Twórcy Stron

Co to jest strona docelowa?

Strona docelowa, zwana również LP, to strona, na którą pierwszy użytkownik lub klient „ląduje” podczas odwiedzania Twojej witryny. Zazwyczaj, gdy ludzie szukają produktów lub usług oferowanych przez Twoją witrynę, wyszukiwarki wyświetlają stronę, która ich zdaniem jest najbardziej odpowiednia dla użytego słowa kluczowego. Gdy osoby wyszukujące klikają wyświetlone wyniki wyszukiwania, wchodzą do Twojej witryny z tej strony, co czyni ją stroną docelową. Innymi słowy, każdą stronę w Twojej witrynie można uznać za stronę docelową w zależności od wyszukiwania klienta.

Podczas kampanii typu „płatność za kliknięcie” (PPC) i e-mailowych kampanii marketingowych możesz określić, na którą stronę powinien trafić użytkownik po kliknięciu linku, zamiast polegać na wyszukiwarkach w celu określenia najbardziej odpowiedniej strony. To sprawia, że ​​strony docelowe i optymalizacja na tej stronie są szczególnie ważne dla PPC i marketingu e-mailowego.

Ponieważ strona docelowa jest pierwszą stroną, na którą trafia użytkownik, to właśnie ona tworzy pierwsze wrażenie na kliencie i często determinuje interakcję z Twoją witryną lub firmą. Strona docelowa, która rezonuje z odwiedzającym, zachęci do zaangażowania i sprawi, że odwiedzający pozostaną w Twojej witrynie dłużej.

Optymalizacja strony docelowej i jej znaczenie

Trudno jest sprawić, by klienci kliknęli Twój link, a jeszcze bardziej, aby pozostali w Twojej witrynie, odwiedzili wiele stron lub je przekonwertowali. Średni współczynnik konwersji to 5 na 100 klientów dla zoptymalizowanych stron docelowych.

Jeśli klient trafi na stronę, która nie jest dobrze zoptymalizowana, jest to stracona szansa i daremny wydatek na reklamę bez pożądanego rezultatu. Udoskonalenie lub optymalizacja tych stron może zachęcić do pozytywnych działań prowadzących do wyższej konwersji.

W zależności od Twojej firmy, pozytywne działanie może obejmować dowolne lub wszystkie z następujących czynności: zawieranie transakcji, tworzenie konta, subskrypcja, przesyłanie zapytania, kliknięcie reklamy itp. Optymalizacja strony docelowej lub optymalizacja konwersji może osiągnąć te wyniki za Ciebie.

Elementy na stronie docelowej należy przetestować, aby określić projekt, układ i treść, które skutkują maksymalną liczbą gałek ocznych i konwersji. Większość odwiedzających szuka witryn/stron internetowych, które posiadają poniższe funkcje:

  1. Strona jest szybka, wydajna i precyzyjna
  2. Jest atrakcyjny i wciągający dla odwiedzających, aby pozostać na stronie
  3. Zaspokaja potrzeby odwiedzającego zgodnie z jego oczekiwaniami
  4. Wiarygodność i rzetelność produktu, usługi lub firmy
  5. Referencje innych nawróconych i zadowolonych klientów

Jak zoptymalizować strony docelowe?

Poniżej znajdują się wskazówki dotyczące optymalizacji strony docelowej lub konwersji:

