Twórcy Stron

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem sklepu internetowego, czy prowadzisz dowolną stronę internetową, optymalizacja obrazu to sztuka, którą chcesz opanować. Niezbędne jest zbudowanie udanej witryny — od przyciągania kupujących po skrócenie czasu ładowania witryny. Oto kilka podstawowych wskazówek dotyczących optymalizacji obrazu, które musisz zacząć robić.

Wskazówka nr 1 – Użyj odpowiedniego typu pliku w optymalizacji obrazu

Najlepszy format pliku do wykorzystania w obrazie zależy od tematu i intencji obrazu. Na przykład zdjęcia produktów są prawie w formacie JPEG lub PNG. Pliki PNG mają większe rozmiary, ale mają tę zaletę, że mają przezroczyste lub niewidoczne tło. 

Jest to korzystne w przypadku zdjęć produktów, które muszą zostać nałożone na różne kolorowe tła. Z drugiej strony loga, diagramy i grafiki są zwykle w formatach wektorowych, takich jak PDF i EPS.

Wskazówka nr 2 – skorzystaj z tekstu alternatywnego Spraw, aby tekst alternatywny był przyjazny dla SEO

Prawdopodobnie widziałeś sekcję „Tekst AIt” podczas przesyłania obrazu do swojej witryny. Skorzystaj z tego i spraw, aby był przyjazny dla SEO. Sformułowanie, które umieszczasz w kodzie HTML swojej witryny w połączeniu z każdym obrazem jako atrybut, to tekst alternatywny. Wyszukiwarki używają tego tekstu, aby pomóc im zorientować się, co znajduje się w witrynie, i często jest on używany do ułatwień dostępu w sieci, na przykład przez czytniki ekranu.

Ponieważ wyszukiwarki uwzględniają te informacje podczas przeszukiwania Twojej witryny, optymalizacja tego tekstu pomoże Ci uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Użyj słów kluczowych w tekście alternatywnym, ale nie przesadzaj ani nie umieszczaj czegoś, co nie jest związane z Twoim głównym słowem kluczowym. Wyszukiwarki są inteligentne i zazwyczaj potrafią znaleźć sfałszowane informacje, co może skutkować surowymi karami. Na przykład może obniżyć Twój ranking w różnych wyszukiwarkach.

Wskazówka nr 3 – Unikaj powiększania małych obrazów

Rozumiemy, że zmniejszenie rozmiaru zdjęć w celu optymalizacji witryny to jedno. Zbyt duży rozmiar pliku spowoduje powolne ładowanie witryny, co wpłynie na interfejs użytkownika, ale skalowanie małych plików również może być problematyczne.

Próba dopasowania mniejszego obrazu do określonego miejsca w sieci poprzez zwiększenie jego wymiarów obniży dokładność obrazu. Może więc wpływać na interfejs klienta w witrynie, sprawiając, że wydaje się ona mniej profesjonalna.

Jeśli zdecydujesz się użyć oryginalnego obrazu, ale rozdzielczość lub konsystencja nie są wystarczająco dobre, prawie zawsze lepiej użyć innego. Istnieje wiele stron z darmowymi zdjęciami, w których możesz je znaleźć. Kompresujemy rozmiar obrazu, ale nigdy nie powiększamy małych obrazów.

Wskazówka nr 4 – Leniwe ładowanie

Czy słyszałeś o określeniu „leniwe ładowanie” na stronach internetowych? Teoria mówi, że wszelkie pliki, które nie są od razu dostępne, będą ładowane z opóźnieniem. Gdybyś miał długą stronę z artykułem z wieloma zdjęciami, tylko te dostępne, gdy użytkownik przewinął w dół, załadowałyby się od razu. 

Wszelkie obrazy znajdujące się w dalszej części strony nie zostaną załadowane, dopóki użytkownik nie przewinie na pewną odległość od pliku, co nazywa się leniwym ładowaniem. Lazy loading może pomóc zaoszczędzić ilość informacji, które próbuje się wczytać w tym samym czasie. Jest to jeden z najlepszych sposobów na przyspieszenie działania witryny, uniemożliwiając jej wczytanie wszystkiego na raz. 

Wskazówka nr 5 – obrazy przyjazne dla urządzeń mobilnych

Przy tak wielu użytkownikach korzystających z Internetu ze swoich telefonów komórkowych i laptopów optymalizacja zdjęć pod kątem urządzeń mobilnych jest niezbędna. Ze względu na intensywną rywalizację o uwagę w Internecie konsumenci nie zaakceptują powolnego lub męczącego doświadczenia. Najprawdopodobniej przejdą do następnej rzeczy, co może skutkować utratą przyszłej sprzedaży lub zapytania.

