4 rzeczy, które kochamy w GA4 - Twórcy Stron  
Google Analyics 4

Jakie były Twoje pierwsze przemyślenia, gdy po raz pierwszy otworzyłeś platformę Google Analytics 4 (GA4)? Jeśli jesteś podobny do nas, była to mieszanka chęci natychmiastowego wyjścia i czystej ekscytacji. Choć emocje nas przekonały, spędziliśmy dużo czasu, ucząc się, co nowego. 

Teraz, gdy mieliśmy czas na poznanie (i pokochanie) GA4, jesteśmy tutaj, aby podzielić się naszymi ulubionymi funkcjami. Obiecujemy, że jest to o wiele mniej onieśmielające, niż mogłoby się wydawać.

Ulepszone pomiary✨

Pamiętasz czasy, kiedy chciałeś śledzić pobieranie plików lub głębokość przewijania, więc poszedłeś do starego, dobrego Menedżera tagów Google (GTM), aby skonfigurować śledzenie? Podczas gdy GTM wciąż jest niesamowitym narzędziem do trzymania w tylnej kieszeni, GA4 pozwala teraz śledzić te wydarzenia na platformie. Oto pełna lista rzeczy, które możesz śledzić w GA4 bez użycia GTM:

  • Wyświetlenia strony
  • Pobieranie plików
  • Głębokość przewijania
  • Kliknięcia linków wychodzących
  • Wyszukiwanie w witrynie
  • Zaangażowanie wideo 

Podczas konfigurowania usługi GA4 upewnij się, że: włączanie śledzenia rozszerzonego pomiaru korzystać z tych nowych narzędzi. Następnie możesz zacząć wyświetlać dane w raportach: Zdarzenia i Konwersje. 

Uproszczone śledzenie konwersji📈

W Universal Analytics trzeba było konfigurować swoje cele w długotrwałym procesie. W GA4 gole zniknęły i zostały zastąpione konwersjami. Nadal możesz o nich myśleć w ten sam sposób, ponieważ przyczyniają się do sukcesu Twojej witryny. Chociaż są teraz znacznie łatwiejsze do skonfigurowania.

Za pomocą tylko jednego przełącznika (tak, tylko jednego kliknięcia!) możesz wybrać dowolne zdarzenie w GA4 jako konwersję. W naszym przykładzie poniżej wybraliśmy oznaczenie „file_download” jako konwersję. Teraz, gdy przejdziemy do naszego raportu konwersji, zobaczymy to zdarzenie na liście.

ga4 1

Eksploracje🚀

Kiedy będziesz gotowy, by zagłębić się w swoje dane analityczne, Explorations stanie się Twoim najlepszym przyjacielem. Eksploracje pozwalają eksplorować dane na innym poziomie i wykraczać poza standardowe kluczowe metryki. Gdy po raz pierwszy przejdziesz do Eksploracji, zostaniesz powitany wieloma opcjami. Oto krótkie zestawienie tego, co każdy z nich może zrobić:

  • Swobodna eksploracja: eksploruj dane w znanym układzie tabeli przestawnej. Możesz również zastosować różne style wizualizacji w dowolnej formie.
  • Eksploracja kohortowa: uzyskaj wgląd w zachowanie i wydajność grup użytkowników powiązanych wspólnymi cechami.
  • Eksploracja ścieżek: wizualizuj kroki, jakie użytkownicy wykonują, aby wykonać zadania w Twojej witrynie.
  • Nakładanie się segmentów: zobacz, jak różne segmenty użytkowników są ze sobą powiązane. 
  • Eksploracja użytkowników: zbadaj użytkowników, którzy tworzą segmenty, które tworzysz lub importujesz. Możesz także zagłębić się w poszczególne działania użytkowników.
  • Eksploracja ścieżek: wizualizuj ścieżki, którymi podążają Twoi użytkownicy podczas interakcji z Twoją witryną.
  • Żywotność użytkownika: poznaj zachowanie i wartość użytkownika w ciągu jego życia jako klienta. 

Interfejs Eksploracji to znacznie więcej. I zasadniczo twoje możliwości są nieograniczone. Dlatego pytaj o swoje dane i korzystaj z Eksploracji, aby pomóc Ci odpowiedzieć na te złożone pytania.  

Interfejs zorientowany na użytkownika🧑🏽‍💻

Przejście między UA i GA4 to dzień i noc. Ogólnie rzecz biorąc, GA4 po prostu lepiej się czuje i wygląda lepiej. To może być zniechęcające, że Twoje odsłony nie są tam, gdzie były, a dane dotyczące czasu trwania sesji są nieaktualne. Ale kiedy zaczynasz poruszać się po GA4 i rozumiesz, co oznaczają nowe dane, zdajesz sobie sprawę, że są one znacznie bardziej skoncentrowane na użytkownikach (tak jak powinno). 

Możliwość zobaczenia jednej liczby określającej, ilu użytkowników jest zaangażowanych i poruszanie się po Twojej witrynie, jest o wiele bardziej wartościowe niż czas, który spędzili w Twojej witrynie — prawdopodobnie nic nie robiąc. GA4 utrzymuje użytkowników w czołówce, a marketerów/analityków dalej. Jest to dla nas uproszczone procesy i daje nam kreatywne sposoby eksploracji naszych danych poza standardowym raportem metryk. Utrzymanie platformy zorientowanej na użytkownika jest subtelnym przypomnieniem, że najważniejsi są nasi użytkownicy, a nie my.

Nasze kolejne kroki

Dla naszych cenionych klientów – przejmiemy inicjatywę w przygotowaniu Cię do sukcesu z GA4. Otrzymasz komunikację od naszego zespołu marketingowego. Miej więc oko na nadchodzące e-maile. 

Jeśli nie ma Cię na naszej liście klientów, nadal służymy pomocą. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące GA4, skontaktuj się z naszym zespołem marketingowym. Możemy nawet wskoczyć z tobą na rozmowę.

Zostaw komentarz

error: Treść jest chroniona.