sposób użytkownicy łączą się z Twoją witryną. Ten wgląd może sam w sobie być nieoceniony w podejmowaniu decyzji marketingowych, niezależnie od tego, czy prowadzisz je w domu, czy za pośrednictwem dostawcy usług marketingu internetowego.
Twórcy Stron