  1. Strona powinna być łatwa w nawigacji, aby poprawić wrażenia użytkownika. Unikaj nadmiaru informacji, zdjęć i złego układu, aby zmniejszyć bałagan i utrzymać konwersję klientów.
  2. Zapewnij sprzężenie konwersji, które jest wiązaniem między źródłem kliknięcia a doświadczeniem lądowania. Upewnij się, że kopia reklamy jest spójna z nagłówkiem na stronie docelowej. Podobnie wykorzystując projekt na displayu lub banerze reklamowym i powtarzając go na landing page.
  3. Kontekst to jeden z najważniejszych elementów na landingu. Musisz ustalić kontekst, łącząc odwiedzającego, z którego pochodzi, z celem strony, a następnie, w razie potrzeby, z osobistą wiadomością. Kontekst użycia to kolejny ważny krok, który polega na wizualnej prezentacji produktu lub usługi.
  4. Wezwanie do działania powinno być wyraźne i jasne, aby wywołać natychmiastową reakcję. Unikaj niespójnych słów, takich jak „spam”, „sztuczki”, ponieważ szkodzą konwersji.
  5. Strony docelowe potrzebują przyjaznych dla użytkownika formularzy do zbierania wymaganych informacji i wpływania na ludzi. Dobry formularz do generowania potencjalnych klientów powinien zawierać wyraźny nagłówek wprowadzający, opis korzyści po zakończeniu, wezwanie do działania, końcowe oświadczenia zaufania i linki. Długie, żmudne i niekończące się formularze mogą prowadzić do rezygnacji użytkownika.
  6. Klienci przechodzący przez kanał online szybko analizują i skanują ważne lub istotne informacje. Korzystanie z wypunktowań i pisanie świetnej kopii na stronie docelowej może pomóc w lepszym zrozumieniu, szybciej i wydajniej przekazywać wiadomość.
  7. Obrazy mogą komunikować się lepiej niż słowa i często łatwiej je „polubić” i udostępnić, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Ludzie są bardziej otwarci na obrazy, a uzupełniające się lub kontrastujące kolory mogą być atrakcyjne dla oka i pomagać w podejmowaniu decyzji.
  8. Zachowanie białej przestrzeni w projekcie strony docelowej może pozytywnie wpłynąć na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta do Twojej oferty i zastosowań, prowadząc do konwersji.
  9. Odpowiednie i istotne informacje o stronie docelowej powinny być widoczne na stronie, zamiast przewijania w dół. Użytkownicy zwykle nie przewijają strony, chyba że są do tego wystarczająco zmotywowani.
  10. Poznaj swojego klienta, dane demograficzne, persony, zachowania zakupowe i stwórz tekst marketingowy na stronie docelowej, który przemawia do niego na wszystkich poziomach.
  11. Stwórz poczucie pilności, używając słów takich jak „ograniczona podaż”, „kilka dni do końca”, „kliknij teraz” i tak dalej.
  12. Korzystaj z referencji klientów, statystyk, aby budować wiarygodność. Dodanie twarzy zadowolonych klientów wraz z imionami i podstawowymi informacjami może wzbudzić zaufanie i pewność.
  13. Dodaj przyciski udostępniania w mediach społecznościowych, ponieważ mają one wyższą pozycję w Google, a te przyciski u góry strony docelowej sprawią, że będzie widoczny i wzbudzi zainteresowanie.
  14. Wyświetlaj wszystkie swoje informacje kontaktowe, linki do sieci społecznościowych i mapy, ponieważ jest to bardziej dostępne i przyjazne. Używanie symboli zaufania, takich jak logo firm, z którymi współpracowałeś, lub tych, z którymi użytkownicy są zaznajomieni, może zmniejszyć wahanie i pomóc w konwersji.

Zalety optymalizacji strony docelowej

  1. Strony docelowe pomagają zwiększyć współczynniki konwersji wraz ze spadkiem „wskaźnika uwagi”.
  2. Dobrze zaprojektowana strona docelowa może pomóc w uchwyceniu, utrzymaniu i skupieniu uwagi odwiedzających.
  3. Silniejsze powiązania z reklamami lub linki wyszukiwania do zoptymalizowanej strony docelowej, aby odwiedzający wiedzieli, że są we właściwym miejscu i dokonają konwersji.
  4. Zoptymalizowana strona docelowa zapewnia odwiedzającym odpowiedni kontekst. Kontekst to jeden z najpotężniejszych sposobów na stworzenie osobistego doświadczenia, które przekształci odwiedzających w klientów.
  5. Strony docelowe zawierają obrazy/zdjęcia przedstawiające dokładną ofertę. Na przykład; produkt używany do pokazania kontekstu jego użytkowania lub demonstracji usługi.
  6. Strony docelowe generujące leady mają zazwyczaj formularze jako osobną jednostkę z zazwyczaj sześcioma elementami, które zapewniają pełny obraz wokół Twojej oferty.
  7. Strony docelowe zawierają przekonujące nagłówki i praktyczne wezwanie do działania, które zachęca odwiedzających do kliknięcia. Ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu Twoich kampanii i powinieneś skupić się na tworzeniu tego typu nagłówków.
  8. Na stronie docelowej można umieszczać wielokrotne wezwania do działania, o ile cel strony pozostaje taki sam dla każdego z nich.
  9. Zoptymalizowana strona docelowa skupia się na zapewnieniu odwiedzającym wrażeń, w których projekt to coś więcej niż tylko wizualna obróbka strony docelowej. Projekt perswazyjny może być bardziej korzystny niż pisanie lub informacja. Głównym celem jest skupienie uwagi na celu Twojej strony.
  10. Strony docelowe są bramą do poszukiwania drugiej konwersji na stronach z potwierdzeniem.

Powyższe informacje to wgląd w strony docelowe, ich optymalizację i korzyści dla Twojego biznesu. Chociaż technologia szybko się rozwija i nie ma sztywnych i szybkich zasad dotyczących zwiększania obecności w Internecie, zacznij od kilku z tych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć  optymalizację strony docelowejSkorzystaj również z okazji, aby przetestować swoje kampanie. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, eksperci z firmy Twórcy Stron mogą Ci pomóc.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.