Weź pod uwagę rozmiar smartfona. Chociaż obraz wygląda na duży na pulpicie, nadal jest znacznie mniejszy niż smartfon lub tablet. Upewnij się, że wybrane przez Ciebie zdjęcia będą dobrze wyglądać na ekranach o różnych rozmiarach. Na mniejszym ekranie zdjęcie, na którym dużo się dzieje, może być zbyt rozpraszające.

Wskazówka nr 6 – Użyj grafiki wektorowej

Jeśli chcesz skalować obraz w nieskończoność bez utraty dokładności, użyj grafiki wektorowej. Ponieważ grafika wektorowa może zachować idealną rozdzielczość, nawet po przeskalowaniu. Możesz użyć go do logo lub obrazu w witrynie i wyświetlać w różnych rozmiarach na różnych platformach, a jednocześnie wyglądać czysto i stabilnie. Plik EPS (Encapsulated PostScript) lub PDF (Portable Document Format) jest przykładem stylu pliku grafiki wektorowej.

Wskazówka nr 7 – wybierz odpowiednie kąty

Wybór odpowiedniego kąta jest koniecznością, jeśli sprzedajesz towary online. Na zdjęcia, które chcesz wyświetlić swoim klientom, miałby wpływ rodzaj oferowanego produktu. 

Podczas rozmowy o widokach, widoku z przodu, widoku z tyłu, z tyłu lub ujęciach od wewnątrz ważne jest, aby postawić się na miejscu konsumenta. Zastanów się, co im się spodoba, aby zobaczyć, czy myśli o zakupie, czy nie. 

Jaką specyfikę techniczną cenią sobie jako wyłączną dla produktu? Czy możesz pokazać jakieś cechy, które sprawiają, że Twój produkt wyróżnia się jako lepszy wybór niż u konkurencji? Zastanów się dokładnie nad tym punktem i dołącz serię zdjęć, które przedstawiają produkt z kilku perspektyw. 

Wskazówka nr 8 – Unikaj problemów z prawami autorskimi w celu lepszej optymalizacji obrazu

Upewnij się, że zdjęcia, których używasz w swojej witrynie, są legalne. Gwarantuje, że zdjęcia muszą należeć do Ciebie lub Twojej firmy lub musisz mieć pozwolenie na ich wykorzystanie w żądanym formacie. 

Możesz nie mieć automatycznego pozwolenia na wykorzystywanie obrazów wykorzystywanych w wyszukiwaniu obrazów w Internecie, na blogach innych osób, w książkach lub czasopismach, więc postępuj ostrożnie.

Jeśli potrzebujesz czegoś wyjątkowego, możesz zrobić zdjęcia samodzielnie lub zatrudnić fotografa. Mimo to istnieje również kilka serwisów ze zdjęciami, w których można używać zdjęć z odpowiednimi zezwoleniami. 

Wskazówka nr 9 – Zmniejszanie niepotrzebnie dużych zdjęć

Nie chcesz, aby ładowanie plików graficznych trwało dłużej niż to możliwe. Photoshop lub aplikacja Paint mogą pomóc w zmniejszeniu rozmiaru dużych obrazów. 

Ostatnim krokiem jest dodanie akceptowalnego stopnia kompresji danych. Niezależnie od ostatecznego rozmiaru i rozdzielczości pliku, chcesz, aby zajmował jak najmniej miejsca na dysku, aby mógł jak najszybciej załadować się przez Internet.

Pamiętaj, że nie każdy ma dostęp do szybkich prędkości Internetu. Niektórzy użytkownicy muszą nawet płacić za każdy pobrany megabajt danych lub każdy megabajt w ramach miesięcznego limitu. Tak więc kompresja obrazu pomaga odwiedzającym stronę internetową, jednocześnie poprawiając ocenę sukcesu witryny w Google. Jest to sytuacja korzystna dla Ciebie i Twoich odwiedzających.

Wniosek

Zanim zaczniesz publikować swój obraz na swoim blogu, pamiętaj o rozważeniu powyższych wskazówek dotyczących optymalizacji obrazu. Wszystko to ma kluczowe znaczenie dla tego, aby Twoja witryna była schludna, szybka do załadowania i zużywała mniej megabajtów dla odwiedzających ją osób.

Upewnij się, że wybrałeś odpowiedni format pliku i zmniejsz jego rozmiar przed przesłaniem, aby przyspieszyć ładowanie strony. Elementy SEO na stronie, takie jak tekst alternatywny, również mają wpływ na ranking Twojej witryny w wyszukiwarkach. 

Utwórz mapę witryny z obrazami lub pamiętaj, aby uwzględnić obrazy w mapie witryny, aby ułatwić indeksowanie. Optymalizacja obrazu jest wyzwaniem niezależnie od typu strony internetowej . Wraz z postępem w technologiach wyszukiwania głosowego media stają się coraz ważniejsze. Wykonanie powyższych kroków pomogłoby Twojej witrynie być widocznej na pierwszej stronie różnych wyszukiwarek.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.